Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Podstawa programowa, lista lektur, metodyczne propozycje pracy z tekstem
National curriculum, the raquired reading, rhe teachung methods of work on text
szkoła
edukacja
czytanie
school
education
reading
Wedle autorów postulowana "Czytająca szkoła", to środowisko, które stawia sobie za cel tworzenie i wspieranie ekosystemu czytelniczego wokół każdego dziecka; ekosystemu, na który składa się szeroki i przyjazny dostęp do książek oraz regularny i bardzo widoczny wzór czytającego dorosłego. Powyższy postulat oznacza wypracowanie na poziomie szkoły kilku elementów kluczowych dla sukcesu. Opracowanie strategii budowania kompetencji czytelniczych dzieci w oparciu o zabawę i przyjemność to pierwszy krok. Plan współpracy szkoły z rodzicami w obszarze czytelnictwa, to niełatwy drugi element. Trzeci postulat autorów to wprowadzenie systemu wczesnej oceny kompetencji czytelniczych dzieci i skutecznego oraz szybkiego "nadrabiania" tam, gdzie jest to wskazane - by ułatwić dzieciom o niższych kompetencjach naukę i wyrównać poziom. Kolejny element to biblioteka otwarta, przyjazna i wyposażona także w książki wybrane przez dzieci, następnie zaangażowanie w realizację strategii budowania ekosystemu czytelniczego całej kadry, a nie jedynie polonistki i bibliotekarza, włączenie biblioterapii i alternatywnych metod nauczania czytania, by ułatwić naukę czytania także dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
dc.abstract.pl | Wedle autorów postulowana "Czytająca szkoła", to środowisko, które stawia sobie za cel tworzenie i wspieranie ekosystemu czytelniczego wokół każdego dziecka; ekosystemu, na który składa się szeroki i przyjazny dostęp do książek oraz regularny i bardzo widoczny wzór czytającego dorosłego. Powyższy postulat oznacza wypracowanie na poziomie szkoły kilku elementów kluczowych dla sukcesu. Opracowanie strategii budowania kompetencji czytelniczych dzieci w oparciu o zabawę i przyjemność to pierwszy krok. Plan współpracy szkoły z rodzicami w obszarze czytelnictwa, to niełatwy drugi element. Trzeci postulat autorów to wprowadzenie systemu wczesnej oceny kompetencji czytelniczych dzieci i skutecznego oraz szybkiego "nadrabiania" tam, gdzie jest to wskazane - by ułatwić dzieciom o niższych kompetencjach naukę i wyrównać poziom. Kolejny element to biblioteka otwarta, przyjazna i wyposażona także w książki wybrane przez dzieci, następnie zaangażowanie w realizację strategii budowania ekosystemu czytelniczego całej kadry, a nie jedynie polonistki i bibliotekarza, włączenie biblioterapii i alternatywnych metod nauczania czytania, by ułatwić naukę czytania także dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. | |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki : Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej | |
dc.contributor.author | Biedrzycki, Krzysztof - 127308 | |
dc.contributor.editor | Deskur, Maria | |
dc.contributor.editor | Rasińska-Bóbr, Agnieszka | |
dc.contributor.other | ||
dc.date.accession | 2024-11-17 | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T08:15:46Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T08:15:46Z | |
dc.date.createdat | 2024-11-17T17:37:53Z | en |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.physical | 40-46 | |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.identifier.isbn | 978-83-961299-9-4 | |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/480341 | |
dc.identifier.weblink | https://nprcz.pl/wp-content/uploads/2024/09/CzytSzkola-srodek-LITE.pdf | |
dc.language | pol | |
dc.language.container | pol | |
dc.place | Warszawa | |
dc.publisher | Fundacja Powszechnego Czytania | |
dc.rights | Dodaję tylko opis bibliograficzny | |
dc.rights.licence | Inna otwarta licencja | |
dc.share.type | inne | |
dc.subject.en | school | |
dc.subject.en | education | |
dc.subject.en | reading | |
dc.subject.pl | szkoła | |
dc.subject.pl | edukacja | |
dc.subject.pl | czytanie | |
dc.subtype | Article | |
dc.title | Podstawa programowa, lista lektur, metodyczne propozycje pracy z tekstem | |
dc.title.alternative | National curriculum, the raquired reading, rhe teachung methods of work on text | |
dc.title.container | Czytająca szkoła warunkiem równych szans dla każdego dziecka : refleksje wokół strategii funkcjonowania książki w szkole | |
dc.type | BookSection | |
dspace.entity.type | Publication | en |