Zarządzanie zaufaniem i zaufanie w organizacjach pozarządowych

master
dc.abstract.enTrust management is a relatively new research subject, however, in the light of the results it is extremely important. Trust is difficult to clearly define, but it's easy to measure the effects of its activities in organizations. Building trust in your organization is a long-term process and its fragile, needs just a moment to lose it. However, it is a viable because of a lot of benefits of trust. It has been confirmed empirically that the trust increases both comfort and performance. Good reputation and knowledge sharing are examples of the practical benefits of trust management in your organization. The trust is becoming the economic capital in the new economy that is emerging in the era of transparency. Results of the studies conducted have confirmed that the trust management in polish non-governmental organizations is at a high level.pl
dc.abstract.plZarządzanie zaufaniem to stosunkowo nowy przedmiot badań jednak w świetle dotychczasowych wyników niezwykle istotny. Zaufanie trudno jest jednoznacznie zdefiniować, ale łatwo zmierzyć efekty jego działania w organizacjach. Budowanie zaufania w organizacji jest procesem długotrwałym i kruchym, wystarczy chwila aby je stracić. Niemniej jednak jest to opłacalne gdyż korzyści płynących z zaufania jest naprawdę wiele. Potwierdzono empirycznie, że zaufanie zwiększa zarówno komfort pracy jak i jej wydajność. Dobra reputacja i dzielenie się wiedzą to przykłady praktycznych korzyści płynących z zarządzania zaufaniem w organizacji. Zaufanie staje się kapitałem ekonomicznym w nowej ekonomii, która wyłania się w erze transparentności. Wyniki przeprowadzonych badań potwierdziły, że zarządzanie zaufaniem w polskich organizacjach pozarządowych jest na wysokim poziomie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorMenard, Dawidpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-27T02:18:03Z
dc.date.available2020-07-27T02:18:03Z
dc.date.submitted2016-10-27pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-109606-183567pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215659
dc.languagepolpl
dc.subject.entrust management – transparency – non-governmental organizations – reputation – knowledge sharingpl
dc.subject.plzarządzanie zaufaniem – transparentność – organizacje pozarządowe – reputacja – dzielenie się wiedząpl
dc.titleZarządzanie zaufaniem i zaufanie w organizacjach pozarządowychpl
dc.title.alternativeTrust management and trust in non-government organizationspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Trust management is a relatively new research subject, however, in the light of the results it is extremely important. Trust is difficult to clearly define, but it's easy to measure the effects of its activities in organizations. Building trust in your organization is a long-term process and its fragile, needs just a moment to lose it. However, it is a viable because of a lot of benefits of trust. It has been confirmed empirically that the trust increases both comfort and performance. Good reputation and knowledge sharing are examples of the practical benefits of trust management in your organization. The trust is becoming the economic capital in the new economy that is emerging in the era of transparency. Results of the studies conducted have confirmed that the trust management in polish non-governmental organizations is at a high level.
dc.abstract.plpl
Zarządzanie zaufaniem to stosunkowo nowy przedmiot badań jednak w świetle dotychczasowych wyników niezwykle istotny. Zaufanie trudno jest jednoznacznie zdefiniować, ale łatwo zmierzyć efekty jego działania w organizacjach. Budowanie zaufania w organizacji jest procesem długotrwałym i kruchym, wystarczy chwila aby je stracić. Niemniej jednak jest to opłacalne gdyż korzyści płynących z zaufania jest naprawdę wiele. Potwierdzono empirycznie, że zaufanie zwiększa zarówno komfort pracy jak i jej wydajność. Dobra reputacja i dzielenie się wiedzą to przykłady praktycznych korzyści płynących z zarządzania zaufaniem w organizacji. Zaufanie staje się kapitałem ekonomicznym w nowej ekonomii, która wyłania się w erze transparentności. Wyniki przeprowadzonych badań potwierdziły, że zarządzanie zaufaniem w polskich organizacjach pozarządowych jest na wysokim poziomie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Menard, Dawid
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-27T02:18:03Z
dc.date.available
2020-07-27T02:18:03Z
dc.date.submittedpl
2016-10-27
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-109606-183567
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215659
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
trust management – transparency – non-governmental organizations – reputation – knowledge sharing
dc.subject.plpl
zarządzanie zaufaniem – transparentność – organizacje pozarządowe – reputacja – dzielenie się wiedzą
dc.titlepl
Zarządzanie zaufaniem i zaufanie w organizacjach pozarządowych
dc.title.alternativepl
Trust management and trust in non-government organizations
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
31
Views per month
Views per city
Warsaw
17
Krakow
5
Wroclaw
2
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Iwanowice
1
Katowice
1
Kozieglowy
1
Wołomin
1

No access

No Thumbnail Available