Kształtowanie przewagi konkurencyjnej na rynku wydawnictw komiksowych na przykładzie strategii Marvela i DC

licenciate
dc.abstract.enThis study analyzes the management strategies of two leading comic book publishers in the United States - Marvel Comics and DC Comics. The paper focuses on the competition between these two publishers, their approach to gaining a competitive advantage, and the key challenges and threats they face. The study is based on an analysis of existing data and qualitative research conducted through an online survey questionnaire. The main research findings indicate a longstanding rivalry between Marvel Comics and DC Comics, their differences in personnel management strategies, and the impact of movies on the growing popularity of superheroes. The study contributes to a better understanding of the factors contributing to the competitive advantage achieved by both comic book publishers.pl
dc.abstract.plNiniejsze praca analizuje strategie zarządzania dwoma wiodącymi wydawnictwami komiksowymi w Stanach Zjednoczonych - Marvel Comics i DC Comics. Praca koncentruje się na konkurencji między tymi dwoma wydawnictwami, ich podejściu do kształtowania przewagi konkurencyjnej oraz głównych wyzwaniach i zagrożeniach, z jakimi się stykają. W pracy zastosowano analizę danych zastanych oraz przeprowadzeniu badań z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety online. Wyniki badań wskazują na długotrwałą rywalizację między Marvel Comics i DC Comics, różnice w strategiach zarządzania personelem oraz wpływ filmów na wzrost popularności superbohaterów. Badanie przyczynia się do lepszego zrozumienia czynników wpływających się do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej przez oba wydawnictwa komiksowepl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorModzelewska, Annapl
dc.contributor.authorGłogowska, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerModzelewska, Annapl
dc.contributor.reviewerNierenberg, Bogusław - 130955 pl
dc.date.accessioned2023-07-14T21:49:06Z
dc.date.available2023-07-14T21:49:06Z
dc.date.submitted2023-07-14pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-164999-291851pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316485
dc.languagepolpl
dc.subject.enstrategic management, comic book publishing, Marvel, DCpl
dc.subject.plzarządzanie strategiczne, wydawnictwa komiksowe, Marvel, DCpl
dc.titleKształtowanie przewagi konkurencyjnej na rynku wydawnictw komiksowych na przykładzie strategii Marvela i DCpl
dc.title.alternativeShaping a competitive advantage in the comic book publishing market, using the example of Marvel and DC strategiespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This study analyzes the management strategies of two leading comic book publishers in the United States - Marvel Comics and DC Comics. The paper focuses on the competition between these two publishers, their approach to gaining a competitive advantage, and the key challenges and threats they face. The study is based on an analysis of existing data and qualitative research conducted through an online survey questionnaire. The main research findings indicate a longstanding rivalry between Marvel Comics and DC Comics, their differences in personnel management strategies, and the impact of movies on the growing popularity of superheroes. The study contributes to a better understanding of the factors contributing to the competitive advantage achieved by both comic book publishers.
dc.abstract.plpl
Niniejsze praca analizuje strategie zarządzania dwoma wiodącymi wydawnictwami komiksowymi w Stanach Zjednoczonych - Marvel Comics i DC Comics. Praca koncentruje się na konkurencji między tymi dwoma wydawnictwami, ich podejściu do kształtowania przewagi konkurencyjnej oraz głównych wyzwaniach i zagrożeniach, z jakimi się stykają. W pracy zastosowano analizę danych zastanych oraz przeprowadzeniu badań z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety online. Wyniki badań wskazują na długotrwałą rywalizację między Marvel Comics i DC Comics, różnice w strategiach zarządzania personelem oraz wpływ filmów na wzrost popularności superbohaterów. Badanie przyczynia się do lepszego zrozumienia czynników wpływających się do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej przez oba wydawnictwa komiksowe
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Modzelewska, Anna
dc.contributor.authorpl
Głogowska, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Modzelewska, Anna
dc.contributor.reviewerpl
Nierenberg, Bogusław - 130955
dc.date.accessioned
2023-07-14T21:49:06Z
dc.date.available
2023-07-14T21:49:06Z
dc.date.submittedpl
2023-07-14
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-164999-291851
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316485
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
strategic management, comic book publishing, Marvel, DC
dc.subject.plpl
zarządzanie strategiczne, wydawnictwa komiksowe, Marvel, DC
dc.titlepl
Kształtowanie przewagi konkurencyjnej na rynku wydawnictw komiksowych na przykładzie strategii Marvela i DC
dc.title.alternativepl
Shaping a competitive advantage in the comic book publishing market, using the example of Marvel and DC strategies
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
13
Views per month
Views per city
Canterbury
4
Katowice
1
Krakow
1
Lodz
1
Myślenice
1
Oleśnica
1
Sosnowiec
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available