Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Znaczenie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie korporacji
The meaning of emotional intelligence in corporate management.
INTELIGENCJA EMOCJONALNAEMOCJEKOMPETENCJE MIĘKKIERELACJE W PRACYIDEALNY LIDER
EMOTIONAL INTELLIGENCEEMOTIONSSOFT SKILLSWORK IDEAL LEADER
Przedmiotem pracy jest znaczenie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie korporacji. Celem niniejszej pracy jest poznanie znaczenia inteligencji emocjonalnej w pracy w korporacji. Praca obejmuje teoretyczne zagadnienia związane z inteligencją emocjonalną i analizę badań przeprowadzonych z udziałem czterdziestu pracowników pracujących w sumie w czterech korporacjach w Krakowie.Głównym pytaniem pracy jest: jakie znaczenie ma inteligencja emocjonalna w pracy w korporacji? Praca odpowiada też na cztery szczegółowe pytania, które postawiono na jej początku.Na pracę składają się cztery rozdziały:W pierwszym rozdziale omawiana jest inteligencja emocjonalna, jej definicja, emocje, ich definicja, znaczenie, skutki ich powstrzymywania, a także modele inteligencji emocjonalnej i kompetencje emocjonalne.Omówione zostało także zestawienie inteligencji racjonalnej z inteligencją emocjonalną, jak i metody pomiaru inteligencji emocjonalnej i jej kształtowanie.Drugi rozdział omawia wykorzystanie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie relacji między ludźmi pracującymi w korporacji. Zostały pokrótce opisane pojęcia organizacji, zarządzania, korporacji i problem wykorzystania inteligencji emocjonalnej w pracy. Omówione zostały cechy idealnego pracownika i szefa a także najbardziej korzystna atmosfera w pracy.Trzeci rozdział opisuje metodologię badań własnych, przedstawia cele badania, problemy badawcze, hipotezy, jak i metodę, technikę i narzędzie badawcze wykorzystane do omawianego badania. Została też scharakteryzowana grupa badawcza. Czwarty rozdział jest już dokładną analizą badania, omówieniem uzyskanych danych i wyciągnięciem wniosków z uzyskanych informacji.Podsumowanie pracy stanowią wyciągnięte z niej wnioski. Poniższa praca zawiera także bibliografię, spis wykresów oraz aneks w formie kwestionariusza ankiety.
The subject of the thesis is meaning of emotional intelligence in corporate management. The aim of this study is to research the meaning of emotional intelligence in corporate setting. It discusses theories related to emotional intelligence and analyses research conducted in four corporations in Cracow. The main question of the thesis is: what is the importance of emotional intelligence when working in a corporation? The project answers also on the four specific questions asked at the beginning.The thesis consists of four chapters:The first chapter discusses definitions of emotional intelligence and emotions, meaning and effects of suppression of emotions. Similarly, it examines models of emotional intelligence and soft skills. It compares the rational and the emotional intelligence and discusses the methods of measurement of emotional intelligence and its cultivation.The second chapter describes ways in which people use emotional intelligence in corporate management. It explains concepts of organization, management, corporation and issue of using emotional intelligence in work. It discusses qualities of an ideal employee, an ideal boss and the most beneficial work environment.The third chapter presents the purpose of this research, problems of this theme and hypotheses. It also discusses the method, technique and research tools used in this study. Moreover, it describes the group that took part in it.The fourth chapter is an exact analysis of research. It discusses collected data and draws a conclusion from the information received.The study contains also a conclusion as well as a bibliography, list of figures and an appendix in form of a questionnaire.
dc.abstract.en | The subject of the thesis is meaning of emotional intelligence in corporate management. The aim of this study is to research the meaning of emotional intelligence in corporate setting. It discusses theories related to emotional intelligence and analyses research conducted in four corporations in Cracow. The main question of the thesis is: what is the importance of emotional intelligence when working in a corporation? The project answers also on the four specific questions asked at the beginning.The thesis consists of four chapters:The first chapter discusses definitions of emotional intelligence and emotions, meaning and effects of suppression of emotions. Similarly, it examines models of emotional intelligence and soft skills. It compares the rational and the emotional intelligence and discusses the methods of measurement of emotional intelligence and its cultivation.The second chapter describes ways in which people use emotional intelligence in corporate management. It explains concepts of organization, management, corporation and issue of using emotional intelligence in work. It discusses qualities of an ideal employee, an ideal boss and the most beneficial work environment.The third chapter presents the purpose of this research, problems of this theme and hypotheses. It also discusses the method, technique and research tools used in this study. Moreover, it describes the group that took part in it.The fourth chapter is an exact analysis of research. It discusses collected data and draws a conclusion from the information received.The study contains also a conclusion as well as a bibliography, list of figures and an appendix in form of a questionnaire. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem pracy jest znaczenie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie korporacji. Celem niniejszej pracy jest poznanie znaczenia inteligencji emocjonalnej w pracy w korporacji. Praca obejmuje teoretyczne zagadnienia związane z inteligencją emocjonalną i analizę badań przeprowadzonych z udziałem czterdziestu pracowników pracujących w sumie w czterech korporacjach w Krakowie.Głównym pytaniem pracy jest: jakie znaczenie ma inteligencja emocjonalna w pracy w korporacji? Praca odpowiada też na cztery szczegółowe pytania, które postawiono na jej początku.Na pracę składają się cztery rozdziały:W pierwszym rozdziale omawiana jest inteligencja emocjonalna, jej definicja, emocje, ich definicja, znaczenie, skutki ich powstrzymywania, a także modele inteligencji emocjonalnej i kompetencje emocjonalne.Omówione zostało także zestawienie inteligencji racjonalnej z inteligencją emocjonalną, jak i metody pomiaru inteligencji emocjonalnej i jej kształtowanie.Drugi rozdział omawia wykorzystanie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie relacji między ludźmi pracującymi w korporacji. Zostały pokrótce opisane pojęcia organizacji, zarządzania, korporacji i problem wykorzystania inteligencji emocjonalnej w pracy. Omówione zostały cechy idealnego pracownika i szefa a także najbardziej korzystna atmosfera w pracy.Trzeci rozdział opisuje metodologię badań własnych, przedstawia cele badania, problemy badawcze, hipotezy, jak i metodę, technikę i narzędzie badawcze wykorzystane do omawianego badania. Została też scharakteryzowana grupa badawcza. Czwarty rozdział jest już dokładną analizą badania, omówieniem uzyskanych danych i wyciągnięciem wniosków z uzyskanych informacji.Podsumowanie pracy stanowią wyciągnięte z niej wnioski. Poniższa praca zawiera także bibliografię, spis wykresów oraz aneks w formie kwestionariusza ankiety. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Halszka - 127543 | pl |
dc.contributor.author | Filipek, Marta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Halszka - 127543 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szopa, Andrzej - 132249 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T16:55:30Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T16:55:30Z | |
dc.date.submitted | 2016-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-100012-184536 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207150 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | EMOTIONAL INTELLIGENCEEMOTIONSSOFT SKILLSWORK IDEAL LEADER | pl |
dc.subject.pl | INTELIGENCJA EMOCJONALNAEMOCJEKOMPETENCJE MIĘKKIERELACJE W PRACYIDEALNY LIDER | pl |
dc.title | Znaczenie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie korporacji | pl |
dc.title.alternative | The meaning of emotional intelligence in corporate management. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |