"Strategia CSR jako narzędzie kreowania rynkowego wizerunku przedsiębiorstwa na przykładzie Jeronimo Martins Polska S.A "

master
dc.abstract.enThe aim of the conducted research is to identify CSR tools as a component of shaping market image using the example of Jeronimo Martins Polska S.A., the owner of the Biedronka supermarket chain. The first chapter focuses on the importance of image and its role in brand building. The second chapter presents the concept of social responsibility and its impact on shaping brand image through relationships with consumers, employees, suppliers, and society. The methodological chapter describes the research objective, research area, questions, and research methods. In the empirical chapter, the results of the study are presented, which aimed to identify how the CSR concept is perceived and whether the application of CSR tools by Biedronka brings image-related benefits and increases consumer interest in the products. Based on the conducted research on a sample of one hundred people through an online survey, it can be concluded that incorporating the CSR concept into a company's strategy has a positive impact on creating the company's image in the eyes of consumerspl
dc.abstract.plCelem przeprowadzonych badań jest identyfikacja narzędzi CSR jako elementu kształtowania rynkowego wizerunku na przykładzie firmy Jeronimo Martins Polska S.A., właściciela sieci sklepów Biedronka. Pierwszy rozdział skupia się na znaczeniu wizerunku i jego roli w budowaniu marki. Drugi rozdział przedstawił koncepcję społecznej odpowiedzialności i jej wpływ na kształtowanie wizerunku marki poprzez relacje z konsumentami, pracownikami, dostawcami i społeczeństwem. Rozdział metodologiczny opisuje cel badań, obszar badawczy, pytania oraz metody badawcze. W rozdziale empirycznym przedstawiono wyniki badania, które miało na celu zidentyfikowanie, jak koncepcja CSR jest postrzegana oraz czy zastosowanie narzędzi CSR przez firmę Biedronka przynosi korzyści wizerunkowe i zwiększa zainteresowanie produktami wśród konsumentów. Z przeprowadzonych badań na próbie stu osób, poprzez ankietę online wynika, że włączenie koncepcji CSR do strategii przedsiębiorstwa pozytywnie wpływa na kreowanie wizerunku firmy w oczach konsumentów.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKuźniarska, Anetapl
dc.contributor.authorKula, Oliwiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKuźniarska, Anetapl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2023-07-11T21:54:54Z
dc.date.available2023-07-11T21:54:54Z
dc.date.submitted2023-07-11pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-166031-308092pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315657
dc.languagepolpl
dc.subject.enCorporate Social Responsibility (CSR) – Company image – Biedronka – Jeronimo Martins Polska S.A – Social Activitypl
dc.subject.plBiedronka - Działalność społeczna- Jeronimo Martins Polska S.A- Społeczna odpowiedzialność biznesu – wizerunek przedsiębiorstwapl
dc.title"Strategia CSR jako narzędzie kreowania rynkowego wizerunku przedsiębiorstwa na przykładzie Jeronimo Martins Polska S.A "pl
dc.title.alternative"CSR Strategy as a tool for Creating Market Image of the Company on example of Jeronimo Martins Polska S.A "pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the conducted research is to identify CSR tools as a component of shaping market image using the example of Jeronimo Martins Polska S.A., the owner of the Biedronka supermarket chain. The first chapter focuses on the importance of image and its role in brand building. The second chapter presents the concept of social responsibility and its impact on shaping brand image through relationships with consumers, employees, suppliers, and society. The methodological chapter describes the research objective, research area, questions, and research methods. In the empirical chapter, the results of the study are presented, which aimed to identify how the CSR concept is perceived and whether the application of CSR tools by Biedronka brings image-related benefits and increases consumer interest in the products. Based on the conducted research on a sample of one hundred people through an online survey, it can be concluded that incorporating the CSR concept into a company's strategy has a positive impact on creating the company's image in the eyes of consumers
dc.abstract.plpl
Celem przeprowadzonych badań jest identyfikacja narzędzi CSR jako elementu kształtowania rynkowego wizerunku na przykładzie firmy Jeronimo Martins Polska S.A., właściciela sieci sklepów Biedronka. Pierwszy rozdział skupia się na znaczeniu wizerunku i jego roli w budowaniu marki. Drugi rozdział przedstawił koncepcję społecznej odpowiedzialności i jej wpływ na kształtowanie wizerunku marki poprzez relacje z konsumentami, pracownikami, dostawcami i społeczeństwem. Rozdział metodologiczny opisuje cel badań, obszar badawczy, pytania oraz metody badawcze. W rozdziale empirycznym przedstawiono wyniki badania, które miało na celu zidentyfikowanie, jak koncepcja CSR jest postrzegana oraz czy zastosowanie narzędzi CSR przez firmę Biedronka przynosi korzyści wizerunkowe i zwiększa zainteresowanie produktami wśród konsumentów. Z przeprowadzonych badań na próbie stu osób, poprzez ankietę online wynika, że włączenie koncepcji CSR do strategii przedsiębiorstwa pozytywnie wpływa na kreowanie wizerunku firmy w oczach konsumentów.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kuźniarska, Aneta
dc.contributor.authorpl
Kula, Oliwia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kuźniarska, Aneta
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2023-07-11T21:54:54Z
dc.date.available
2023-07-11T21:54:54Z
dc.date.submittedpl
2023-07-11
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-166031-308092
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315657
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Corporate Social Responsibility (CSR) – Company image – Biedronka – Jeronimo Martins Polska S.A – Social Activity
dc.subject.plpl
Biedronka - Działalność społeczna- Jeronimo Martins Polska S.A- Społeczna odpowiedzialność biznesu – wizerunek przedsiębiorstwa
dc.titlepl
"Strategia CSR jako narzędzie kreowania rynkowego wizerunku przedsiębiorstwa na przykładzie Jeronimo Martins Polska S.A "
dc.title.alternativepl
"CSR Strategy as a tool for Creating Market Image of the Company on example of Jeronimo Martins Polska S.A "
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
71
Views per month
Views per city
Warsaw
22
Krakow
9
Wroclaw
8
Lodz
4
Gdansk
2
Groningen
2
Kalisz
2
Majdan Królewski
2
Rzeszów
2
Andrespol
1

No access

No Thumbnail Available
Collections