Znaczenie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie korporacji

master
dc.abstract.enThe subject of the thesis is meaning of emotional intelligence in corporate management. The aim of this study is to research the meaning of emotional intelligence in corporate setting. It discusses theories related to emotional intelligence and analyses research conducted in four corporations in Cracow. The main question of the thesis is: what is the importance of emotional intelligence when working in a corporation? The project answers also on the four specific questions asked at the beginning.The thesis consists of four chapters:The first chapter discusses definitions of emotional intelligence and emotions, meaning and effects of suppression of emotions. Similarly, it examines models of emotional intelligence and soft skills. It compares the rational and the emotional intelligence and discusses the methods of measurement of emotional intelligence and its cultivation.The second chapter describes ways in which people use emotional intelligence in corporate management. It explains concepts of organization, management, corporation and issue of using emotional intelligence in work. It discusses qualities of an ideal employee, an ideal boss and the most beneficial work environment.The third chapter presents the purpose of this research, problems of this theme and hypotheses. It also discusses the method, technique and research tools used in this study. Moreover, it describes the group that took part in it.The fourth chapter is an exact analysis of research. It discusses collected data and draws a conclusion from the information received.The study contains also a conclusion as well as a bibliography, list of figures and an appendix in form of a questionnaire.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy jest znaczenie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie korporacji. Celem niniejszej pracy jest poznanie znaczenia inteligencji emocjonalnej w pracy w korporacji. Praca obejmuje teoretyczne zagadnienia związane z inteligencją emocjonalną i analizę badań przeprowadzonych z udziałem czterdziestu pracowników pracujących w sumie w czterech korporacjach w Krakowie.Głównym pytaniem pracy jest: jakie znaczenie ma inteligencja emocjonalna w pracy w korporacji? Praca odpowiada też na cztery szczegółowe pytania, które postawiono na jej początku.Na pracę składają się cztery rozdziały:W pierwszym rozdziale omawiana jest inteligencja emocjonalna, jej definicja, emocje, ich definicja, znaczenie, skutki ich powstrzymywania, a także modele inteligencji emocjonalnej i kompetencje emocjonalne.Omówione zostało także zestawienie inteligencji racjonalnej z inteligencją emocjonalną, jak i metody pomiaru inteligencji emocjonalnej i jej kształtowanie.Drugi rozdział omawia wykorzystanie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie relacji między ludźmi pracującymi w korporacji. Zostały pokrótce opisane pojęcia organizacji, zarządzania, korporacji i problem wykorzystania inteligencji emocjonalnej w pracy. Omówione zostały cechy idealnego pracownika i szefa a także najbardziej korzystna atmosfera w pracy.Trzeci rozdział opisuje metodologię badań własnych, przedstawia cele badania, problemy badawcze, hipotezy, jak i metodę, technikę i narzędzie badawcze wykorzystane do omawianego badania. Została też scharakteryzowana grupa badawcza. Czwarty rozdział jest już dokładną analizą badania, omówieniem uzyskanych danych i wyciągnięciem wniosków z uzyskanych informacji.Podsumowanie pracy stanowią wyciągnięte z niej wnioski. Poniższa praca zawiera także bibliografię, spis wykresów oraz aneks w formie kwestionariusza ankiety.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKurleto, Halszka - 127543 pl
dc.contributor.authorFilipek, Martapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKurleto, Halszka - 127543 pl
dc.contributor.reviewerSzopa, Andrzej - 132249 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T16:55:30Z
dc.date.available2020-07-26T16:55:30Z
dc.date.submitted2016-06-28pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowympl
dc.identifier.apddiploma-100012-184536pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207150
dc.languagepolpl
dc.subject.enEMOTIONAL INTELLIGENCEEMOTIONSSOFT SKILLSWORK IDEAL LEADERpl
dc.subject.plINTELIGENCJA EMOCJONALNAEMOCJEKOMPETENCJE MIĘKKIERELACJE W PRACYIDEALNY LIDERpl
dc.titleZnaczenie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie korporacjipl
dc.title.alternativeThe meaning of emotional intelligence in corporate management.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the thesis is meaning of emotional intelligence in corporate management. The aim of this study is to research the meaning of emotional intelligence in corporate setting. It discusses theories related to emotional intelligence and analyses research conducted in four corporations in Cracow. The main question of the thesis is: what is the importance of emotional intelligence when working in a corporation? The project answers also on the four specific questions asked at the beginning.The thesis consists of four chapters:The first chapter discusses definitions of emotional intelligence and emotions, meaning and effects of suppression of emotions. Similarly, it examines models of emotional intelligence and soft skills. It compares the rational and the emotional intelligence and discusses the methods of measurement of emotional intelligence and its cultivation.The second chapter describes ways in which people use emotional intelligence in corporate management. It explains concepts of organization, management, corporation and issue of using emotional intelligence in work. It discusses qualities of an ideal employee, an ideal boss and the most beneficial work environment.The third chapter presents the purpose of this research, problems of this theme and hypotheses. It also discusses the method, technique and research tools used in this study. Moreover, it describes the group that took part in it.The fourth chapter is an exact analysis of research. It discusses collected data and draws a conclusion from the information received.The study contains also a conclusion as well as a bibliography, list of figures and an appendix in form of a questionnaire.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy jest znaczenie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie korporacji. Celem niniejszej pracy jest poznanie znaczenia inteligencji emocjonalnej w pracy w korporacji. Praca obejmuje teoretyczne zagadnienia związane z inteligencją emocjonalną i analizę badań przeprowadzonych z udziałem czterdziestu pracowników pracujących w sumie w czterech korporacjach w Krakowie.Głównym pytaniem pracy jest: jakie znaczenie ma inteligencja emocjonalna w pracy w korporacji? Praca odpowiada też na cztery szczegółowe pytania, które postawiono na jej początku.Na pracę składają się cztery rozdziały:W pierwszym rozdziale omawiana jest inteligencja emocjonalna, jej definicja, emocje, ich definicja, znaczenie, skutki ich powstrzymywania, a także modele inteligencji emocjonalnej i kompetencje emocjonalne.Omówione zostało także zestawienie inteligencji racjonalnej z inteligencją emocjonalną, jak i metody pomiaru inteligencji emocjonalnej i jej kształtowanie.Drugi rozdział omawia wykorzystanie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie relacji między ludźmi pracującymi w korporacji. Zostały pokrótce opisane pojęcia organizacji, zarządzania, korporacji i problem wykorzystania inteligencji emocjonalnej w pracy. Omówione zostały cechy idealnego pracownika i szefa a także najbardziej korzystna atmosfera w pracy.Trzeci rozdział opisuje metodologię badań własnych, przedstawia cele badania, problemy badawcze, hipotezy, jak i metodę, technikę i narzędzie badawcze wykorzystane do omawianego badania. Została też scharakteryzowana grupa badawcza. Czwarty rozdział jest już dokładną analizą badania, omówieniem uzyskanych danych i wyciągnięciem wniosków z uzyskanych informacji.Podsumowanie pracy stanowią wyciągnięte z niej wnioski. Poniższa praca zawiera także bibliografię, spis wykresów oraz aneks w formie kwestionariusza ankiety.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kurleto, Halszka - 127543
dc.contributor.authorpl
Filipek, Marta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Halszka - 127543
dc.contributor.reviewerpl
Szopa, Andrzej - 132249
dc.date.accessioned
2020-07-26T16:55:30Z
dc.date.available
2020-07-26T16:55:30Z
dc.date.submittedpl
2016-06-28
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym
dc.identifier.apdpl
diploma-100012-184536
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207150
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
EMOTIONAL INTELLIGENCEEMOTIONSSOFT SKILLSWORK IDEAL LEADER
dc.subject.plpl
INTELIGENCJA EMOCJONALNAEMOCJEKOMPETENCJE MIĘKKIERELACJE W PRACYIDEALNY LIDER
dc.titlepl
Znaczenie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu na przykładzie korporacji
dc.title.alternativepl
The meaning of emotional intelligence in corporate management.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
324
Views per month
Views per city
Warsaw
73
Wroclaw
22
Krakow
20
Poznan
14
Lodz
8
Katowice
7
Nowy Sącz
7
Częstochowa
6
Lublin
5
Bydgoszcz
4

No access

No Thumbnail Available