Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wykorzystywanie piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego – teoria i praktyka
Using Songs in Polish as a Foreign Language Lessons – Theory and Practice
nauczanie języka polskiego jako obcego, język polski jako obcy, piosenki, wykorzystanie piosenek na lekcji języka obcego, glottodydaktyka, ankieta, podręczniki do języka polskiego jako obcego, sprawność rozumienia ze słuchu
teaching Polish as a foreign language, Polish as a foreign language, songs, the use of songs in foreign language lessons, glottodidactics, survey, Polish as a foreign language textbooks, listening comprehension skills
Niniejsza praca magisterska dotyczy wykorzystywania piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego. Jej część teoretyczna zawiera przegląd wielu przeprowadzonych już badań związanych z tym tematem, poruszając kwestie częstotliwości występowania piosenek na lekcji oraz ograniczeń i zalet związanych z tą praktyką. W kolejnym rozdziale, otwierającym część praktyczną pracy, zawarty jest opis badania empirycznego w formie ankiety, w której 60 lektorów oraz 60 osób uczących się języka polskiego jako obcego podzieliło się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami związanymi z wykorzystaniem piosenek na lekcji. Rozdział trzeci to przegląd podręczników do języka polskiego jako obcego – przeanalizowano w nim 10 publikacji, w których pojawiają się piosenki, pod kątem repertuaru oraz rodzajów przewidzianych do nich ćwiczeń. Praca ma na celu zgłębienie tematu wykorzystywania piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego, sprawdzając, jak założenia teoretyczne sprawdzają się w praktyce. Wnioski mogą być pomocne dla lektorów, którzy chcieliby stosować omawianą technikę częściej i skuteczniej.
This master's thesis concerns the use of songs in Polish as a foreign language classes. Its theoretical part includes a review of numerous studies already conducted on this topic, addressing issues such as the frequency of using songs in lessons, as well as the limitations and advantages associated with this practice. In the next chapter, which opens the practical part of the thesis, there is a description of an empirical study in the form of a survey, in which 60 instructors and 60 learners of Polish as a foreign language shared their thoughts and experiences regarding the use of songs in lessons. The third chapter provides an overview of textbooks for Polish as a foreign language—10 publications that include songs were analyzed, focusing on the repertoire and the types of exercises designed for them.The purpose of the thesis is to explore the topic of using songs in Polish as a foreign language classes, examining how theoretical assumptions work in practice. The conclusions may be helpful for teachers who wish to use this technique more frequently and effectively.
dc.abstract.en | This master's thesis concerns the use of songs in Polish as a foreign language classes. Its theoretical part includes a review of numerous studies already conducted on this topic, addressing issues such as the frequency of using songs in lessons, as well as the limitations and advantages associated with this practice. In the next chapter, which opens the practical part of the thesis, there is a description of an empirical study in the form of a survey, in which 60 instructors and 60 learners of Polish as a foreign language shared their thoughts and experiences regarding the use of songs in lessons. The third chapter provides an overview of textbooks for Polish as a foreign language—10 publications that include songs were analyzed, focusing on the repertoire and the types of exercises designed for them.The purpose of the thesis is to explore the topic of using songs in Polish as a foreign language classes, examining how theoretical assumptions work in practice. The conclusions may be helpful for teachers who wish to use this technique more frequently and effectively. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca magisterska dotyczy wykorzystywania piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego. Jej część teoretyczna zawiera przegląd wielu przeprowadzonych już badań związanych z tym tematem, poruszając kwestie częstotliwości występowania piosenek na lekcji oraz ograniczeń i zalet związanych z tą praktyką. W kolejnym rozdziale, otwierającym część praktyczną pracy, zawarty jest opis badania empirycznego w formie ankiety, w której 60 lektorów oraz 60 osób uczących się języka polskiego jako obcego podzieliło się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami związanymi z wykorzystaniem piosenek na lekcji. Rozdział trzeci to przegląd podręczników do języka polskiego jako obcego – przeanalizowano w nim 10 publikacji, w których pojawiają się piosenki, pod kątem repertuaru oraz rodzajów przewidzianych do nich ćwiczeń. Praca ma na celu zgłębienie tematu wykorzystywania piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego, sprawdzając, jak założenia teoretyczne sprawdzają się w praktyce. Wnioski mogą być pomocne dla lektorów, którzy chcieliby stosować omawianą technikę częściej i skuteczniej. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Stefańczyk, Wiesław - 132088 | pl |
dc.contributor.author | Gozdur, Aleksandra - USOS261114 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Stefańczyk, Wiesław - 132088 | pl |
dc.contributor.reviewer | Prizel-Kania, Adriana - 215025 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-09-30T22:37:12Z | |
dc.date.available | 2024-09-30T22:37:12Z | |
dc.date.submitted | 2024-09-23 | pl |
dc.fieldofstudy | nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego | pl |
dc.identifier.apd | diploma-178156-261114 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/449432 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | teaching Polish as a foreign language, Polish as a foreign language, songs, the use of songs in foreign language lessons, glottodidactics, survey, Polish as a foreign language textbooks, listening comprehension skills | pl |
dc.subject.pl | nauczanie języka polskiego jako obcego, język polski jako obcy, piosenki, wykorzystanie piosenek na lekcji języka obcego, glottodydaktyka, ankieta, podręczniki do języka polskiego jako obcego, sprawność rozumienia ze słuchu | pl |
dc.title | Wykorzystywanie piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego – teoria i praktyka | pl |
dc.title.alternative | Using Songs in Polish as a Foreign Language Lessons – Theory and Practice | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |