Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola i znaczenie personalizacji w e-commerce
The role and importance of personalization in e-commerce
decyzje zakupowe, e-commerce, lojalność klientów, personalizacja, zachowania klientów
customer behavior, e-commerce, customer loyalty, personalization, purchase decisions
Przedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest zrozumienie roli i znaczenia personalizacji w e-commerce. Personalizacja, czyli dostosowanie treści i ofert do indywidualnych preferencji klientów, na przestrzeni ostatnich lat stała się istotnym narzędziem wykorzystywanym w strategiach marketingowych platform internetowych. Celem pracy jest poznanie, w jaki sposób personalizacja wpływa na decyzje zakupowe, wielkość i wartość zakupów oraz lojalność klientów. Analiza uzyskanych danych ujawniła kluczowe wzorce i zależności pomiędzy stopniem personalizacji a zachowaniem odbiorców. Wyniki badania potwierdziły znaczący wpływ personalizacji na decyzje dotyczące zakupów, poziom zaufania klientów, oraz ostateczną wartość zakupów, jednocześnie wykazując, że skuteczność personalizacji w handlu elektronicznym jest zależna od wielu czynników. W pracy zostało zawarte również omówienie wyników na podstawie już dostępnych badań, a także praktyczne wskazówki dla przedsiębiorstw, dzięki którym personalizacja może stać się narzędziem zwiększającym zyski i satysfakcję klientów.
This thesis focuses on understanding the role and importance of personalization in e-commerce. Personalization, namely the tailoring of content and offers to individual customer preferences, has become an important tool used in the marketing strategies of online platforms over the past years. The aim of this study is to understand how personalization influences purchase decisions, purchase volume and value, and customer loyalty. Analysis of the data obtained revealed key patterns and relationships between the degree of personalization and customer behavior. The results of the study confirmed the significant impact of personalization on purchase decisions, the level of customer trust, and the ultimate value of purchases, while demonstrating that the effectiveness of personalization in e-commerce is dependent on a variety of factors. The paper also contains a discussion of the results based on already available research, as well as practical recommendations for companies to turn personalization into a tool to increase profits and customer satisfaction.
dc.abstract.en | This thesis focuses on understanding the role and importance of personalization in e-commerce. Personalization, namely the tailoring of content and offers to individual customer preferences, has become an important tool used in the marketing strategies of online platforms over the past years. The aim of this study is to understand how personalization influences purchase decisions, purchase volume and value, and customer loyalty. Analysis of the data obtained revealed key patterns and relationships between the degree of personalization and customer behavior. The results of the study confirmed the significant impact of personalization on purchase decisions, the level of customer trust, and the ultimate value of purchases, while demonstrating that the effectiveness of personalization in e-commerce is dependent on a variety of factors. The paper also contains a discussion of the results based on already available research, as well as practical recommendations for companies to turn personalization into a tool to increase profits and customer satisfaction. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest zrozumienie roli i znaczenia personalizacji w e-commerce. Personalizacja, czyli dostosowanie treści i ofert do indywidualnych preferencji klientów, na przestrzeni ostatnich lat stała się istotnym narzędziem wykorzystywanym w strategiach marketingowych platform internetowych. Celem pracy jest poznanie, w jaki sposób personalizacja wpływa na decyzje zakupowe, wielkość i wartość zakupów oraz lojalność klientów. Analiza uzyskanych danych ujawniła kluczowe wzorce i zależności pomiędzy stopniem personalizacji a zachowaniem odbiorców. Wyniki badania potwierdziły znaczący wpływ personalizacji na decyzje dotyczące zakupów, poziom zaufania klientów, oraz ostateczną wartość zakupów, jednocześnie wykazując, że skuteczność personalizacji w handlu elektronicznym jest zależna od wielu czynników. W pracy zostało zawarte również omówienie wyników na podstawie już dostępnych badań, a także praktyczne wskazówki dla przedsiębiorstw, dzięki którym personalizacja może stać się narzędziem zwiększającym zyski i satysfakcję klientów. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jaworek, Magdalena - 173360 | pl |
dc.contributor.author | Holik, Maja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.contributor.reviewer | Jaworek, Magdalena - 173360 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-23T21:44:38Z | |
dc.date.available | 2023-10-23T21:44:38Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165375-229077 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321863 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | customer behavior, e-commerce, customer loyalty, personalization, purchase decisions | pl |
dc.subject.pl | decyzje zakupowe, e-commerce, lojalność klientów, personalizacja, zachowania klientów | pl |
dc.title | Rola i znaczenie personalizacji w e-commerce | pl |
dc.title.alternative | The role and importance of personalization in e-commerce | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |