Budowanie wizerunku w mediach społecznościowych (na przykładzie branży beauty)

master
dc.abstract.enThe thesis explores the definition and meaning of a brand, its identity, personality, image, and awareness. It also defines content marketing and influencer marketing activities that have a significant impact on creating and sustaining a brand image online. The research part of the paper focused on social media content analysis using the example of the Instagram platform to answer the research problem: what social media activities influence brand image creation in the beauty industry? Eight of the most popular cosmetic brands in Poland were studied. An analysis was made of the form that the studied posts took, the visual consistency of the marketing messages, the keywords of the content of the posts and the average rates of user engagement. The results of the research positively verified all three hypotheses established in the study, thus confirming that consistent visual communication positively influences brand image creation in social media, marketing communications reflecting the brand's identity and vision positively influence brand image creation, and the use of content and keywords related to the brand's values and mission positively influence brand image creation in social media.pl
dc.abstract.plW pracy zgłębiono definicję oraz znaczenie marki, jej tożsamości, osobowości, wizerunku oraz świadomości. Zdefiniowano także działania związane z content marketingiem oraz influencer marketingiem, które mają znaczący wpływ na kreowanie i podtrzymywanie wizerunku marki w Internecie. W części badawczej pracy postawiono na analizę zawartości mediów społecznościowych na przykładzie platformy Instagram, która miała celu odpowiedzieć na problem badawczy: jakie działania w mediach społecznościowych wpływają na kreowanie wizerunku marki w branży beauty? Badaniu poddano osiem najpopularniejszych marek kosmetycznych w Polsce. Dokonano analizy formy, jaką przybierały badane posty, spójności wizualnej komunikatów marketingowych, słów kluczowych treści postów oraz średnich stopni zaangażowania użytkowników. Wyniki badań pozytywnie zweryfikowały wszystkie trzy założone w pracy hipotezy i potwierdzono tym samym, że spójna komunikacja wizualna wpływa pozytywnie na kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych, komunikaty marketingowe odzwierciedlające tożsamość i wizję marki korzystnie wpływają na kreowanie jej wizerunku oraz użycie treści i słów kluczowych, powiązanych z wartościami i misją marki mają korzystny pływ na kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNahotko, Marek - 130864 pl
dc.contributor.authorDoległo, Martapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKorycińska, Paloma - 129158 pl
dc.contributor.reviewerNahotko, Marek - 130864 pl
dc.date.accessioned2023-10-23T21:47:36Z
dc.date.available2023-10-23T21:47:36Z
dc.date.submitted2023-10-19pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-166191-262907pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321875
dc.languagepolpl
dc.subject.enbeauty industry, brand, brand image, influencer marketing, social mediapl
dc.subject.plbranża kosmetyczna, influencer marketing, marka, media społecznościowe, wizerunek marki.pl
dc.titleBudowanie wizerunku w mediach społecznościowych (na przykładzie branży beauty)pl
dc.title.alternativeBuilding a brand image in social media on the example of the beauty industrypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis explores the definition and meaning of a brand, its identity, personality, image, and awareness. It also defines content marketing and influencer marketing activities that have a significant impact on creating and sustaining a brand image online. The research part of the paper focused on social media content analysis using the example of the Instagram platform to answer the research problem: what social media activities influence brand image creation in the beauty industry? Eight of the most popular cosmetic brands in Poland were studied. An analysis was made of the form that the studied posts took, the visual consistency of the marketing messages, the keywords of the content of the posts and the average rates of user engagement. The results of the research positively verified all three hypotheses established in the study, thus confirming that consistent visual communication positively influences brand image creation in social media, marketing communications reflecting the brand's identity and vision positively influence brand image creation, and the use of content and keywords related to the brand's values and mission positively influence brand image creation in social media.
dc.abstract.plpl
W pracy zgłębiono definicję oraz znaczenie marki, jej tożsamości, osobowości, wizerunku oraz świadomości. Zdefiniowano także działania związane z content marketingiem oraz influencer marketingiem, które mają znaczący wpływ na kreowanie i podtrzymywanie wizerunku marki w Internecie. W części badawczej pracy postawiono na analizę zawartości mediów społecznościowych na przykładzie platformy Instagram, która miała celu odpowiedzieć na problem badawczy: jakie działania w mediach społecznościowych wpływają na kreowanie wizerunku marki w branży beauty? Badaniu poddano osiem najpopularniejszych marek kosmetycznych w Polsce. Dokonano analizy formy, jaką przybierały badane posty, spójności wizualnej komunikatów marketingowych, słów kluczowych treści postów oraz średnich stopni zaangażowania użytkowników. Wyniki badań pozytywnie zweryfikowały wszystkie trzy założone w pracy hipotezy i potwierdzono tym samym, że spójna komunikacja wizualna wpływa pozytywnie na kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych, komunikaty marketingowe odzwierciedlające tożsamość i wizję marki korzystnie wpływają na kreowanie jej wizerunku oraz użycie treści i słów kluczowych, powiązanych z wartościami i misją marki mają korzystny pływ na kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nahotko, Marek - 130864
dc.contributor.authorpl
Doległo, Marta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Korycińska, Paloma - 129158
dc.contributor.reviewerpl
Nahotko, Marek - 130864
dc.date.accessioned
2023-10-23T21:47:36Z
dc.date.available
2023-10-23T21:47:36Z
dc.date.submittedpl
2023-10-19
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-166191-262907
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321875
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
beauty industry, brand, brand image, influencer marketing, social media
dc.subject.plpl
branża kosmetyczna, influencer marketing, marka, media społecznościowe, wizerunek marki.
dc.titlepl
Budowanie wizerunku w mediach społecznościowych (na przykładzie branży beauty)
dc.title.alternativepl
Building a brand image in social media on the example of the beauty industry
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
267
Views per month
Views per city
Warsaw
71
Krakow
32
Poznan
30
Wroclaw
14
Katowice
11
Lublin
7
Lodz
6
Rzeszów
5
Gdansk
4
Bialystok
3

No access

No Thumbnail Available
Collections