Wpływ merchandisingu na zachowania zakupowe konsumentów w sklepach wielkopowierzchniowych (na przykładzie mieszkańców Krakowa)

master
dc.abstract.enAim of thesis is presentation issues related to merchandising and its impact on buying behavior in self-service stores and presentation results of research on the impact of merchandising buying behavior of inhabitants of Cracow in self-service stores. In the theoretical part characterized merchandising, consumer buying behavior, with particular emphasis in store, self-services stores as retail entities. In the process of writing a theoretical part is based on secondary source materials (books, articles, reports, web pages). A empirical part presents the results of research execute among inhabitants of Cracow, which shows that all respondents make purchases in self-service stores. 85% of respondents purchased products on impulse. Inside sales room, most of the respondents paying most attention on products placed in the alley that runs in front of entrance, while inside rack on the products placed at eye level. Majority of respondents don’t noticed the impact of store’s atmosphere on their buying behavior. One third of the respondents declared that treatments used in shop by retailers and manufacturers will not affect on their purchasing decisions.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie zagadnień związanych z merchandisingiem i jego wpływem na zachowania zakupowe w sklepach wielkopoweirzchniowych, a także zaprezentowanie wyników badań własnych dotyczących wpływu merchandisingu na zachowania zakupowe mieszkańców Krakowa w sklepach wielkopowierzchniowych. W teoretycznej części scharakteryzowano merchandisingu, prawidłowości zachowań zakupowych konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem tych w miejscu sprzedaży, sklepy wielkopowierzchniowe jako podmioty handlu detalicznego. W trakcie pisania części teoretycznej pracy wykorzystano wtórne materiały źródłowe (pozycje książkowe, artykuły, raporty, stron internetowe). W części empirycznej przedstawiono wyniki badań własnych, przeprowadzonych wśród mieszkańców Krakowa, z których wynika, że wszyscy ankietowani dokonują zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych. Aż 85% respondentów nabywa produkty pod wpływem impulsu. W obrębie sali sprzedażowej większość badanych największą uwagę zwraca na produkty ulokowane w alei biegnącej na wprost od wejścia, natomiast w obrębie regału na produkty umieszczone na wysokości wzroku. Przeważająca część badanych nie zauważa wpływu atmosfery sklepowej na ich zachowania zakupowe. Jedna trzecia ankietowanych deklaruje, że zabiegi stosowane w sklepie przez sprzedawców i producentów nie wpływają na ich decyzje nabywcze.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorWieczorek, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMiklaszewska, Ewa - 130599 pl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T18:04:59Z
dc.date.available2020-07-24T18:04:59Z
dc.date.submitted2013-07-08pl
dc.fieldofstudyhandel i marketingpl
dc.identifier.apddiploma-76820-134121pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189421
dc.languagepolpl
dc.subject.enmerchandising – consumer behavior – self-services storespl
dc.subject.plmerchandising – zachowania zakupowe – sklepy wielkopowierzchniowepl
dc.titleWpływ merchandisingu na zachowania zakupowe konsumentów w sklepach wielkopowierzchniowych (na przykładzie mieszkańców Krakowa)pl
dc.title.alternativeImpact of merchandising on buying behavior in self-services stores (for example inhabitants of Cracow)pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Aim of thesis is presentation issues related to merchandising and its impact on buying behavior in self-service stores and presentation results of research on the impact of merchandising buying behavior of inhabitants of Cracow in self-service stores. In the theoretical part characterized merchandising, consumer buying behavior, with particular emphasis in store, self-services stores as retail entities. In the process of writing a theoretical part is based on secondary source materials (books, articles, reports, web pages). A empirical part presents the results of research execute among inhabitants of Cracow, which shows that all respondents make purchases in self-service stores. 85% of respondents purchased products on impulse. Inside sales room, most of the respondents paying most attention on products placed in the alley that runs in front of entrance, while inside rack on the products placed at eye level. Majority of respondents don’t noticed the impact of store’s atmosphere on their buying behavior. One third of the respondents declared that treatments used in shop by retailers and manufacturers will not affect on their purchasing decisions.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie zagadnień związanych z merchandisingiem i jego wpływem na zachowania zakupowe w sklepach wielkopoweirzchniowych, a także zaprezentowanie wyników badań własnych dotyczących wpływu merchandisingu na zachowania zakupowe mieszkańców Krakowa w sklepach wielkopowierzchniowych. W teoretycznej części scharakteryzowano merchandisingu, prawidłowości zachowań zakupowych konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem tych w miejscu sprzedaży, sklepy wielkopowierzchniowe jako podmioty handlu detalicznego. W trakcie pisania części teoretycznej pracy wykorzystano wtórne materiały źródłowe (pozycje książkowe, artykuły, raporty, stron internetowe). W części empirycznej przedstawiono wyniki badań własnych, przeprowadzonych wśród mieszkańców Krakowa, z których wynika, że wszyscy ankietowani dokonują zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych. Aż 85% respondentów nabywa produkty pod wpływem impulsu. W obrębie sali sprzedażowej większość badanych największą uwagę zwraca na produkty ulokowane w alei biegnącej na wprost od wejścia, natomiast w obrębie regału na produkty umieszczone na wysokości wzroku. Przeważająca część badanych nie zauważa wpływu atmosfery sklepowej na ich zachowania zakupowe. Jedna trzecia ankietowanych deklaruje, że zabiegi stosowane w sklepie przez sprzedawców i producentów nie wpływają na ich decyzje nabywcze.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Wieczorek, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Miklaszewska, Ewa - 130599
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.date.accessioned
2020-07-24T18:04:59Z
dc.date.available
2020-07-24T18:04:59Z
dc.date.submittedpl
2013-07-08
dc.fieldofstudypl
handel i marketing
dc.identifier.apdpl
diploma-76820-134121
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189421
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
merchandising – consumer behavior – self-services stores
dc.subject.plpl
merchandising – zachowania zakupowe – sklepy wielkopowierzchniowe
dc.titlepl
Wpływ merchandisingu na zachowania zakupowe konsumentów w sklepach wielkopowierzchniowych (na przykładzie mieszkańców Krakowa)
dc.title.alternativepl
Impact of merchandising on buying behavior in self-services stores (for example inhabitants of Cracow)
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Wroclaw
3
Bratislava
2
Boardman
1
Chojnów
1
Dublin
1
Krakow
1
Lublin
1
Morawica
1
Český Těšín
1

No access

No Thumbnail Available