Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Neuromarketing w biznesie i procesie kształtowania komunikacji z rynkiem
Neuromarketing in business and process of shaping communication with the market
neuromarketing, marketing, badanie, mózg, kolor
neuromarketing, marketing, research, brain, colour
Tematem mojej pracy jest neuromarketing, jego zastosowanie w biznesie oraz w procesie budowania komunikacji z rynkiem. Na początku przedstawiłem genezę powstania tej innowacyjnej dziedziny, aby następnie łatwiej było zarysować historię jej rozwoju oraz zyskiwania popularności. Szerokie pojęcie marketingu, jego założeń, stało się dla mnie podstawą do dalszej analizy. Wspomniałem o rodzajach, w których występuje, stosowanych instrumentach badań, a na zakończenie przytoczyłem przykłady nowoczesnych kampanii reklamowych, coraz częściej korzystających z możliwości, jakie oferuje Internet. Moja analiza neuromarketingu została rozpoczęta obserwacją metod badawczych oraz przybliżeniem rodzajów informacji, jakie można dzięki nim uzyskać. Jednak najszerszym punktem pracy, stało się tytułowe zastosowanie neuromarketingu w procesie budowania marki, kampaniach reklamowych, a także projektowaniu opakowań czy logo. Podałem wiele przykładów, udowadniających ogromny potencjał neuromarketingu i wzrost sprzedaży lub rozpoznawalności po zastosowaniu jego założeń. Opierając się na oddziaływaniu tej dziedziny na zmysły, rozszerzyłem jej analizę o, ściśle z nią powiązaną, psychologię kolorów. Ankieta wykazała brak świadomości działania i stosowania neuromarketingu u konsumentów, co sprawia, że ma nich większy wpływ.
My diploma work is about neuromarketing - how it is applied in business and in the process of building communication with the market. At the beginning I presented the genesis of this innovative field in order to follow up with an outline of the history of its development and show how fast its gaining popularity. The broad concept of marketing and its assumptions became the basis for my further analysis. I mentioned the types of it, the research instruments and finally I mentioned specific examples of modern advertising campaigns which increasingly use opportunities offered by the Internet. My analysis of neuromarketing began with an observation of research methods and a closer look at the types of information that can be obtained from them. However, the majority of this work is about the titular neuromarketing within a process of brand building, campaigns and packaging or logo design. I gave many examples proving the enormous potential of neuromarketing and the increase in sales or recognition after applying its assumptions. Based on the impact of this field on our senses, I also extended its analysis to include the psychology of colours, which is closely related to it. The survey showed that the respondents were unaware of neuromarketing's influence on them and how much they react to it.
dc.abstract.en | My diploma work is about neuromarketing - how it is applied in business and in the process of building communication with the market. At the beginning I presented the genesis of this innovative field in order to follow up with an outline of the history of its development and show how fast its gaining popularity. The broad concept of marketing and its assumptions became the basis for my further analysis. I mentioned the types of it, the research instruments and finally I mentioned specific examples of modern advertising campaigns which increasingly use opportunities offered by the Internet. My analysis of neuromarketing began with an observation of research methods and a closer look at the types of information that can be obtained from them. However, the majority of this work is about the titular neuromarketing within a process of brand building, campaigns and packaging or logo design. I gave many examples proving the enormous potential of neuromarketing and the increase in sales or recognition after applying its assumptions. Based on the impact of this field on our senses, I also extended its analysis to include the psychology of colours, which is closely related to it. The survey showed that the respondents were unaware of neuromarketing's influence on them and how much they react to it. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem mojej pracy jest neuromarketing, jego zastosowanie w biznesie oraz w procesie budowania komunikacji z rynkiem. Na początku przedstawiłem genezę powstania tej innowacyjnej dziedziny, aby następnie łatwiej było zarysować historię jej rozwoju oraz zyskiwania popularności. Szerokie pojęcie marketingu, jego założeń, stało się dla mnie podstawą do dalszej analizy. Wspomniałem o rodzajach, w których występuje, stosowanych instrumentach badań, a na zakończenie przytoczyłem przykłady nowoczesnych kampanii reklamowych, coraz częściej korzystających z możliwości, jakie oferuje Internet. Moja analiza neuromarketingu została rozpoczęta obserwacją metod badawczych oraz przybliżeniem rodzajów informacji, jakie można dzięki nim uzyskać. Jednak najszerszym punktem pracy, stało się tytułowe zastosowanie neuromarketingu w procesie budowania marki, kampaniach reklamowych, a także projektowaniu opakowań czy logo. Podałem wiele przykładów, udowadniających ogromny potencjał neuromarketingu i wzrost sprzedaży lub rozpoznawalności po zastosowaniu jego założeń. Opierając się na oddziaływaniu tej dziedziny na zmysły, rozszerzyłem jej analizę o, ściśle z nią powiązaną, psychologię kolorów. Ankieta wykazała brak świadomości działania i stosowania neuromarketingu u konsumentów, co sprawia, że ma nich większy wpływ. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.author | Kaczmarczyk, Paweł | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.date.accessioned | 2021-11-01T22:45:40Z | |
dc.date.available | 2021-11-01T22:45:40Z | |
dc.date.submitted | 2021-10-27 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie - psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-154627-265772 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282498 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | neuromarketing, marketing, research, brain, colour | pl |
dc.subject.pl | neuromarketing, marketing, badanie, mózg, kolor | pl |
dc.title | Neuromarketing w biznesie i procesie kształtowania komunikacji z rynkiem | pl |
dc.title.alternative | Neuromarketing in business and process of shaping communication with the market | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |