Podstawa programowa, lista lektur, metodyczne propozycje pracy z tekstem

2024
book section
article
dc.abstract.plWedle autorów postulowana "Czytająca szkoła", to środowisko, które stawia sobie za cel tworzenie i wspieranie ekosystemu czytelniczego wokół każdego dziecka; ekosystemu, na który składa się szeroki i przyjazny dostęp do książek oraz regularny i bardzo widoczny wzór czytającego dorosłego. Powyższy postulat oznacza wypracowanie na poziomie szkoły kilku elementów kluczowych dla sukcesu. Opracowanie strategii budowania kompetencji czytelniczych dzieci w oparciu o zabawę i przyjemność to pierwszy krok. Plan współpracy szkoły z rodzicami w obszarze czytelnictwa, to niełatwy drugi element. Trzeci postulat autorów to wprowadzenie systemu wczesnej oceny kompetencji czytelniczych dzieci i skutecznego oraz szybkiego "nadrabiania" tam, gdzie jest to wskazane - by ułatwić dzieciom o niższych kompetencjach naukę i wyrównać poziom. Kolejny element to biblioteka otwarta, przyjazna i wyposażona także w książki wybrane przez dzieci, następnie zaangażowanie w realizację strategii budowania ekosystemu czytelniczego całej kadry, a nie jedynie polonistki i bibliotekarza, włączenie biblioterapii i alternatywnych metod nauczania czytania, by ułatwić naukę czytania także dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
dc.affiliationWydział Polonistyki : Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej
dc.contributor.authorBiedrzycki, Krzysztof - 127308
dc.contributor.editorDeskur, Maria
dc.contributor.editorRasińska-Bóbr, Agnieszka
dc.contributor.other
dc.date.accession2024-11-17
dc.date.accessioned2024-11-28T08:15:46Z
dc.date.available2024-11-28T08:15:46Z
dc.date.createdat2024-11-17T17:37:53Zen
dc.date.issued2024
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.physical40-46
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbn978-83-961299-9-4
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/480341
dc.identifier.weblinkhttps://nprcz.pl/wp-content/uploads/2024/09/CzytSzkola-srodek-LITE.pdf
dc.languagepol
dc.language.containerpol
dc.placeWarszawa
dc.publisherFundacja Powszechnego Czytania
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.share.typeinne
dc.subject.enschool
dc.subject.eneducation
dc.subject.enreading
dc.subject.plszkoła
dc.subject.pledukacja
dc.subject.plczytanie
dc.subtypeArticle
dc.titlePodstawa programowa, lista lektur, metodyczne propozycje pracy z tekstem
dc.title.alternativeNational curriculum, the raquired reading, rhe teachung methods of work on text
dc.title.containerCzytająca szkoła warunkiem równych szans dla każdego dziecka : refleksje wokół strategii funkcjonowania książki w szkole
dc.typeBookSection
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.pl
Wedle autorów postulowana "Czytająca szkoła", to środowisko, które stawia sobie za cel tworzenie i wspieranie ekosystemu czytelniczego wokół każdego dziecka; ekosystemu, na który składa się szeroki i przyjazny dostęp do książek oraz regularny i bardzo widoczny wzór czytającego dorosłego. Powyższy postulat oznacza wypracowanie na poziomie szkoły kilku elementów kluczowych dla sukcesu. Opracowanie strategii budowania kompetencji czytelniczych dzieci w oparciu o zabawę i przyjemność to pierwszy krok. Plan współpracy szkoły z rodzicami w obszarze czytelnictwa, to niełatwy drugi element. Trzeci postulat autorów to wprowadzenie systemu wczesnej oceny kompetencji czytelniczych dzieci i skutecznego oraz szybkiego "nadrabiania" tam, gdzie jest to wskazane - by ułatwić dzieciom o niższych kompetencjach naukę i wyrównać poziom. Kolejny element to biblioteka otwarta, przyjazna i wyposażona także w książki wybrane przez dzieci, następnie zaangażowanie w realizację strategii budowania ekosystemu czytelniczego całej kadry, a nie jedynie polonistki i bibliotekarza, włączenie biblioterapii i alternatywnych metod nauczania czytania, by ułatwić naukę czytania także dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
dc.affiliation
Wydział Polonistyki : Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej
dc.contributor.author
Biedrzycki, Krzysztof - 127308
dc.contributor.editor
Deskur, Maria
dc.contributor.editor
Rasińska-Bóbr, Agnieszka
dc.contributor.other
dc.date.accession
2024-11-17
dc.date.accessioned
2024-11-28T08:15:46Z
dc.date.available
2024-11-28T08:15:46Z
dc.date.createdaten
2024-11-17T17:37:53Z
dc.date.issued
2024
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.physical
40-46
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbn
978-83-961299-9-4
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/480341
dc.identifier.weblink
https://nprcz.pl/wp-content/uploads/2024/09/CzytSzkola-srodek-LITE.pdf
dc.language
pol
dc.language.container
pol
dc.place
Warszawa
dc.publisher
Fundacja Powszechnego Czytania
dc.rights
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.share.type
inne
dc.subject.en
school
dc.subject.en
education
dc.subject.en
reading
dc.subject.pl
szkoła
dc.subject.pl
edukacja
dc.subject.pl
czytanie
dc.subtype
Article
dc.title
Podstawa programowa, lista lektur, metodyczne propozycje pracy z tekstem
dc.title.alternative
National curriculum, the raquired reading, rhe teachung methods of work on text
dc.title.container
Czytająca szkoła warunkiem równych szans dla każdego dziecka : refleksje wokół strategii funkcjonowania książki w szkole
dc.type
BookSection
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Krakow
4
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available