Pieta w twórczości Michała Anioła Buonarottiego

licenciate
dc.abstract.enPietà in Michelangelo’s workIn her work author has focused on the Pietà described and analyzed in the first chapter:„Pietà: tradition and innovations in the art of the late Middle Ages and Renaissance”. Thenext chapter „The life of Michaelangelo Buonarotti” shows his biographic note with hiscompositions specified in the rest of the work. „Technique of work with Carrara marble”describes the specific methods of Michaelangelo. In this part the information about theCarrara Marble can also be found.Each chapter, beggining with fourth, has the description, analysis and interpretation ofthe each work with the special attention being paid on the circumstances around which it wascreated. Fourth chapter „Vatican Pietà” contains the interpretation by Michaelangelo himself.In this part there is also information about the author's signature and its history. In the Fifthchapter „Pietà for Vittoria Collona” author writes about its influence on a later works of theartist, describing important circumstances under which sculpture was created and hisengagement in spiritualist movement. Different theories about destroying „Pietà of Florence”as well as the meaning of the sculpture can be found in the Sixth chapter. In the the next part„Pietà Palestrina” similarity of composition in the drawings from Ashmolean Museumconfirm that Michaelangelo was its author. In the chapter about „Pietà Rondanini” the lastsculpute made by Michaelangelo is being described. Important element of this chapter is theconnection with the earlier version of the Lamentation. The copy of this work has beencreated by Arno Breker. The ending contains the evolution of the iconographic subject madeby the artist.The author of this work has included descriptions of two sketches which can be found in themuseums of the United Kingdom in order to compare them with the works which are thesubject of both chapters.pl
dc.abstract.otherPietà w twórczości Michała Anioła BuonarottiegoW pracy autorka tekstu skupiła się na zagadnieniu Piety opisanym i zanalizowanym w pierwszym rozdziale „Pietà tradycja i innowacje w sztuce późnego średniowiecza i renesansu”. Kolejny rozdział „Życiorys Michała Anioła Buonarottiego” przedstawia notę biograficzną z wyszczególnieniem dzieł opisanych w dalszych częściach pracy. „Technika pracy nad marmurem karraryjskim” opisuje ogólną technikę pracy w marmurze, jak również specyficzną metodę przypisywaną Michałowi Aniołowi. W tej części zawarta jest również informacja na temat właściwości marmuru karraryjskiego. Każdy z rozdziałów, poczynając od czwartego, zawiera opis, analizę i interpretacje dzieła z zaznaczeniem okoliczności jego powstania. Rozdział czwarty „Pietà Watykańska” zawiera interpretację wysnutą przez samego Michała Anioła. W tej części została również zwrócona uwaga na podpis artysty i okoliczności jego powstania. Rozdział piąty „Pietà dla Vittori Collony” podkreśla wpływ tego dzieła na późniejszą twórczość opisując jednocześnie ważne okoliczności powstania i zaangażowania się artysty w krąg spirytualistów. W rozdziale szóstym „Pietà Florencka” autorka pracy podkreśla poprzez interpretacje przeznaczenie dzieła, jednocześnie wskazując różne teorie związane z jego zniszczeniem. W rozdziale siódmym „Pietà Palestrina” na podstawie rysunków z Ashmolean Museum zostały wskazane podobieństwa kompozycyjne podkreślające autorstwo rzeźby Michała Anioła. Kolejny rozdział „Pietà Rondanini” przedstawia ostatnią rzeźbę, nad którą pracował Michał Anioł. Ważnym atutem tego rozdziału jest nawiązanie do wcześniejszej wersji Opłakiwania, którego kopia została wykonana przez Arno Brekera. Zakończenie wskazuje na ewolucję przedstawienia tematu ikonograficznego wykonanego przez artystę. Autorka pracy zawarła opis dwóch szkiców znajdujących się w muzeach na terenie Wielkiej Brytanii w celu porównania ich z pracami będącymi tematem poszczególnych rozdziałów.pl
dc.affiliationWydział Historycznypl
dc.contributor.advisorWalczak, Marek - 132516 pl
dc.contributor.authorWilk, Kamilapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WH3pl
dc.contributor.reviewerBetlej, Andrzej - 127289 pl
dc.contributor.reviewerWalczak, Marek - 132516 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T20:23:10Z
dc.date.available2020-07-20T20:23:10Z
dc.date.submitted2011-10-13pl
dc.fieldofstudymediteraneistykapl
dc.identifier.apddiploma-61653-83124pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175207
dc.subject.enPieta Michelangelo renaissance manierismpl
dc.subject.otherPieta Michał Anioł Rzeźba manieryzm renesanspl
dc.titlePieta w twórczości Michała Anioła Buonarottiegopl
dc.title.alternativePietà in Michelangelo’s workpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Pietà in Michelangelo’s workIn her work author has focused on the Pietà described and analyzed in the first chapter:„Pietà: tradition and innovations in the art of the late Middle Ages and Renaissance”. Thenext chapter „The life of Michaelangelo Buonarotti” shows his biographic note with hiscompositions specified in the rest of the work. „Technique of work with Carrara marble”describes the specific methods of Michaelangelo. In this part the information about theCarrara Marble can also be found.Each chapter, beggining with fourth, has the description, analysis and interpretation ofthe each work with the special attention being paid on the circumstances around which it wascreated. Fourth chapter „Vatican Pietà” contains the interpretation by Michaelangelo himself.In this part there is also information about the author's signature and its history. In the Fifthchapter „Pietà for Vittoria Collona” author writes about its influence on a later works of theartist, describing important circumstances under which sculpture was created and hisengagement in spiritualist movement. Different theories about destroying „Pietà of Florence”as well as the meaning of the sculpture can be found in the Sixth chapter. In the the next part„Pietà Palestrina” similarity of composition in the drawings from Ashmolean Museumconfirm that Michaelangelo was its author. In the chapter about „Pietà Rondanini” the lastsculpute made by Michaelangelo is being described. Important element of this chapter is theconnection with the earlier version of the Lamentation. The copy of this work has beencreated by Arno Breker. The ending contains the evolution of the iconographic subject madeby the artist.The author of this work has included descriptions of two sketches which can be found in themuseums of the United Kingdom in order to compare them with the works which are thesubject of both chapters.
dc.abstract.otherpl
Pietà w twórczości Michała Anioła BuonarottiegoW pracy autorka tekstu skupiła się na zagadnieniu Piety opisanym i zanalizowanym w pierwszym rozdziale „Pietà tradycja i innowacje w sztuce późnego średniowiecza i renesansu”. Kolejny rozdział „Życiorys Michała Anioła Buonarottiego” przedstawia notę biograficzną z wyszczególnieniem dzieł opisanych w dalszych częściach pracy. „Technika pracy nad marmurem karraryjskim” opisuje ogólną technikę pracy w marmurze, jak również specyficzną metodę przypisywaną Michałowi Aniołowi. W tej części zawarta jest również informacja na temat właściwości marmuru karraryjskiego. Każdy z rozdziałów, poczynając od czwartego, zawiera opis, analizę i interpretacje dzieła z zaznaczeniem okoliczności jego powstania. Rozdział czwarty „Pietà Watykańska” zawiera interpretację wysnutą przez samego Michała Anioła. W tej części została również zwrócona uwaga na podpis artysty i okoliczności jego powstania. Rozdział piąty „Pietà dla Vittori Collony” podkreśla wpływ tego dzieła na późniejszą twórczość opisując jednocześnie ważne okoliczności powstania i zaangażowania się artysty w krąg spirytualistów. W rozdziale szóstym „Pietà Florencka” autorka pracy podkreśla poprzez interpretacje przeznaczenie dzieła, jednocześnie wskazując różne teorie związane z jego zniszczeniem. W rozdziale siódmym „Pietà Palestrina” na podstawie rysunków z Ashmolean Museum zostały wskazane podobieństwa kompozycyjne podkreślające autorstwo rzeźby Michała Anioła. Kolejny rozdział „Pietà Rondanini” przedstawia ostatnią rzeźbę, nad którą pracował Michał Anioł. Ważnym atutem tego rozdziału jest nawiązanie do wcześniejszej wersji Opłakiwania, którego kopia została wykonana przez Arno Brekera. Zakończenie wskazuje na ewolucję przedstawienia tematu ikonograficznego wykonanego przez artystę. Autorka pracy zawarła opis dwóch szkiców znajdujących się w muzeach na terenie Wielkiej Brytanii w celu porównania ich z pracami będącymi tematem poszczególnych rozdziałów.
dc.affiliationpl
Wydział Historyczny
dc.contributor.advisorpl
Walczak, Marek - 132516
dc.contributor.authorpl
Wilk, Kamila
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WH3
dc.contributor.reviewerpl
Betlej, Andrzej - 127289
dc.contributor.reviewerpl
Walczak, Marek - 132516
dc.date.accessioned
2020-07-20T20:23:10Z
dc.date.available
2020-07-20T20:23:10Z
dc.date.submittedpl
2011-10-13
dc.fieldofstudypl
mediteraneistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-61653-83124
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175207
dc.subject.enpl
Pieta Michelangelo renaissance manierism
dc.subject.otherpl
Pieta Michał Anioł Rzeźba manieryzm renesans
dc.titlepl
Pieta w twórczości Michała Anioła Buonarottiego
dc.title.alternativepl
Pietà in Michelangelo’s work
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available