Rola i znaczenie personalizacji w e-commerce

master
dc.abstract.enThis thesis focuses on understanding the role and importance of personalization in e-commerce. Personalization, namely the tailoring of content and offers to individual customer preferences, has become an important tool used in the marketing strategies of online platforms over the past years. The aim of this study is to understand how personalization influences purchase decisions, purchase volume and value, and customer loyalty. Analysis of the data obtained revealed key patterns and relationships between the degree of personalization and customer behavior. The results of the study confirmed the significant impact of personalization on purchase decisions, the level of customer trust, and the ultimate value of purchases, while demonstrating that the effectiveness of personalization in e-commerce is dependent on a variety of factors. The paper also contains a discussion of the results based on already available research, as well as practical recommendations for companies to turn personalization into a tool to increase profits and customer satisfaction.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest zrozumienie roli i znaczenia personalizacji w e-commerce. Personalizacja, czyli dostosowanie treści i ofert do indywidualnych preferencji klientów, na przestrzeni ostatnich lat stała się istotnym narzędziem wykorzystywanym w strategiach marketingowych platform internetowych. Celem pracy jest poznanie, w jaki sposób personalizacja wpływa na decyzje zakupowe, wielkość i wartość zakupów oraz lojalność klientów. Analiza uzyskanych danych ujawniła kluczowe wzorce i zależności pomiędzy stopniem personalizacji a zachowaniem odbiorców. Wyniki badania potwierdziły znaczący wpływ personalizacji na decyzje dotyczące zakupów, poziom zaufania klientów, oraz ostateczną wartość zakupów, jednocześnie wykazując, że skuteczność personalizacji w handlu elektronicznym jest zależna od wielu czynników. W pracy zostało zawarte również omówienie wyników na podstawie już dostępnych badań, a także praktyczne wskazówki dla przedsiębiorstw, dzięki którym personalizacja może stać się narzędziem zwiększającym zyski i satysfakcję klientów.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.authorHolik, Majapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.contributor.reviewerJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.date.accessioned2023-10-23T21:44:38Z
dc.date.available2023-10-23T21:44:38Z
dc.date.submitted2023-10-23pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-165375-229077pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321863
dc.languagepolpl
dc.subject.encustomer behavior, e-commerce, customer loyalty, personalization, purchase decisionspl
dc.subject.pldecyzje zakupowe, e-commerce, lojalność klientów, personalizacja, zachowania klientówpl
dc.titleRola i znaczenie personalizacji w e-commercepl
dc.title.alternativeThe role and importance of personalization in e-commercepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis focuses on understanding the role and importance of personalization in e-commerce. Personalization, namely the tailoring of content and offers to individual customer preferences, has become an important tool used in the marketing strategies of online platforms over the past years. The aim of this study is to understand how personalization influences purchase decisions, purchase volume and value, and customer loyalty. Analysis of the data obtained revealed key patterns and relationships between the degree of personalization and customer behavior. The results of the study confirmed the significant impact of personalization on purchase decisions, the level of customer trust, and the ultimate value of purchases, while demonstrating that the effectiveness of personalization in e-commerce is dependent on a variety of factors. The paper also contains a discussion of the results based on already available research, as well as practical recommendations for companies to turn personalization into a tool to increase profits and customer satisfaction.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy magisterskiej jest zrozumienie roli i znaczenia personalizacji w e-commerce. Personalizacja, czyli dostosowanie treści i ofert do indywidualnych preferencji klientów, na przestrzeni ostatnich lat stała się istotnym narzędziem wykorzystywanym w strategiach marketingowych platform internetowych. Celem pracy jest poznanie, w jaki sposób personalizacja wpływa na decyzje zakupowe, wielkość i wartość zakupów oraz lojalność klientów. Analiza uzyskanych danych ujawniła kluczowe wzorce i zależności pomiędzy stopniem personalizacji a zachowaniem odbiorców. Wyniki badania potwierdziły znaczący wpływ personalizacji na decyzje dotyczące zakupów, poziom zaufania klientów, oraz ostateczną wartość zakupów, jednocześnie wykazując, że skuteczność personalizacji w handlu elektronicznym jest zależna od wielu czynników. W pracy zostało zawarte również omówienie wyników na podstawie już dostępnych badań, a także praktyczne wskazówki dla przedsiębiorstw, dzięki którym personalizacja może stać się narzędziem zwiększającym zyski i satysfakcję klientów.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.authorpl
Holik, Maja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.reviewerpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.date.accessioned
2023-10-23T21:44:38Z
dc.date.available
2023-10-23T21:44:38Z
dc.date.submittedpl
2023-10-23
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-165375-229077
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321863
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
customer behavior, e-commerce, customer loyalty, personalization, purchase decisions
dc.subject.plpl
decyzje zakupowe, e-commerce, lojalność klientów, personalizacja, zachowania klientów
dc.titlepl
Rola i znaczenie personalizacji w e-commerce
dc.title.alternativepl
The role and importance of personalization in e-commerce
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
196
Views per month
Views per city
Warsaw
64
Krakow
27
Poznan
13
Wroclaw
13
Rzeszów
9
Zabrze
6
Gdansk
5
Katowice
4
Lodz
4
Lublin
4

No access

No Thumbnail Available
Collections