Wykorzystywanie Internetu na zajęciach z języka polskiego jako obcego i drugiego.

master
dc.abstract.enBackground. The goal of the study was to systemize the knowledge of internet use in the class of polish as a second and foreign language.Modern technologies in foreign languages teaching. The rapid development of information and communication technology has meant that in education there are new tools such as computer, internet or interactive whiteboard. These tools have huge educational potential. The way of using this tools depends on the teacher. Each tool has some advantages and disadvantages.Internet as a tool to support teaching/learning polish as a second and foreign language. In order to decide about using of the Internet in teaching Polish as a foreign language is necessary to recognize the situation. Therefore the information for the training of human resources, network resources and methods of using the internet in the class of polish as a second and foreign language will be presented. The second part of this chapter is based on researches which show the views of students and teachers on the use of the Internet in the classroom with the Polish language.Examples of using internet in the class of polish as a second and foreign language. Examples show interesting possibilities of using internet in the class of polish as a second and foreign language. Thanks to different available programmes and websites it is possible to create a lot of material for free. Conclusions. A decision on the use of such technology in the teaching of foreign languages should always be justified not only the attractiveness of the tool, but also its usefulness, desirability and legitimacy of the use of, and preferences of teaching and learning.pl
dc.abstract.plWstęp. Celem pracy jest zebranie i usystematyzowanie wiedzy na temat wykorzystywania internetu na zajęciach z języka polskiego jako obcego. Nowoczesne technologie w nauczaniu języków obcych. Szybki rozwój technologii informacyjnej i komunikacyjnej spowodował, że w edukacji pojawiły się nowe narzędzia pracy takie jak komputer, internet czy tablica interaktywna. Są to urządzenia, które mają ogromny potencjał edukacyjny. To w jaki sposób zostaną wykorzystane na zajęciach zależy od nauczyciela. Każde narzędzie ma pewne wady i zalety.Internet jako narzędzie wspomagające nauczanie/uczenie się języka polskiego jako obcego i drugiego. Aby podjąć decyzję na temat wykorzystania internetu w nauczaniu języka polskiego jako obcego konieczne jest rozeznanie w sytuacji, zaprezentowane zatem będą informacje dotyczące szkolenia kadry, zasobów sieciowych oraz sposobów wykorzystywania internetu na zajęciach z języka polskiego jako obcego i drugiego. Druga część tego rozdziału opiera się na przeprowadzonych badaniach ankietowych, których celem było zapoznanie się z poglądami uczniów i nauczycieli na temat wykorzystywania internetu na zajęciach z języka polskiego jako obcego.Przykłady praktycznego wykorzystania internetu na zajęciach z języka polskiego jako obcego. Prezentowane przykłady zastosowania internetu w nauczaniu języka polskiego jako obcego i drugiego pokazują ciekawe możliwości wykorzystywania nowoczesnych technologii w nauczaniu. Dzięki dostępnym programom oraz stronom internetowym można stworzyć wiele materiałów całkowicie bezpłatnie.Podsumowanie. Stosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu jest nieuniknione, chociażby ze względu na ich miejsce w naszym życiu. Decyzja dotycząca stosowania takich technologii w nauczaniu języków obcych zawsze jednak powinna być uzasadniona nie tylko atrakcyjnością narzędzia, ale również jego przydatnością, celowością oraz zasadnością użycia, a także preferencjami nauczającego i uczących się.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.contributor.advisorHorbatowski, Piotr - 102479 pl
dc.contributor.authorWojewoda, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerPrizel-Kania, Adrianapl
dc.contributor.reviewerHorbatowski, Piotr - 102479 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T18:26:20Z
dc.date.available2020-07-24T18:26:20Z
dc.date.submitted2013-07-12pl
dc.fieldofstudynauczanie języka polskiego jako obcego i drugiegopl
dc.identifier.apddiploma-77219-150207pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189756
dc.languagepolpl
dc.subject.enInternet, teaching polish as a foreign and a second language, education, technologypl
dc.subject.plinternet, nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego, edukacja, technologie, nauczanie języków obcych.pl
dc.titleWykorzystywanie Internetu na zajęciach z języka polskiego jako obcego i drugiego.pl
dc.title.alternativeThe Use of the Internet in Classes of Polish as a Second and Foreign Language.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Background. The goal of the study was to systemize the knowledge of internet use in the class of polish as a second and foreign language.Modern technologies in foreign languages teaching. The rapid development of information and communication technology has meant that in education there are new tools such as computer, internet or interactive whiteboard. These tools have huge educational potential. The way of using this tools depends on the teacher. Each tool has some advantages and disadvantages.Internet as a tool to support teaching/learning polish as a second and foreign language. In order to decide about using of the Internet in teaching Polish as a foreign language is necessary to recognize the situation. Therefore the information for the training of human resources, network resources and methods of using the internet in the class of polish as a second and foreign language will be presented. The second part of this chapter is based on researches which show the views of students and teachers on the use of the Internet in the classroom with the Polish language.Examples of using internet in the class of polish as a second and foreign language. Examples show interesting possibilities of using internet in the class of polish as a second and foreign language. Thanks to different available programmes and websites it is possible to create a lot of material for free. Conclusions. A decision on the use of such technology in the teaching of foreign languages should always be justified not only the attractiveness of the tool, but also its usefulness, desirability and legitimacy of the use of, and preferences of teaching and learning.
dc.abstract.plpl
Wstęp. Celem pracy jest zebranie i usystematyzowanie wiedzy na temat wykorzystywania internetu na zajęciach z języka polskiego jako obcego. Nowoczesne technologie w nauczaniu języków obcych. Szybki rozwój technologii informacyjnej i komunikacyjnej spowodował, że w edukacji pojawiły się nowe narzędzia pracy takie jak komputer, internet czy tablica interaktywna. Są to urządzenia, które mają ogromny potencjał edukacyjny. To w jaki sposób zostaną wykorzystane na zajęciach zależy od nauczyciela. Każde narzędzie ma pewne wady i zalety.Internet jako narzędzie wspomagające nauczanie/uczenie się języka polskiego jako obcego i drugiego. Aby podjąć decyzję na temat wykorzystania internetu w nauczaniu języka polskiego jako obcego konieczne jest rozeznanie w sytuacji, zaprezentowane zatem będą informacje dotyczące szkolenia kadry, zasobów sieciowych oraz sposobów wykorzystywania internetu na zajęciach z języka polskiego jako obcego i drugiego. Druga część tego rozdziału opiera się na przeprowadzonych badaniach ankietowych, których celem było zapoznanie się z poglądami uczniów i nauczycieli na temat wykorzystywania internetu na zajęciach z języka polskiego jako obcego.Przykłady praktycznego wykorzystania internetu na zajęciach z języka polskiego jako obcego. Prezentowane przykłady zastosowania internetu w nauczaniu języka polskiego jako obcego i drugiego pokazują ciekawe możliwości wykorzystywania nowoczesnych technologii w nauczaniu. Dzięki dostępnym programom oraz stronom internetowym można stworzyć wiele materiałów całkowicie bezpłatnie.Podsumowanie. Stosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu jest nieuniknione, chociażby ze względu na ich miejsce w naszym życiu. Decyzja dotycząca stosowania takich technologii w nauczaniu języków obcych zawsze jednak powinna być uzasadniona nie tylko atrakcyjnością narzędzia, ale również jego przydatnością, celowością oraz zasadnością użycia, a także preferencjami nauczającego i uczących się.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.contributor.advisorpl
Horbatowski, Piotr - 102479
dc.contributor.authorpl
Wojewoda, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Prizel-Kania, Adriana
dc.contributor.reviewerpl
Horbatowski, Piotr - 102479
dc.date.accessioned
2020-07-24T18:26:20Z
dc.date.available
2020-07-24T18:26:20Z
dc.date.submittedpl
2013-07-12
dc.fieldofstudypl
nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego
dc.identifier.apdpl
diploma-77219-150207
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189756
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Internet, teaching polish as a foreign and a second language, education, technology
dc.subject.plpl
internet, nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego, edukacja, technologie, nauczanie języków obcych.
dc.titlepl
Wykorzystywanie Internetu na zajęciach z języka polskiego jako obcego i drugiego.
dc.title.alternativepl
The Use of the Internet in Classes of Polish as a Second and Foreign Language.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available