Prezentacja prognozy pogody w kartografii medialnej – analiza i odbiór społeczny

master
dc.abstract.enWeather maps broadcast by the largest Polish TV stations are very diverse in terms of the forms of visualization used. This work aims to analyze these maps and propose new solutions in this field. An important aspect is the reception of individual forms of visualization by the society to which the maps are presented in the weather forecast. For this purpose, proposals from television stations were collected. Additionally original solutions for the presentation of weather phenomena, were proposed and all of those proposition were evaluated by the community in an online survey. The results obtained from the conducted studies were very homogeneous, regardless of the gender of the respondents, their age or relationship of the profession with cartography. The choices of the respondents were also used to create a video material, presenting the most visually attractive weather forecast. It is a response to the ever-growing demand for customizing content and products to the needs of the customer. In addition to the personalization of weather maps, this work also shows the possibility of transferring maps between various media such as the Internet and television.pl
dc.abstract.plMapy pogodowe emitowane przez największe polskie stacje telewizyjne są bardzo zróżnicowane pod kątem wykorzystanych form wizualizacji. Niniejsza praca ma na celu analizę tych map oraz zaproponowanie nowych rozwiązań w tej dziedzinie. Ważnym jej aspektem jest odbiór poszczególnych form wizualizacji przez społeczeństwo, do którego kierowane są mapy przedstawiane w prognozie pogody. W tym celu zebrano propozycje stacji telewizyjnych oraz zaproponowano autorskie rozwiązania prezentacji zjawisk pogodowych, które poddano ocenie społeczeństwa w ankiecie internetowej. Wyniki uzyskane z przeprowadzonych badań były bardzo jednorodne, niezależnie od płci respondentów, ich wieku czy związku wykonywanego zawodu z kartografią. Wybory ankietowanych posłużyły również do wykonania materiału wideo, przedstawiającego najbardziej atrakcyjną wizualnie prognozę pogody. Jest to odpowiedź na pojawiające się coraz większe zapotrzebowanie na dostosowywanie treści i produktów do potrzeb odbiorcy. Poza personalizacją map pogodowych, niniejsza praca ukazuje również możliwości przenoszenia map między różnymi mediami takimi jak Internet i telewizja.pl
dc.affiliationWydział Geografii i Geologiipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.areaobszar nauk przyrodniczychpl
dc.areaobszar nauk technicznychpl
dc.contributor.advisorLuc, Małgorzata - 160133 pl
dc.contributor.authorRuszaj, Mateuszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WGGpl
dc.contributor.reviewerLuc, Małgorzata - 160133 pl
dc.contributor.reviewerKozak, Jacek - 129324 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T04:51:00Z
dc.date.available2020-07-27T04:51:00Z
dc.date.submitted2018-10-18pl
dc.fieldofstudysystemy informacji geograficznejpl
dc.identifier.apddiploma-112333-177709pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217947
dc.languagepolpl
dc.subject.enMedia cartography, Data visualization, WEB mapping, Weather maps, Weather forecastpl
dc.subject.plKartografia medialna, Wizualizacja danych, WEB mapping, Mapy pogodowe, Prognoza pogodypl
dc.titlePrezentacja prognozy pogody w kartografii medialnej – analiza i odbiór społecznypl
dc.title.alternativePresentation of the weather forecast in media cartography - analysis and public perceptionpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Weather maps broadcast by the largest Polish TV stations are very diverse in terms of the forms of visualization used. This work aims to analyze these maps and propose new solutions in this field. An important aspect is the reception of individual forms of visualization by the society to which the maps are presented in the weather forecast. For this purpose, proposals from television stations were collected. Additionally original solutions for the presentation of weather phenomena, were proposed and all of those proposition were evaluated by the community in an online survey. The results obtained from the conducted studies were very homogeneous, regardless of the gender of the respondents, their age or relationship of the profession with cartography. The choices of the respondents were also used to create a video material, presenting the most visually attractive weather forecast. It is a response to the ever-growing demand for customizing content and products to the needs of the customer. In addition to the personalization of weather maps, this work also shows the possibility of transferring maps between various media such as the Internet and television.
dc.abstract.plpl
Mapy pogodowe emitowane przez największe polskie stacje telewizyjne są bardzo zróżnicowane pod kątem wykorzystanych form wizualizacji. Niniejsza praca ma na celu analizę tych map oraz zaproponowanie nowych rozwiązań w tej dziedzinie. Ważnym jej aspektem jest odbiór poszczególnych form wizualizacji przez społeczeństwo, do którego kierowane są mapy przedstawiane w prognozie pogody. W tym celu zebrano propozycje stacji telewizyjnych oraz zaproponowano autorskie rozwiązania prezentacji zjawisk pogodowych, które poddano ocenie społeczeństwa w ankiecie internetowej. Wyniki uzyskane z przeprowadzonych badań były bardzo jednorodne, niezależnie od płci respondentów, ich wieku czy związku wykonywanego zawodu z kartografią. Wybory ankietowanych posłużyły również do wykonania materiału wideo, przedstawiającego najbardziej atrakcyjną wizualnie prognozę pogody. Jest to odpowiedź na pojawiające się coraz większe zapotrzebowanie na dostosowywanie treści i produktów do potrzeb odbiorcy. Poza personalizacją map pogodowych, niniejsza praca ukazuje również możliwości przenoszenia map między różnymi mediami takimi jak Internet i telewizja.
dc.affiliationpl
Wydział Geografii i Geologii
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.areapl
obszar nauk przyrodniczych
dc.areapl
obszar nauk technicznych
dc.contributor.advisorpl
Luc, Małgorzata - 160133
dc.contributor.authorpl
Ruszaj, Mateusz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WGG
dc.contributor.reviewerpl
Luc, Małgorzata - 160133
dc.contributor.reviewerpl
Kozak, Jacek - 129324
dc.date.accessioned
2020-07-27T04:51:00Z
dc.date.available
2020-07-27T04:51:00Z
dc.date.submittedpl
2018-10-18
dc.fieldofstudypl
systemy informacji geograficznej
dc.identifier.apdpl
diploma-112333-177709
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217947
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Media cartography, Data visualization, WEB mapping, Weather maps, Weather forecast
dc.subject.plpl
Kartografia medialna, Wizualizacja danych, WEB mapping, Mapy pogodowe, Prognoza pogody
dc.titlepl
Prezentacja prognozy pogody w kartografii medialnej – analiza i odbiór społeczny
dc.title.alternativepl
Presentation of the weather forecast in media cartography - analysis and public perception
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
29
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Leszno
4
Czeladz
3
Wroclaw
3
Bialystok
2
Bobrowniki Male
1
Chwalecice
1
Dublin
1
Elblag
1
Kołobrzeg
1

No access

No Thumbnail Available