Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Cechy osobowości, styl radzenia sobie ze stresem i poczucie własnej skuteczności u studentów kierunków muzycznych i studentów kierunków nieartystycznych
Personality traits, coping style and general self-efficacy among music students and students of non-artistic field of study
różnice indywidualne, muzycy, cechy osobowości, stres, własna skuteczność
individual differences, musicians, personality traits, stress, self-efficacy
Głównym celem pracy jest charakterystyka grupy muzyków w zakresie: cech osobowości, stylu radzenia sobie ze stresem i poczucia własnej skuteczności oraz porównanie muzyków z osobami bez wykształcenia muzycznego. W badaniu wzięło udział 168 osób, w tym 84 studentów kierunków muzycznych i 84 studentów kierunków nieartystycznych. Badani wypełnili: Inwentarz Osobowości NEO-FFI (Zawadzki, Strelau, Szczepaniak, Śliwińska, 2010), Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych CISS (Strelau, Jaworowska, Wrześniewski, Szczepaniak, 2009) oraz Skalę Uogólnionej Własnej Skuteczności GSES (Juczyński, 2000). Przeprowadzone badania wykazały, że muzyków cechuje istotnie wyższy poziom otwartości na doświadczenie, stylu radzenia sobie skoncentrowanego na zadaniu oraz poczucia własnej skuteczności niż osoby bez wykształcenia muzycznego. Na podstawie wyników stwierdzono także, że w obu grupach badanych poczucie własnej skuteczności koreluje dodatnio ze stylem skoncentrowanym na zadaniu oraz ujemnie ze stylem skoncentrowanym na emocjach. Dodatkowo, w obu grupach stwierdzono związki cech osobowości ze stylami radzenia sobie oraz poczuciem własnej skuteczności.
The main purpose of the study is to characterize a group of musicians in terms of personality traits, coping style and general self-efficacy and compare musicians with people without musical education. The sample studied consisted of 168 people, out of which, 84 were music students and 84 were students of non-artistic field of study. The NEO-FFI Inventory, the Coping Inventory for Stressful Situations CISS and the General Self-efficacy Scale GSES were used in the study. It turned out that musicians have a significantly higher level of openness to experience, task-oriented coping and general self-efficacy than people without musical education. Moreover, correlations between personality traits, general self-efficacy and coping style were found in both groups.
dc.abstract.en | The main purpose of the study is to characterize a group of musicians in terms of personality traits, coping style and general self-efficacy and compare musicians with people without musical education. The sample studied consisted of 168 people, out of which, 84 were music students and 84 were students of non-artistic field of study. The NEO-FFI Inventory, the Coping Inventory for Stressful Situations CISS and the General Self-efficacy Scale GSES were used in the study. It turned out that musicians have a significantly higher level of openness to experience, task-oriented coping and general self-efficacy than people without musical education. Moreover, correlations between personality traits, general self-efficacy and coping style were found in both groups. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem pracy jest charakterystyka grupy muzyków w zakresie: cech osobowości, stylu radzenia sobie ze stresem i poczucia własnej skuteczności oraz porównanie muzyków z osobami bez wykształcenia muzycznego. W badaniu wzięło udział 168 osób, w tym 84 studentów kierunków muzycznych i 84 studentów kierunków nieartystycznych. Badani wypełnili: Inwentarz Osobowości NEO-FFI (Zawadzki, Strelau, Szczepaniak, Śliwińska, 2010), Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych CISS (Strelau, Jaworowska, Wrześniewski, Szczepaniak, 2009) oraz Skalę Uogólnionej Własnej Skuteczności GSES (Juczyński, 2000). Przeprowadzone badania wykazały, że muzyków cechuje istotnie wyższy poziom otwartości na doświadczenie, stylu radzenia sobie skoncentrowanego na zadaniu oraz poczucia własnej skuteczności niż osoby bez wykształcenia muzycznego. Na podstawie wyników stwierdzono także, że w obu grupach badanych poczucie własnej skuteczności koreluje dodatnio ze stylem skoncentrowanym na zadaniu oraz ujemnie ze stylem skoncentrowanym na emocjach. Dodatkowo, w obu grupach stwierdzono związki cech osobowości ze stylami radzenia sobie oraz poczuciem własnej skuteczności. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szmigielska-Siuta, Barbara - 132242 | pl |
dc.contributor.author | Urbańska, Agnieszka | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szmigielska-Siuta, Barbara - 132242 | pl |
dc.contributor.reviewer | Hołda, Małgorzata - 186543 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T07:41:04Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T07:41:04Z | |
dc.date.submitted | 2020-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-142901-212203 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/242116 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | individual differences, musicians, personality traits, stress, self-efficacy | pl |
dc.subject.pl | różnice indywidualne, muzycy, cechy osobowości, stres, własna skuteczność | pl |
dc.title | Cechy osobowości, styl radzenia sobie ze stresem i poczucie własnej skuteczności u studentów kierunków muzycznych i studentów kierunków nieartystycznych | pl |
dc.title.alternative | Personality traits, coping style and general self-efficacy among music students and students of non-artistic field of study | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |