Funkcje muzyki w Trylogii Złotego Serca Larsa von Triera

licenciate
dc.abstract.enThe subject of this thesis was to find functions of music in films. Analysing The Golden Heart Trilogy by Lars von Trier I have tried to present a lot of functions which music makes in films. The work is divided into introduction, three chapters and conclusion. Introduction is a short history of films. The first chapter is devoted to the three components: Biography – childhood and youth, Beginning of his career and his studies. It is based on Lars von Trier’s book. Plot of Breaking the waves (1996), The Idiots (1998) and Dancer in the dark (2000) is described in the next chapter. There are statements about features of music in those films. Then I wrote analysis of music fragments which are in those films. Next chapter is my conclusion about analysis which is contain in previous chapters.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy było wykazanie różnych sposobów wykorzystania muzyki w filmie. Na podstawie Trylogii Złotego Serca Larsa von Triera starałam się ukazać mnogość funkcji, jakie ścieżka dźwiękowa może pełnić w dziele filmowym. Na niniejszą pracę składa się wstęp, trzy główne rozdziały oraz zakończenie. We wstępie pracy przedstawiłam krótką historię kina dźwiękowego.Pierwszy rozdział Lars von Trier - biografia zawiera trzy podrozdziały: Biografia - dzieciństwo i lata młodzieńcze, Pierwsze próby reżyserskie oraz Studia reżyserskie. Treść każdego z nich oparta jest na autobiograficznej książce Larsa von Triera Spowiedź DOGMAtyka. W kolejnym rozdziale przedstawiłam kontekst powstania poszczególnych filmów. Zajęłam się opisem i fabułą filmów Przełamując fale (1996), Idioci (1998) i Tańcząc w ciemnościach (2000) i wyznaczyłam funkcję muzyki w dziele. Następnie napisałam analizę fragmentów muzycznych do powyższych filmów. Zakończenie oparłam na podsumowaniu moich rozważań i sformułowaniu należytych wniosków.pl
dc.affiliationWydział Historycznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorCichy, Danielpl
dc.contributor.authorSakowska, Ninapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WH3pl
dc.contributor.reviewerŁopatowska-Romsvik, Dagmara - 185984 pl
dc.contributor.reviewerCichy, Danielpl
dc.date.accessioned2020-07-26T18:19:07Z
dc.date.available2020-07-26T18:19:07Z
dc.date.submitted2015-09-29pl
dc.fieldofstudymuzykologiapl
dc.identifier.apddiploma-101213-161635pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208234
dc.languagepolpl
dc.subject.enLars von Trier, The Golden Heart Trilogy, features of music in filmspl
dc.subject.plLars von Trier, The Golden Heart Trilogy, funkcje muzyki w filmiepl
dc.titleFunkcje muzyki w Trylogii Złotego Serca Larsa von Trierapl
dc.title.alternativeMusic features in the Golden Heart Trilogy by Lars von Trierpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this thesis was to find functions of music in films. Analysing The Golden Heart Trilogy by Lars von Trier I have tried to present a lot of functions which music makes in films. The work is divided into introduction, three chapters and conclusion. Introduction is a short history of films. The first chapter is devoted to the three components: Biography – childhood and youth, Beginning of his career and his studies. It is based on Lars von Trier’s book. Plot of Breaking the waves (1996), The Idiots (1998) and Dancer in the dark (2000) is described in the next chapter. There are statements about features of music in those films. Then I wrote analysis of music fragments which are in those films. Next chapter is my conclusion about analysis which is contain in previous chapters.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy było wykazanie różnych sposobów wykorzystania muzyki w filmie. Na podstawie Trylogii Złotego Serca Larsa von Triera starałam się ukazać mnogość funkcji, jakie ścieżka dźwiękowa może pełnić w dziele filmowym. Na niniejszą pracę składa się wstęp, trzy główne rozdziały oraz zakończenie. We wstępie pracy przedstawiłam krótką historię kina dźwiękowego.Pierwszy rozdział Lars von Trier - biografia zawiera trzy podrozdziały: Biografia - dzieciństwo i lata młodzieńcze, Pierwsze próby reżyserskie oraz Studia reżyserskie. Treść każdego z nich oparta jest na autobiograficznej książce Larsa von Triera Spowiedź DOGMAtyka. W kolejnym rozdziale przedstawiłam kontekst powstania poszczególnych filmów. Zajęłam się opisem i fabułą filmów Przełamując fale (1996), Idioci (1998) i Tańcząc w ciemnościach (2000) i wyznaczyłam funkcję muzyki w dziele. Następnie napisałam analizę fragmentów muzycznych do powyższych filmów. Zakończenie oparłam na podsumowaniu moich rozważań i sformułowaniu należytych wniosków.
dc.affiliationpl
Wydział Historyczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Cichy, Daniel
dc.contributor.authorpl
Sakowska, Nina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WH3
dc.contributor.reviewerpl
Łopatowska-Romsvik, Dagmara - 185984
dc.contributor.reviewerpl
Cichy, Daniel
dc.date.accessioned
2020-07-26T18:19:07Z
dc.date.available
2020-07-26T18:19:07Z
dc.date.submittedpl
2015-09-29
dc.fieldofstudypl
muzykologia
dc.identifier.apdpl
diploma-101213-161635
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208234
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Lars von Trier, The Golden Heart Trilogy, features of music in films
dc.subject.plpl
Lars von Trier, The Golden Heart Trilogy, funkcje muzyki w filmie
dc.titlepl
Funkcje muzyki w Trylogii Złotego Serca Larsa von Triera
dc.title.alternativepl
Music features in the Golden Heart Trilogy by Lars von Trier
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
67
Views per month
Views per city
Krakow
9
Warsaw
9
Poznan
5
Katowice
4
Lublin
4
Olsztyn
3
Dublin
2
Oslo
2
Wroclaw
2
Bydgoszcz
1

No access

No Thumbnail Available