Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Motywowanie pracowników w procesie zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa
Motivating employees in the human resource management process on the example of a selected company.
czynniki motywacyjne - motywowanie pracowników - sposoby motywowania - teorie motywacji - zarządzanie zasobami ludzkimi
employee motivation - human resource management - motivational factors - motivational theories - ways of motivating
Głównym celem pracy jest kompletna diagnoza systemu motywacyjnego w badanym przedsiębiorstwie, działającym w branży budowlano – dekoracyjnej poprzez określenie jego specyfiki, zidentyfikowanie mocnych oraz słabych stron oraz zaprezentowanie stosowanych w firmie metod i narzędzi motywowania. Kluczowym założeniem jest również sformułowanie zależności między sposobami motywowania pracowników a ich oczekiwaniami i potrzebami w tym zakresie. W pierwszym rozdziale, na podstawie literatury przedmiotu zostały omówione pojęcia motywacji oraz motywowania. Przybliżone zostały również różne podejścia do motywacji, od wczesnych koncepcji do tych współczesnych a także dokonano klasyfikacji metod stosowanych przez przedsiębiorstwa w celu pobudzania swoich pracowników do efektywniejszej pracy. Drugi i trzeci rozdział dotyczy kolejno sprecyzowania przedmiotu oraz celu badań, określenia z jakimi problemami badacz ma do czynienia oraz omówienie narzędzi, które umożliwiły przeprowadzanie badania w analizowanej firmie. W trzecim rozdziale dokonano krótkiej charakterystyki badanego przedsiębiorstwa, przybliżone zostały najważniejsze założenia oraz wydarzenia z życia w firmy. Następnie zostały opublikowane wyniki przeprowadzonych badań na podstawie zgromadzonego materiału empirycznego opartego na dokumentach przekazanych przez firmę, kwestionariuszu ankiety oraz kwestionariuszu wywiadu z kadrą kierowniczą. W pracy odniesiono się do tych pozycji, w których zawarto analizę problemów związanych bezpośrednio z motywowaniem pracowników.
The main purpose of the work is a complete diagnosis of the incentive system in the studied enterprise operating in the construction and decorative industry by determining its specifics, identifying strengths and weaknesses and presenting methods and tools used in the company to motivate. The key assumption is also to formulate the relationship between the ways of motivating employees and their expectations and needs in this regard. In the first chapter, based on the literature on the subject, the concepts of motivation and motivating are discussed. Various approaches to motivation, from early concepts to contemporary ones, were also approached, and the methods used by enterprises to stimulate their employees to work more efficiently. The second and third chapters deal with specifying the subject and purpose of the research, determining what problems the researcher is dealing with, and discussing the tools that allowed conducting the research in the analyzed company. In the third chapter, a brief description of the surveyed company is made, the most important assumptions and life events in the company are presented. Then, the results of the research were published based on collected empirical material based on documents provided by the company, a survey questionnaire and an interview questionnaire with management. The work refers to those items in which an analysis of problems directly related to employee motivation was included.
dc.abstract.en | The main purpose of the work is a complete diagnosis of the incentive system in the studied enterprise operating in the construction and decorative industry by determining its specifics, identifying strengths and weaknesses and presenting methods and tools used in the company to motivate. The key assumption is also to formulate the relationship between the ways of motivating employees and their expectations and needs in this regard. In the first chapter, based on the literature on the subject, the concepts of motivation and motivating are discussed. Various approaches to motivation, from early concepts to contemporary ones, were also approached, and the methods used by enterprises to stimulate their employees to work more efficiently. The second and third chapters deal with specifying the subject and purpose of the research, determining what problems the researcher is dealing with, and discussing the tools that allowed conducting the research in the analyzed company. In the third chapter, a brief description of the surveyed company is made, the most important assumptions and life events in the company are presented. Then, the results of the research were published based on collected empirical material based on documents provided by the company, a survey questionnaire and an interview questionnaire with management. The work refers to those items in which an analysis of problems directly related to employee motivation was included. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem pracy jest kompletna diagnoza systemu motywacyjnego w badanym przedsiębiorstwie, działającym w branży budowlano – dekoracyjnej poprzez określenie jego specyfiki, zidentyfikowanie mocnych oraz słabych stron oraz zaprezentowanie stosowanych w firmie metod i narzędzi motywowania. Kluczowym założeniem jest również sformułowanie zależności między sposobami motywowania pracowników a ich oczekiwaniami i potrzebami w tym zakresie. W pierwszym rozdziale, na podstawie literatury przedmiotu zostały omówione pojęcia motywacji oraz motywowania. Przybliżone zostały również różne podejścia do motywacji, od wczesnych koncepcji do tych współczesnych a także dokonano klasyfikacji metod stosowanych przez przedsiębiorstwa w celu pobudzania swoich pracowników do efektywniejszej pracy. Drugi i trzeci rozdział dotyczy kolejno sprecyzowania przedmiotu oraz celu badań, określenia z jakimi problemami badacz ma do czynienia oraz omówienie narzędzi, które umożliwiły przeprowadzanie badania w analizowanej firmie. W trzecim rozdziale dokonano krótkiej charakterystyki badanego przedsiębiorstwa, przybliżone zostały najważniejsze założenia oraz wydarzenia z życia w firmy. Następnie zostały opublikowane wyniki przeprowadzonych badań na podstawie zgromadzonego materiału empirycznego opartego na dokumentach przekazanych przez firmę, kwestionariuszu ankiety oraz kwestionariuszu wywiadu z kadrą kierowniczą. W pracy odniesiono się do tych pozycji, w których zawarto analizę problemów związanych bezpośrednio z motywowaniem pracowników. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.author | Sikorski, Daniel | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.reviewer | Marcinkowski, Aleksander - 130320 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T05:28:10Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T05:28:10Z | |
dc.date.submitted | 2020-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-139188-211933 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240073 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | employee motivation - human resource management - motivational factors - motivational theories - ways of motivating | pl |
dc.subject.pl | czynniki motywacyjne - motywowanie pracowników - sposoby motywowania - teorie motywacji - zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
dc.title | Motywowanie pracowników w procesie zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa | pl |
dc.title.alternative | Motivating employees in the human resource management process on the example of a selected company. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |