Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ merchandisingu na zachowania zakupowe konsumentów w sklepach wielkopowierzchniowych (na przykładzie mieszkańców Krakowa)
Impact of merchandising on buying behavior in self-services stores (for example inhabitants of Cracow)
merchandising – zachowania zakupowe – sklepy wielkopowierzchniowe
merchandising – consumer behavior – self-services stores
Celem pracy jest przedstawienie zagadnień związanych z merchandisingiem i jego wpływem na zachowania zakupowe w sklepach wielkopoweirzchniowych, a także zaprezentowanie wyników badań własnych dotyczących wpływu merchandisingu na zachowania zakupowe mieszkańców Krakowa w sklepach wielkopowierzchniowych. W teoretycznej części scharakteryzowano merchandisingu, prawidłowości zachowań zakupowych konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem tych w miejscu sprzedaży, sklepy wielkopowierzchniowe jako podmioty handlu detalicznego. W trakcie pisania części teoretycznej pracy wykorzystano wtórne materiały źródłowe (pozycje książkowe, artykuły, raporty, stron internetowe). W części empirycznej przedstawiono wyniki badań własnych, przeprowadzonych wśród mieszkańców Krakowa, z których wynika, że wszyscy ankietowani dokonują zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych. Aż 85% respondentów nabywa produkty pod wpływem impulsu. W obrębie sali sprzedażowej większość badanych największą uwagę zwraca na produkty ulokowane w alei biegnącej na wprost od wejścia, natomiast w obrębie regału na produkty umieszczone na wysokości wzroku. Przeważająca część badanych nie zauważa wpływu atmosfery sklepowej na ich zachowania zakupowe. Jedna trzecia ankietowanych deklaruje, że zabiegi stosowane w sklepie przez sprzedawców i producentów nie wpływają na ich decyzje nabywcze.
Aim of thesis is presentation issues related to merchandising and its impact on buying behavior in self-service stores and presentation results of research on the impact of merchandising buying behavior of inhabitants of Cracow in self-service stores. In the theoretical part characterized merchandising, consumer buying behavior, with particular emphasis in store, self-services stores as retail entities. In the process of writing a theoretical part is based on secondary source materials (books, articles, reports, web pages). A empirical part presents the results of research execute among inhabitants of Cracow, which shows that all respondents make purchases in self-service stores. 85% of respondents purchased products on impulse. Inside sales room, most of the respondents paying most attention on products placed in the alley that runs in front of entrance, while inside rack on the products placed at eye level. Majority of respondents don’t noticed the impact of store’s atmosphere on their buying behavior. One third of the respondents declared that treatments used in shop by retailers and manufacturers will not affect on their purchasing decisions.
dc.abstract.en | Aim of thesis is presentation issues related to merchandising and its impact on buying behavior in self-service stores and presentation results of research on the impact of merchandising buying behavior of inhabitants of Cracow in self-service stores. In the theoretical part characterized merchandising, consumer buying behavior, with particular emphasis in store, self-services stores as retail entities. In the process of writing a theoretical part is based on secondary source materials (books, articles, reports, web pages). A empirical part presents the results of research execute among inhabitants of Cracow, which shows that all respondents make purchases in self-service stores. 85% of respondents purchased products on impulse. Inside sales room, most of the respondents paying most attention on products placed in the alley that runs in front of entrance, while inside rack on the products placed at eye level. Majority of respondents don’t noticed the impact of store’s atmosphere on their buying behavior. One third of the respondents declared that treatments used in shop by retailers and manufacturers will not affect on their purchasing decisions. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest przedstawienie zagadnień związanych z merchandisingiem i jego wpływem na zachowania zakupowe w sklepach wielkopoweirzchniowych, a także zaprezentowanie wyników badań własnych dotyczących wpływu merchandisingu na zachowania zakupowe mieszkańców Krakowa w sklepach wielkopowierzchniowych. W teoretycznej części scharakteryzowano merchandisingu, prawidłowości zachowań zakupowych konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem tych w miejscu sprzedaży, sklepy wielkopowierzchniowe jako podmioty handlu detalicznego. W trakcie pisania części teoretycznej pracy wykorzystano wtórne materiały źródłowe (pozycje książkowe, artykuły, raporty, stron internetowe). W części empirycznej przedstawiono wyniki badań własnych, przeprowadzonych wśród mieszkańców Krakowa, z których wynika, że wszyscy ankietowani dokonują zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych. Aż 85% respondentów nabywa produkty pod wpływem impulsu. W obrębie sali sprzedażowej większość badanych największą uwagę zwraca na produkty ulokowane w alei biegnącej na wprost od wejścia, natomiast w obrębie regału na produkty umieszczone na wysokości wzroku. Przeważająca część badanych nie zauważa wpływu atmosfery sklepowej na ich zachowania zakupowe. Jedna trzecia ankietowanych deklaruje, że zabiegi stosowane w sklepie przez sprzedawców i producentów nie wpływają na ich decyzje nabywcze. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.author | Wieczorek, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Miklaszewska, Ewa - 130599 | pl |
dc.contributor.reviewer | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T18:04:59Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T18:04:59Z | |
dc.date.submitted | 2013-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | handel i marketing | pl |
dc.identifier.apd | diploma-76820-134121 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189421 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | merchandising – consumer behavior – self-services stores | pl |
dc.subject.pl | merchandising – zachowania zakupowe – sklepy wielkopowierzchniowe | pl |
dc.title | Wpływ merchandisingu na zachowania zakupowe konsumentów w sklepach wielkopowierzchniowych (na przykładzie mieszkańców Krakowa) | pl |
dc.title.alternative | Impact of merchandising on buying behavior in self-services stores (for example inhabitants of Cracow) | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |