Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Narodziny i ewolucja e – biznesu międzynarodowego na przykładzie firmy „Google” oraz portalu społecznościowego „Facebook”
The birth and evolution of international e-business based on the example of "Google" and the social network "Facebook".
Biznes elektroniczny, gospodarka elektroniczna, handel elektroniczny, przedsiębiorstwo elektroniczne, internet, społeczeństwo informacyjne, media społecznościowe, Facebook, Google, technologia, rozwój
Electronic business, electronic economy, electronic commerce, electronic enterprise, Internet, information society, social media, Facebook, Google, technology, development
Międzynarodowy biznes elektroniczny jest obecnie najpopularniejszym i najbardziej dochodowym biznesem na świecie. Jego geneza sięga już lat czterdziestych, ale rozwój do stanu współczesnego obfitował w przełomowe momenty i przedsięwzięcia, począwszy od powstania internetu jako globalnej sieci, poprzez rewolucję technologiczną i ukształtowanie społeczeństwa informacyjnego, skończywszy na pojawieniu się takich firm jak Google i Facebook.Wraz z dynamicznym rozwojem technologii i internetu, działania prowadzone przez małej i dużej wielkości przedsiębiorstwa na całym świecie, zostały zmodernizowane na zupełnie inną skalę. Handel międzynarodowy w ujęciu tradycyjnym oczywiście był uprawiany na całej rozpiętości geograficznej dużo wcześniej, ale za sprawą sieci internet, komunikacja marketingowa i biznesowa stała się dużo bardziej przystępna, a wymiana informacji zaczęła przepływać znacznie szybciej. Świat stał się „globalną wioską”, a co za tym idzie, internacjonalizacja przedsiębiorstw przybrała nowe formy.Tytuł opracowania brzmi „Narodziny i ewolucja e-biznesu międzynarodowego na przykładzie firmy Google oraz portalu społecznościowego Facebook”. Celem pracy, jest ukazanie powstania i drogi rozwojowej biznesu elektronicznego na świecie, opierając się o przykłady firmy Google i portalu społecznościowego Facebook. W pracy przybliżona zostaje geneza biznesu elektronicznego, jego rozwój oraz najważniejsze wydarzenia temu towarzyszące. Przedstawiona zostaje także strategia działań firmy Google, jej historia i funkcjonalność, a także wpływ na kształt obecnej e-gospodarki, e-biznesu i handlu elektronicznego. Zgodnie z tytułem niniejszej pracy, zaprezentowany jest także opis wpływu portalu społecznościowego Facebook na rozwój biznesu elektronicznego na świecie, krótka historia firmy oraz rola jaką odgrywają media społecznościowe w wirtualnym świecie biznesu. Duże rolę przy wyborze tematyki, odegrała wszechobecna, charakterystyczna dla współczesności digitalizacja rzeczywistości, oraz zainteresowanie sferą biznesu elektronicznego jako kierunkiem przyszłego rozwoju. Konstrukcja pracy oparta jest na trzech rozdziałach.Początki biznesu elektronicznego sięgają czasów jeszcze długo przed powstaniem internetu. Prawdziwy rozwój nastąpił (i nadal postępuje) wraz z pojawieniem się globalnej sieci. Zaraz po tym, pojawiło się społeczeństwo informacyjne, nastąpiła komercjalizacja internetu, a przedsiębiorstwa musiały redefiniować swoje miejsce na rynku oraz sposoby funkcjonowania, aby uzyskać dostęp do nowych możliwości marketingowych i biznesowych, jakie przyniosła wirtualna przyszłość. Samo pojęcie e-biznesu jest szerokie i niejednoznaczne, a próby jego definiowania przybierają różne formy, co wynika ze skali, zasięgu i dynamiki rozwoju biznesu elektronicznego. Firma Google wykorzystała możliwości jakie stworzyło pojawienie się internetu, opracowała narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z sieci. Strategia działań (fuzje m.in YouTube, formy internacjonalizacji, rozpoznanie potrzeb użytkowników (wyszukiwarka), czy też ciągła aktualizacja i modernizacja produktów i usług obrazuje, w jaki sposób funkcjonuje jedna z największych firm w branży internetowej, i w jaki sposób powinno funkcjonować przedsiębiorstwo z dużymi aspiracjami, aby zaistnieć na arenie międzynarodowego biznesu elektronicznego. Media społecznościowe w dobie internetu, stały się nowym narzędziem w świecie biznesu elektronicznego, dając możliwość docierania firmom ze swoją ofertą do klientów na skale globalną. Strategia działania portalu Facebook ( wyposażenie użytkowników w różne kanały interakcji z branżami takimi jak wideo czy fanpage, fuzje, np. Instagram czy Whatsapp, a przede wszystkim rozwijanie serwisu pod kątem urządzeń mobilnych) obrazuje, jak funkcjonuje obecnie największy serwis społecznościowy na świecie, oraz jakie możliwości marketingowe i biznesowe stwarza obecnie firmom zarówno w skali regionalnej, jak i globalnej.
International electronic business is currently the most popular and profitable business in the world. Its origins go back to the 1940s, but its development to the modern state abounded in breakthroughs and ventures, from the creation of the Internet as a global network, through the technological revolution and the formation of the information society, to the emergence of companies such as Google and Facebook.With the dynamic development of technology and the Internet, the activities of small and large companies around the world have been modernised on a completely different scale. Traditionally, international trade was, of course, cultivated geographically well in advance, but through the internet, marketing and business communications became much more accessible, and information exchange began to flow much faster. The world has become a "global village" and, as a result, the internationalisation of companies has taken on new forms.The title of the study is "The birth and evolution of international e-business on the example of Google and social network Facebook". The aim of this work is to show the origin and development of e-business in the world, based on the examples of Google and social networking site Facebook. The paper presents the genesis of e-business, its development and the most important accompanying events. It also presents Google's strategy, its history and functionality, as well as its impact on the shape of the current e-economy, e-business and e-commerce. According to the title of this paper, a description of the influence of the social network Facebook on the development of electronic business in the world, a short history of the company and the role played by social media in the virtual world of business is also presented. Ubiquitous digitalization of reality, characteristic for the present day, and interest in the sphere of electronic business as a direction of future development, played a significant role in choosing the subject matter. The structure of the work is based on three chapters.The beginnings of electronic business date back to a long time before the creation of the Internet. The real development took place (and continues to take place) with the emergence of the global network. Immediately afterwards, the information society emerged, the Internet was commercialised and companies had to redefine their place on the market and ways of functioning in order to gain access to the new marketing and business opportunities brought by the virtual future. The very concept of e-business is broad and ambiguous, and attempts to define it take different forms due to the scale, scope and dynamics of e-business development. Google took advantage of the opportunities created by the emergence of the Internet, developed a tool that revolutionized the way of using the Internet. The strategy of actions (mergers, e.g. YouTube, forms of internationalization, recognition of users' needs (search engine), or continuous updating and modernization of products and services illustrates how one of the largest companies in the Internet industry functions and how a company with high aspirations should function in order to appear on the international electronic business arena. Social media in the age of the Internet have become a new tool in the world of electronic business, enabling companies to reach customers on a global scale with their offer. The Facebook strategy (equipping users with various channels of interaction with industries such as video or fanpage, mergers, e.g. Instagram or Whatsapp, and above all the development of the service in terms of mobile devices) illustrates how the world's largest social networking site currently operates, and what marketing and business opportunities are currently created for companies both on a regional and global scale.
dc.abstract.en | International electronic business is currently the most popular and profitable business in the world. Its origins go back to the 1940s, but its development to the modern state abounded in breakthroughs and ventures, from the creation of the Internet as a global network, through the technological revolution and the formation of the information society, to the emergence of companies such as Google and Facebook.With the dynamic development of technology and the Internet, the activities of small and large companies around the world have been modernised on a completely different scale. Traditionally, international trade was, of course, cultivated geographically well in advance, but through the internet, marketing and business communications became much more accessible, and information exchange began to flow much faster. The world has become a "global village" and, as a result, the internationalisation of companies has taken on new forms.The title of the study is "The birth and evolution of international e-business on the example of Google and social network Facebook". The aim of this work is to show the origin and development of e-business in the world, based on the examples of Google and social networking site Facebook. The paper presents the genesis of e-business, its development and the most important accompanying events. It also presents Google's strategy, its history and functionality, as well as its impact on the shape of the current e-economy, e-business and e-commerce. According to the title of this paper, a description of the influence of the social network Facebook on the development of electronic business in the world, a short history of the company and the role played by social media in the virtual world of business is also presented. Ubiquitous digitalization of reality, characteristic for the present day, and interest in the sphere of electronic business as a direction of future development, played a significant role in choosing the subject matter. The structure of the work is based on three chapters.The beginnings of electronic business date back to a long time before the creation of the Internet. The real development took place (and continues to take place) with the emergence of the global network. Immediately afterwards, the information society emerged, the Internet was commercialised and companies had to redefine their place on the market and ways of functioning in order to gain access to the new marketing and business opportunities brought by the virtual future. The very concept of e-business is broad and ambiguous, and attempts to define it take different forms due to the scale, scope and dynamics of e-business development. Google took advantage of the opportunities created by the emergence of the Internet, developed a tool that revolutionized the way of using the Internet. The strategy of actions (mergers, e.g. YouTube, forms of internationalization, recognition of users' needs (search engine), or continuous updating and modernization of products and services illustrates how one of the largest companies in the Internet industry functions and how a company with high aspirations should function in order to appear on the international electronic business arena. Social media in the age of the Internet have become a new tool in the world of electronic business, enabling companies to reach customers on a global scale with their offer. The Facebook strategy (equipping users with various channels of interaction with industries such as video or fanpage, mergers, e.g. Instagram or Whatsapp, and above all the development of the service in terms of mobile devices) illustrates how the world's largest social networking site currently operates, and what marketing and business opportunities are currently created for companies both on a regional and global scale. | pl |
dc.abstract.pl | Międzynarodowy biznes elektroniczny jest obecnie najpopularniejszym i najbardziej dochodowym biznesem na świecie. Jego geneza sięga już lat czterdziestych, ale rozwój do stanu współczesnego obfitował w przełomowe momenty i przedsięwzięcia, począwszy od powstania internetu jako globalnej sieci, poprzez rewolucję technologiczną i ukształtowanie społeczeństwa informacyjnego, skończywszy na pojawieniu się takich firm jak Google i Facebook.Wraz z dynamicznym rozwojem technologii i internetu, działania prowadzone przez małej i dużej wielkości przedsiębiorstwa na całym świecie, zostały zmodernizowane na zupełnie inną skalę. Handel międzynarodowy w ujęciu tradycyjnym oczywiście był uprawiany na całej rozpiętości geograficznej dużo wcześniej, ale za sprawą sieci internet, komunikacja marketingowa i biznesowa stała się dużo bardziej przystępna, a wymiana informacji zaczęła przepływać znacznie szybciej. Świat stał się „globalną wioską”, a co za tym idzie, internacjonalizacja przedsiębiorstw przybrała nowe formy.Tytuł opracowania brzmi „Narodziny i ewolucja e-biznesu międzynarodowego na przykładzie firmy Google oraz portalu społecznościowego Facebook”. Celem pracy, jest ukazanie powstania i drogi rozwojowej biznesu elektronicznego na świecie, opierając się o przykłady firmy Google i portalu społecznościowego Facebook. W pracy przybliżona zostaje geneza biznesu elektronicznego, jego rozwój oraz najważniejsze wydarzenia temu towarzyszące. Przedstawiona zostaje także strategia działań firmy Google, jej historia i funkcjonalność, a także wpływ na kształt obecnej e-gospodarki, e-biznesu i handlu elektronicznego. Zgodnie z tytułem niniejszej pracy, zaprezentowany jest także opis wpływu portalu społecznościowego Facebook na rozwój biznesu elektronicznego na świecie, krótka historia firmy oraz rola jaką odgrywają media społecznościowe w wirtualnym świecie biznesu. Duże rolę przy wyborze tematyki, odegrała wszechobecna, charakterystyczna dla współczesności digitalizacja rzeczywistości, oraz zainteresowanie sferą biznesu elektronicznego jako kierunkiem przyszłego rozwoju. Konstrukcja pracy oparta jest na trzech rozdziałach.Początki biznesu elektronicznego sięgają czasów jeszcze długo przed powstaniem internetu. Prawdziwy rozwój nastąpił (i nadal postępuje) wraz z pojawieniem się globalnej sieci. Zaraz po tym, pojawiło się społeczeństwo informacyjne, nastąpiła komercjalizacja internetu, a przedsiębiorstwa musiały redefiniować swoje miejsce na rynku oraz sposoby funkcjonowania, aby uzyskać dostęp do nowych możliwości marketingowych i biznesowych, jakie przyniosła wirtualna przyszłość. Samo pojęcie e-biznesu jest szerokie i niejednoznaczne, a próby jego definiowania przybierają różne formy, co wynika ze skali, zasięgu i dynamiki rozwoju biznesu elektronicznego. Firma Google wykorzystała możliwości jakie stworzyło pojawienie się internetu, opracowała narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z sieci. Strategia działań (fuzje m.in. YouTube, formy internacjonalizacji, rozpoznanie potrzeb użytkowników (wyszukiwarka), czy też ciągła aktualizacja i modernizacja produktów i usług obrazuje, w jaki sposób funkcjonuje jedna z największych firm w branży internetowej, i w jaki sposób powinno funkcjonować przedsiębiorstwo z dużymi aspiracjami, aby zaistnieć na arenie międzynarodowego biznesu elektronicznego. Media społecznościowe w dobie internetu, stały się nowym narzędziem w świecie biznesu elektronicznego, dając możliwość docierania firmom ze swoją ofertą do klientów na skale globalną. Strategia działania portalu Facebook ( wyposażenie użytkowników w różne kanały interakcji z branżami takimi jak wideo czy fanpage, fuzje, np. Instagram czy Whatsapp, a przede wszystkim rozwijanie serwisu pod kątem urządzeń mobilnych) obrazuje, jak funkcjonuje obecnie największy serwis społecznościowy na świecie, oraz jakie możliwości marketingowe i biznesowe stwarza obecnie firmom zarówno w skali regionalnej, jak i globalnej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kimla, Piotr - 128793 | pl |
dc.contributor.author | Biegacz, Przemysław | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Kimla, Piotr - 128793 | pl |
dc.contributor.reviewer | Czajkowski, Marek - 101092 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T10:50:57Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T10:50:57Z | |
dc.date.submitted | 2019-10-31 | pl |
dc.fieldofstudy | studia nad rozwojem | pl |
dc.identifier.apd | diploma-118299-217095 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223398 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Electronic business, electronic economy, electronic commerce, electronic enterprise, Internet, information society, social media, Facebook, Google, technology, development | pl |
dc.subject.pl | Biznes elektroniczny, gospodarka elektroniczna, handel elektroniczny, przedsiębiorstwo elektroniczne, internet, społeczeństwo informacyjne, media społecznościowe, Facebook, Google, technologia, rozwój | pl |
dc.title | Narodziny i ewolucja e – biznesu międzynarodowego na przykładzie firmy „Google” oraz portalu społecznościowego „Facebook” | pl |
dc.title.alternative | The birth and evolution of international e-business based on the example of "Google" and the social network "Facebook". | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |