Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wybrane narzędzia public relations stosowane przez tanie linie lotnicze na przykładzie Ryanair, Eurolot i Wizz Air
Chosen public relations tools used by low-cost airlines transport companies as Ryanair, Eurolot, Wizz Air
Public relations, narzędzia public relations, tanie linie lotnicze, analiza porównawcza
Public relations, public relations tools, low-cost airlines, comparative analysis
Niniejsza praca licencjacka jest analizą porównawczą wybranych narzędzi public relations stosowanych przez tanie linie lotnicze. Celem pracy jest pokazanie w jaki sposób linie lotnicze wykorzystują narzędzia public relations. Ten mechanizm zostaje ukazany na przykładzie trzech firm. Analiza odnosi się do podobieństw i różnic w zakresie stosowania narzędzi public relations.Analiza opiera się na przykładach linii lotniczych Ryanair, Eurolot i Wizz Air. Wybrane narzędzia public relations to magazyny pokładowe, strony internetowe oraz eventy.Praca została podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy rozdział odnosi się do historii, definicji, funkcji oraz celów public relations. Zostały w nim omówione podstawowe definicje i zagadnienia związane z public relations.Drugi rozdział został poświęcony szczegółowemu omówieniu narzędzi public relations takich jak kontakty z mediami, zarządzanie sytuacją kryzysową, corporate identity, sponsoring, lobbing, wydawnictwa oraz eventy.Ostatni, trzeci rozdział poświęcony jest badaniom, analizie oraz wyciągnięciu wniosków. Analizę oparto na magazynach pokładowych, stronach internetowych oraz eventach. Na początku tworzenia pracy, sformułowano problem badawczy: wybrane narzędzia public relations stosowane przez tanie linie lotnicze na przykładzie Ryanair, Eurolot i Wizz Air. W podsumowaniu wniosków analizy, ninejsza praca licencjacka dowodzi, że linie lotnicze używają podobnych narzędzi public relations. Większość rezultatów analiz pokazuje, że rola narzędzi public relations jest ważna w komunikacji z klientami.Podczas pisania pracy posługiwano się literaturą z zakresu marketingu oraz public relations, poruszającą tematy wpływu narzędzi public relations na klienta czy wizerunek firmy. Użyto również publikacji, które ukazały się magazynach pokładowych (rok 2013) i na stronach internetowych Ryanair, Eurolot i Wizz Air.
This bachelor’s thesis is an comparative analysis of chosen public relations tools used by low-cost airlines. The aim of the thesis is to show how airlines use public relations tools. This mechanism is shown on three examples of companies. Analysis refers to similarities and differences in using public relations tools.The analysis is based on examples of Ryanair, Eurolot and Wizz Air airlines. Chosen public relations tools are inflight magazines, offical websites and events.The thesis is devided into three chapters. The first refers to the history, definitions, functions and aims of the public relations. It discuss basic definitions and public relations concepts.Second chapter refers to the discussion of public relations tools in details as contacts with media, crisis management, corporate identity, sponsoring, lobbing, publishing and events.Third chapter refers to research, analysis and drawing conclusions . At the beginning of the creation of this paper, formulated the research problem: chosen public relations tools used by lowcost airlines transport companies as Ryanair, Eurolot, Wizz Air. In conclusion of the analysis, this bachelor’s thesis indicates that airlines use similar public relations tools. The majority of research results shows that the role of public relations tools is important in communication with clients.The thesis based on literature in marketing and public relations, broached a subject of public relations tools as the impact on consumers or companies image. Featured also publications that have appeared in inflight magazines (2013) and official websites of Ryanair, Eurolot and Wizz Air.
dc.abstract.en | This bachelor’s thesis is an comparative analysis of chosen public relations tools used by low-cost airlines. The aim of the thesis is to show how airlines use public relations tools. This mechanism is shown on three examples of companies. Analysis refers to similarities and differences in using public relations tools.The analysis is based on examples of Ryanair, Eurolot and Wizz Air airlines. Chosen public relations tools are inflight magazines, offical websites and events.The thesis is devided into three chapters. The first refers to the history, definitions, functions and aims of the public relations. It discuss basic definitions and public relations concepts.Second chapter refers to the discussion of public relations tools in details as contacts with media, crisis management, corporate identity, sponsoring, lobbing, publishing and events.Third chapter refers to research, analysis and drawing conclusions . At the beginning of the creation of this paper, formulated the research problem: chosen public relations tools used by lowcost airlines transport companies as Ryanair, Eurolot, Wizz Air. In conclusion of the analysis, this bachelor’s thesis indicates that airlines use similar public relations tools. The majority of research results shows that the role of public relations tools is important in communication with clients.The thesis based on literature in marketing and public relations, broached a subject of public relations tools as the impact on consumers or companies image. Featured also publications that have appeared in inflight magazines (2013) and official websites of Ryanair, Eurolot and Wizz Air. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca licencjacka jest analizą porównawczą wybranych narzędzi public relations stosowanych przez tanie linie lotnicze. Celem pracy jest pokazanie w jaki sposób linie lotnicze wykorzystują narzędzia public relations. Ten mechanizm zostaje ukazany na przykładzie trzech firm. Analiza odnosi się do podobieństw i różnic w zakresie stosowania narzędzi public relations.Analiza opiera się na przykładach linii lotniczych Ryanair, Eurolot i Wizz Air. Wybrane narzędzia public relations to magazyny pokładowe, strony internetowe oraz eventy.Praca została podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy rozdział odnosi się do historii, definicji, funkcji oraz celów public relations. Zostały w nim omówione podstawowe definicje i zagadnienia związane z public relations.Drugi rozdział został poświęcony szczegółowemu omówieniu narzędzi public relations takich jak kontakty z mediami, zarządzanie sytuacją kryzysową, corporate identity, sponsoring, lobbing, wydawnictwa oraz eventy.Ostatni, trzeci rozdział poświęcony jest badaniom, analizie oraz wyciągnięciu wniosków. Analizę oparto na magazynach pokładowych, stronach internetowych oraz eventach. Na początku tworzenia pracy, sformułowano problem badawczy: wybrane narzędzia public relations stosowane przez tanie linie lotnicze na przykładzie Ryanair, Eurolot i Wizz Air. W podsumowaniu wniosków analizy, ninejsza praca licencjacka dowodzi, że linie lotnicze używają podobnych narzędzi public relations. Większość rezultatów analiz pokazuje, że rola narzędzi public relations jest ważna w komunikacji z klientami.Podczas pisania pracy posługiwano się literaturą z zakresu marketingu oraz public relations, poruszającą tematy wpływu narzędzi public relations na klienta czy wizerunek firmy. Użyto również publikacji, które ukazały się magazynach pokładowych (rok 2013) i na stronach internetowych Ryanair, Eurolot i Wizz Air. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352 | pl |
dc.contributor.author | Oplustil, Zuzanna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352 | pl |
dc.contributor.reviewer | Słupek, Lucyna - 131939 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T02:37:28Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T02:37:28Z | |
dc.date.submitted | 2014-07-02 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-88889-172502 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/197385 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Public relations, public relations tools, low-cost airlines, comparative analysis | pl |
dc.subject.pl | Public relations, narzędzia public relations, tanie linie lotnicze, analiza porównawcza | pl |
dc.title | Wybrane narzędzia public relations stosowane przez tanie linie lotnicze na przykładzie Ryanair, Eurolot i Wizz Air | pl |
dc.title.alternative | Chosen public relations tools used by low-cost airlines transport companies as Ryanair, Eurolot, Wizz Air | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |