Wykorzystanie elementów reklamy społecznej do zarządzania wizerunkiem marki. Studium przypadku Nike i Zalando

master
dc.abstract.enNowadays, advertising messages accompany our society on a daily basis. The object of the study was to use elements of social advertising to manage brand image. The aim of the study was to examine how the use of social advertising elements affects brand image management. Mixed methods were used in the study. The research tool was a specially prepared survey questionnaire and self-analysis of the advertisements' content. The results of the study showed that the use of social advertising elements is conducive to building a positive brand image. Such actions are not perceived as negative, they are usually perceived positively or neutrally. Brands that use such activities in an appropriate way can benefit from it in terms of building a positive image. The results obtained in this paper can be a good basis for further study of such phenomenon or general considerations about advertising or brand image.pl
dc.abstract.plW obecnych czasach przekazy reklamowe towarzyszą naszemu społeczeństwu na co dzień. Przedmiotem badań pracy było wykorzystywanie elementów reklamy społecznej do zarządzania wizerunkiem marki. Celem badania było zbadanie jak wykorzystywanie elementów reklamy społecznej wpływa na zarządzanie wizerunkiem marki. W badaniu zastosowane metody mieszane. Narzędziem badawczym był specjalnie przygotowany kwestionariusz ankiety oraz analiza własna treści reklam. Wyniki badań pokazały, że stosowanie elementów reklamy społecznej sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Takie działania nie są postrzegane jako negatywne, zwykle są postrzegane pozytywnie lub neutralnie. Marki, które w odpowiedni sposób wykorzystają takie działania mogą na tym skorzystać, jeśli chodzi o budowanie pozytywnego wizerunku. Wyniki uzyskane w pracy mogą być dobrą podstawą do dalszego badania takiego zjawiska lub ogólnych rozważań na temat reklam lub wizerunku marki.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorGóral, Annapl
dc.contributor.authorKurbiel, Kamilpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerGóral, Annapl
dc.contributor.reviewerGaweł, Łukasz - 128023 pl
dc.date.accessioned2022-07-11T21:54:23Z
dc.date.available2022-07-11T21:54:23Z
dc.date.submitted2022-07-11pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-157974-250599pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/296115
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISING-SOCIAL ADVERTISING-BRAND IMAGEpl
dc.subject.plREKLAMA-REKLAMA SPOŁECZNA-WIZERUNEK MARKIpl
dc.titleWykorzystanie elementów reklamy społecznej do zarządzania wizerunkiem marki. Studium przypadku Nike i Zalandopl
dc.title.alternativeUsing social advertising elements to manage brand image. Nike and Zalando case studypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Nowadays, advertising messages accompany our society on a daily basis. The object of the study was to use elements of social advertising to manage brand image. The aim of the study was to examine how the use of social advertising elements affects brand image management. Mixed methods were used in the study. The research tool was a specially prepared survey questionnaire and self-analysis of the advertisements' content. The results of the study showed that the use of social advertising elements is conducive to building a positive brand image. Such actions are not perceived as negative, they are usually perceived positively or neutrally. Brands that use such activities in an appropriate way can benefit from it in terms of building a positive image. The results obtained in this paper can be a good basis for further study of such phenomenon or general considerations about advertising or brand image.
dc.abstract.plpl
W obecnych czasach przekazy reklamowe towarzyszą naszemu społeczeństwu na co dzień. Przedmiotem badań pracy było wykorzystywanie elementów reklamy społecznej do zarządzania wizerunkiem marki. Celem badania było zbadanie jak wykorzystywanie elementów reklamy społecznej wpływa na zarządzanie wizerunkiem marki. W badaniu zastosowane metody mieszane. Narzędziem badawczym był specjalnie przygotowany kwestionariusz ankiety oraz analiza własna treści reklam. Wyniki badań pokazały, że stosowanie elementów reklamy społecznej sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Takie działania nie są postrzegane jako negatywne, zwykle są postrzegane pozytywnie lub neutralnie. Marki, które w odpowiedni sposób wykorzystają takie działania mogą na tym skorzystać, jeśli chodzi o budowanie pozytywnego wizerunku. Wyniki uzyskane w pracy mogą być dobrą podstawą do dalszego badania takiego zjawiska lub ogólnych rozważań na temat reklam lub wizerunku marki.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Góral, Anna
dc.contributor.authorpl
Kurbiel, Kamil
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Góral, Anna
dc.contributor.reviewerpl
Gaweł, Łukasz - 128023
dc.date.accessioned
2022-07-11T21:54:23Z
dc.date.available
2022-07-11T21:54:23Z
dc.date.submittedpl
2022-07-11
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-157974-250599
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/296115
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISING-SOCIAL ADVERTISING-BRAND IMAGE
dc.subject.plpl
REKLAMA-REKLAMA SPOŁECZNA-WIZERUNEK MARKI
dc.titlepl
Wykorzystanie elementów reklamy społecznej do zarządzania wizerunkiem marki. Studium przypadku Nike i Zalando
dc.title.alternativepl
Using social advertising elements to manage brand image. Nike and Zalando case study
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
27
Views per month
Views per city
Warsaw
11
Krakow
4
Wroclaw
3
Bydgoszcz
1
Częstochowa
1
Gdansk
1
Koszalin
1
Lodz
1
Lublin
1
Tarnobrzeg
1

No access

No Thumbnail Available
Collections