Code-switching w szwedzkiej reklamie telewizyjnej

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this BA thesis is to study the presence of a sociolinguistic phenomenon called code-switching. It occurs when a speaker switches between two (and sometimes more) languages within one utterance or a conversation. Since the Swedish society is said to be bilingual or even multilingual, the occurence of code-switching in the Swedish TV commercials can be observed.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zbadanie występowania zjawiska socjolingwistycznego, code-switchingu, w szwedzkiej reklamie telewizyjnej. Zjawisko to polega na przełączaniu się z jednego języka na drugi w obrębie jednej rozmowy bądź wypowiedzi. Z racji tego, że szwedzkie społeczeństwo jest dwujęzyczne, a nawet wielojęzyczne, zaobserwować można przełączanie się z języka szwedzkiego na język angielski (oraz inne) w szwedzkich reklamach telewizyjnych.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKowal, Iwona - 129248 pl
dc.contributor.authorBorula, Michalinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerKowal, Iwona - 129248 pl
dc.contributor.reviewerBalbierz, Jan - 127170 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T01:12:50Z
dc.date.available2020-07-28T01:12:50Z
dc.date.submitted2019-07-03pl
dc.fieldofstudyfilologia szwedzkapl
dc.identifier.apddiploma-133992-161557pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236249
dc.languagepolpl
dc.subject.encode-switching, code-mixing, sociolinguistics, Sweden, English, Swedish, bilingualism, TV commercialpl
dc.subject.plcode-switching, mieszanie kodów, socjolingwistyka, Szwecja, język angielski, język szwedzki, dwujęzyczność, reklama telewizyjnapl
dc.titleCode-switching w szwedzkiej reklamie telewizyjnejpl
dc.title.alternativeCode-switching in Swedish TV Commercialspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this BA thesis is to study the presence of a sociolinguistic phenomenon called code-switching. It occurs when a speaker switches between two (and sometimes more) languages within one utterance or a conversation. Since the Swedish society is said to be bilingual or even multilingual, the occurence of code-switching in the Swedish TV commercials can be observed.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest zbadanie występowania zjawiska socjolingwistycznego, code-switchingu, w szwedzkiej reklamie telewizyjnej. Zjawisko to polega na przełączaniu się z jednego języka na drugi w obrębie jednej rozmowy bądź wypowiedzi. Z racji tego, że szwedzkie społeczeństwo jest dwujęzyczne, a nawet wielojęzyczne, zaobserwować można przełączanie się z języka szwedzkiego na język angielski (oraz inne) w szwedzkich reklamach telewizyjnych.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kowal, Iwona - 129248
dc.contributor.authorpl
Borula, Michalina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Kowal, Iwona - 129248
dc.contributor.reviewerpl
Balbierz, Jan - 127170
dc.date.accessioned
2020-07-28T01:12:50Z
dc.date.available
2020-07-28T01:12:50Z
dc.date.submittedpl
2019-07-03
dc.fieldofstudypl
filologia szwedzka
dc.identifier.apdpl
diploma-133992-161557
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236249
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
code-switching, code-mixing, sociolinguistics, Sweden, English, Swedish, bilingualism, TV commercial
dc.subject.plpl
code-switching, mieszanie kodów, socjolingwistyka, Szwecja, język angielski, język szwedzki, dwujęzyczność, reklama telewizyjna
dc.titlepl
Code-switching w szwedzkiej reklamie telewizyjnej
dc.title.alternativepl
Code-switching in Swedish TV Commercials
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
62
Views per month
Views per city
Krakow
9
Vienna
6
Katowice
4
Otwock
2
Wroclaw
2
Bisamberg
1
Chorzów
1
Dublin
1
Gliwice
1
Kościan
1

No access

No Thumbnail Available