Wybrane narzędzia public relations stosowane przez tanie linie lotnicze na przykładzie Ryanair, Eurolot i Wizz Air

licenciate
dc.abstract.enThis bachelor’s thesis is an comparative analysis of chosen public relations tools used by low-cost airlines. The aim of the thesis is to show how airlines use public relations tools. This mechanism is shown on three examples of companies. Analysis refers to similarities and differences in using public relations tools.The analysis is based on examples of Ryanair, Eurolot and Wizz Air airlines. Chosen public relations tools are inflight magazines, offical websites and events.The thesis is devided into three chapters. The first refers to the history, definitions, functions and aims of the public relations. It discuss basic definitions and public relations concepts.Second chapter refers to the discussion of public relations tools in details as contacts with media, crisis management, corporate identity, sponsoring, lobbing, publishing and events.Third chapter refers to research, analysis and drawing conclusions . At the beginning of the creation of this paper, formulated the research problem: chosen public relations tools used by lowcost airlines transport companies as Ryanair, Eurolot, Wizz Air. In conclusion of the analysis, this bachelor’s thesis indicates that airlines use similar public relations tools. The majority of research results shows that the role of public relations tools is important in communication with clients.The thesis based on literature in marketing and public relations, broached a subject of public relations tools as the impact on consumers or companies image. Featured also publications that have appeared in inflight magazines (2013) and official websites of Ryanair, Eurolot and Wizz Air.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca licencjacka jest analizą porównawczą wybranych narzędzi public relations stosowanych przez tanie linie lotnicze. Celem pracy jest pokazanie w jaki sposób linie lotnicze wykorzystują narzędzia public relations. Ten mechanizm zostaje ukazany na przykładzie trzech firm. Analiza odnosi się do podobieństw i różnic w zakresie stosowania narzędzi public relations.Analiza opiera się na przykładach linii lotniczych Ryanair, Eurolot i Wizz Air. Wybrane narzędzia public relations to magazyny pokładowe, strony internetowe oraz eventy.Praca została podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy rozdział odnosi się do historii, definicji, funkcji oraz celów public relations. Zostały w nim omówione podstawowe definicje i zagadnienia związane z public relations.Drugi rozdział został poświęcony szczegółowemu omówieniu narzędzi public relations takich jak kontakty z mediami, zarządzanie sytuacją kryzysową, corporate identity, sponsoring, lobbing, wydawnictwa oraz eventy.Ostatni, trzeci rozdział poświęcony jest badaniom, analizie oraz wyciągnięciu wniosków. Analizę oparto na magazynach pokładowych, stronach internetowych oraz eventach. Na początku tworzenia pracy, sformułowano problem badawczy: wybrane narzędzia public relations stosowane przez tanie linie lotnicze na przykładzie Ryanair, Eurolot i Wizz Air. W podsumowaniu wniosków analizy, ninejsza praca licencjacka dowodzi, że linie lotnicze używają podobnych narzędzi public relations. Większość rezultatów analiz pokazuje, że rola narzędzi public relations jest ważna w komunikacji z klientami.Podczas pisania pracy posługiwano się literaturą z zakresu marketingu oraz public relations, poruszającą tematy wpływu narzędzi public relations na klienta czy wizerunek firmy. Użyto również publikacji, które ukazały się magazynach pokładowych (rok 2013) i na stronach internetowych Ryanair, Eurolot i Wizz Air.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.contributor.authorOplustil, Zuzannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.contributor.reviewerSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T02:37:28Z
dc.date.available2020-07-25T02:37:28Z
dc.date.submitted2014-07-02pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-88889-172502pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/197385
dc.languagepolpl
dc.subject.enPublic relations, public relations tools, low-cost airlines, comparative analysispl
dc.subject.plPublic relations, narzędzia public relations, tanie linie lotnicze, analiza porównawczapl
dc.titleWybrane narzędzia public relations stosowane przez tanie linie lotnicze na przykładzie Ryanair, Eurolot i Wizz Airpl
dc.title.alternativeChosen public relations tools used by low-cost airlines transport companies as Ryanair, Eurolot, Wizz Airpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This bachelor’s thesis is an comparative analysis of chosen public relations tools used by low-cost airlines. The aim of the thesis is to show how airlines use public relations tools. This mechanism is shown on three examples of companies. Analysis refers to similarities and differences in using public relations tools.The analysis is based on examples of Ryanair, Eurolot and Wizz Air airlines. Chosen public relations tools are inflight magazines, offical websites and events.The thesis is devided into three chapters. The first refers to the history, definitions, functions and aims of the public relations. It discuss basic definitions and public relations concepts.Second chapter refers to the discussion of public relations tools in details as contacts with media, crisis management, corporate identity, sponsoring, lobbing, publishing and events.Third chapter refers to research, analysis and drawing conclusions . At the beginning of the creation of this paper, formulated the research problem: chosen public relations tools used by lowcost airlines transport companies as Ryanair, Eurolot, Wizz Air. In conclusion of the analysis, this bachelor’s thesis indicates that airlines use similar public relations tools. The majority of research results shows that the role of public relations tools is important in communication with clients.The thesis based on literature in marketing and public relations, broached a subject of public relations tools as the impact on consumers or companies image. Featured also publications that have appeared in inflight magazines (2013) and official websites of Ryanair, Eurolot and Wizz Air.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca licencjacka jest analizą porównawczą wybranych narzędzi public relations stosowanych przez tanie linie lotnicze. Celem pracy jest pokazanie w jaki sposób linie lotnicze wykorzystują narzędzia public relations. Ten mechanizm zostaje ukazany na przykładzie trzech firm. Analiza odnosi się do podobieństw i różnic w zakresie stosowania narzędzi public relations.Analiza opiera się na przykładach linii lotniczych Ryanair, Eurolot i Wizz Air. Wybrane narzędzia public relations to magazyny pokładowe, strony internetowe oraz eventy.Praca została podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy rozdział odnosi się do historii, definicji, funkcji oraz celów public relations. Zostały w nim omówione podstawowe definicje i zagadnienia związane z public relations.Drugi rozdział został poświęcony szczegółowemu omówieniu narzędzi public relations takich jak kontakty z mediami, zarządzanie sytuacją kryzysową, corporate identity, sponsoring, lobbing, wydawnictwa oraz eventy.Ostatni, trzeci rozdział poświęcony jest badaniom, analizie oraz wyciągnięciu wniosków. Analizę oparto na magazynach pokładowych, stronach internetowych oraz eventach. Na początku tworzenia pracy, sformułowano problem badawczy: wybrane narzędzia public relations stosowane przez tanie linie lotnicze na przykładzie Ryanair, Eurolot i Wizz Air. W podsumowaniu wniosków analizy, ninejsza praca licencjacka dowodzi, że linie lotnicze używają podobnych narzędzi public relations. Większość rezultatów analiz pokazuje, że rola narzędzi public relations jest ważna w komunikacji z klientami.Podczas pisania pracy posługiwano się literaturą z zakresu marketingu oraz public relations, poruszającą tematy wpływu narzędzi public relations na klienta czy wizerunek firmy. Użyto również publikacji, które ukazały się magazynach pokładowych (rok 2013) i na stronach internetowych Ryanair, Eurolot i Wizz Air.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.contributor.authorpl
Oplustil, Zuzanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.contributor.reviewerpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.date.accessioned
2020-07-25T02:37:28Z
dc.date.available
2020-07-25T02:37:28Z
dc.date.submittedpl
2014-07-02
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-88889-172502
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/197385
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Public relations, public relations tools, low-cost airlines, comparative analysis
dc.subject.plpl
Public relations, narzędzia public relations, tanie linie lotnicze, analiza porównawcza
dc.titlepl
Wybrane narzędzia public relations stosowane przez tanie linie lotnicze na przykładzie Ryanair, Eurolot i Wizz Air
dc.title.alternativepl
Chosen public relations tools used by low-cost airlines transport companies as Ryanair, Eurolot, Wizz Air
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
139
Views per month
Views per city
Warsaw
29
Wroclaw
14
Poznan
12
Krakow
10
Bialystok
4
Ozimek
4
Zielona Góra
4
Katowice
3
Lodz
3
Lublin
3

No access

No Thumbnail Available