Polskie seriale telewizyjne jako narzędzie budowania marki medialnej

master
dc.abstract.enTV series exist in the polish media for years. They gain dedicated viewers and gather numerous audiences. Despite this, media genre is yet to fully realize it’s potential. The current offering consists mostly of soap operas and sagas, commonly associated with pop culture and kitsch, thus deprecating the impact TV series have on perception of the brand media. This paper highlights the opportunities coming from skilful TV series management to the development of a TV station brand. An attempt was made to prove that TV series are capable of creating their own media brand as well as personalized brands thus supporting the global marketing strategy of a media organization. Also, they strongly drive the growth in recognition of the station and viewers’ attachment, including other offerings.pl
dc.abstract.plSeriale telewizyjne od lat funkcjonują na polskim rynku medialnym. Zdobywają wiernych widzów i regularnie gromadzą przed telewizorami liczne audytoria. Mimo to, potencjał marketingowy jaki posiada ten gatunek medialny nie jest w pełni wykorzystywany. Aktualna oferta składa się w dużej mierze z telenowel i tele-sag, asocjowanych z kulturą niską i kiczem. Tym samym deprecjonuje się ich wpływ na postrzeganie marki stacji telewizyjnej. W niniejszej pracy zwrócono uwagę na możliwości jakie daje umiejętne zarządzanie serialem telewizyjnym dla rozwoju marki medialnej stacji. Podjęto próbę wykazania, że seriale telewizyjne zdolne są do kreowania własnej marki medialnej, wytwarzania nowych marek personalnych oraz wspierania globalnej strategii marketingowej organizacji medialnej, jak również, w sposób znaczący wpływają na rozpoznawalność stacji oraz zwiększają przywiązanie widzów do danych kanałów wraz z innymi oferowanymi przez nie programami.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorRóżycka, Magdalenapl
dc.contributor.authorPoręba, Patrycjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRóżycka, Magdalenapl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerRóżycka, Magdalenapl
dc.date.accessioned2020-07-26T21:33:49Z
dc.date.available2020-07-26T21:33:49Z
dc.date.submitted2016-07-05pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-104855-127869pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/211261
dc.languagepolpl
dc.subject.enMARKETING - MEDIA MARKETING - TV SERIES - TELENOVELA - BRANDpl
dc.subject.plMARKETING - MARKETING MEDIALNY - SERIAL TELEWIZYJNY - TELENOWELA - MARKApl
dc.titlePolskie seriale telewizyjne jako narzędzie budowania marki medialnejpl
dc.title.alternativeThe Polish tv series as a tool for growth of a media brandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
TV series exist in the polish media for years. They gain dedicated viewers and gather numerous audiences. Despite this, media genre is yet to fully realize it’s potential. The current offering consists mostly of soap operas and sagas, commonly associated with pop culture and kitsch, thus deprecating the impact TV series have on perception of the brand media. This paper highlights the opportunities coming from skilful TV series management to the development of a TV station brand. An attempt was made to prove that TV series are capable of creating their own media brand as well as personalized brands thus supporting the global marketing strategy of a media organization. Also, they strongly drive the growth in recognition of the station and viewers’ attachment, including other offerings.
dc.abstract.plpl
Seriale telewizyjne od lat funkcjonują na polskim rynku medialnym. Zdobywają wiernych widzów i regularnie gromadzą przed telewizorami liczne audytoria. Mimo to, potencjał marketingowy jaki posiada ten gatunek medialny nie jest w pełni wykorzystywany. Aktualna oferta składa się w dużej mierze z telenowel i tele-sag, asocjowanych z kulturą niską i kiczem. Tym samym deprecjonuje się ich wpływ na postrzeganie marki stacji telewizyjnej. W niniejszej pracy zwrócono uwagę na możliwości jakie daje umiejętne zarządzanie serialem telewizyjnym dla rozwoju marki medialnej stacji. Podjęto próbę wykazania, że seriale telewizyjne zdolne są do kreowania własnej marki medialnej, wytwarzania nowych marek personalnych oraz wspierania globalnej strategii marketingowej organizacji medialnej, jak również, w sposób znaczący wpływają na rozpoznawalność stacji oraz zwiększają przywiązanie widzów do danych kanałów wraz z innymi oferowanymi przez nie programami.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Różycka, Magdalena
dc.contributor.authorpl
Poręba, Patrycja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Różycka, Magdalena
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Różycka, Magdalena
dc.date.accessioned
2020-07-26T21:33:49Z
dc.date.available
2020-07-26T21:33:49Z
dc.date.submittedpl
2016-07-05
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-104855-127869
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/211261
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
MARKETING - MEDIA MARKETING - TV SERIES - TELENOVELA - BRAND
dc.subject.plpl
MARKETING - MARKETING MEDIALNY - SERIAL TELEWIZYJNY - TELENOWELA - MARKA
dc.titlepl
Polskie seriale telewizyjne jako narzędzie budowania marki medialnej
dc.title.alternativepl
The Polish tv series as a tool for growth of a media brand
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available