Wykorzystywanie piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego – teoria i praktyka

master
dc.abstract.enThis master's thesis concerns the use of songs in Polish as a foreign language classes. Its theoretical part includes a review of numerous studies already conducted on this topic, addressing issues such as the frequency of using songs in lessons, as well as the limitations and advantages associated with this practice. In the next chapter, which opens the practical part of the thesis, there is a description of an empirical study in the form of a survey, in which 60 instructors and 60 learners of Polish as a foreign language shared their thoughts and experiences regarding the use of songs in lessons. The third chapter provides an overview of textbooks for Polish as a foreign language—10 publications that include songs were analyzed, focusing on the repertoire and the types of exercises designed for them.The purpose of the thesis is to explore the topic of using songs in Polish as a foreign language classes, examining how theoretical assumptions work in practice. The conclusions may be helpful for teachers who wish to use this technique more frequently and effectively.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska dotyczy wykorzystywania piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego. Jej część teoretyczna zawiera przegląd wielu przeprowadzonych już badań związanych z tym tematem, poruszając kwestie częstotliwości występowania piosenek na lekcji oraz ograniczeń i zalet związanych z tą praktyką. W kolejnym rozdziale, otwierającym część praktyczną pracy, zawarty jest opis badania empirycznego w formie ankiety, w której 60 lektorów oraz 60 osób uczących się języka polskiego jako obcego podzieliło się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami związanymi z wykorzystaniem piosenek na lekcji. Rozdział trzeci to przegląd podręczników do języka polskiego jako obcego – przeanalizowano w nim 10 publikacji, w których pojawiają się piosenki, pod kątem repertuaru oraz rodzajów przewidzianych do nich ćwiczeń. Praca ma na celu zgłębienie tematu wykorzystywania piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego, sprawdzając, jak założenia teoretyczne sprawdzają się w praktyce. Wnioski mogą być pomocne dla lektorów, którzy chcieliby stosować omawianą technikę częściej i skuteczniej.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorStefańczyk, Wiesław - 132088 pl
dc.contributor.authorGozdur, Aleksandra - USOS261114 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerStefańczyk, Wiesław - 132088 pl
dc.contributor.reviewerPrizel-Kania, Adriana - 215025 pl
dc.date.accessioned2024-09-30T22:37:12Z
dc.date.available2024-09-30T22:37:12Z
dc.date.submitted2024-09-23pl
dc.fieldofstudynauczanie języka polskiego jako obcego i drugiegopl
dc.identifier.apddiploma-178156-261114pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/449432
dc.languagepolpl
dc.subject.enteaching Polish as a foreign language, Polish as a foreign language, songs, the use of songs in foreign language lessons, glottodidactics, survey, Polish as a foreign language textbooks, listening comprehension skillspl
dc.subject.plnauczanie języka polskiego jako obcego, język polski jako obcy, piosenki, wykorzystanie piosenek na lekcji języka obcego, glottodydaktyka, ankieta, podręczniki do języka polskiego jako obcego, sprawność rozumienia ze słuchupl
dc.titleWykorzystywanie piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego – teoria i praktykapl
dc.title.alternativeUsing Songs in Polish as a Foreign Language Lessons – Theory and Practicepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This master's thesis concerns the use of songs in Polish as a foreign language classes. Its theoretical part includes a review of numerous studies already conducted on this topic, addressing issues such as the frequency of using songs in lessons, as well as the limitations and advantages associated with this practice. In the next chapter, which opens the practical part of the thesis, there is a description of an empirical study in the form of a survey, in which 60 instructors and 60 learners of Polish as a foreign language shared their thoughts and experiences regarding the use of songs in lessons. The third chapter provides an overview of textbooks for Polish as a foreign language—10 publications that include songs were analyzed, focusing on the repertoire and the types of exercises designed for them.The purpose of the thesis is to explore the topic of using songs in Polish as a foreign language classes, examining how theoretical assumptions work in practice. The conclusions may be helpful for teachers who wish to use this technique more frequently and effectively.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska dotyczy wykorzystywania piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego. Jej część teoretyczna zawiera przegląd wielu przeprowadzonych już badań związanych z tym tematem, poruszając kwestie częstotliwości występowania piosenek na lekcji oraz ograniczeń i zalet związanych z tą praktyką. W kolejnym rozdziale, otwierającym część praktyczną pracy, zawarty jest opis badania empirycznego w formie ankiety, w której 60 lektorów oraz 60 osób uczących się języka polskiego jako obcego podzieliło się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami związanymi z wykorzystaniem piosenek na lekcji. Rozdział trzeci to przegląd podręczników do języka polskiego jako obcego – przeanalizowano w nim 10 publikacji, w których pojawiają się piosenki, pod kątem repertuaru oraz rodzajów przewidzianych do nich ćwiczeń. Praca ma na celu zgłębienie tematu wykorzystywania piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego, sprawdzając, jak założenia teoretyczne sprawdzają się w praktyce. Wnioski mogą być pomocne dla lektorów, którzy chcieliby stosować omawianą technikę częściej i skuteczniej.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Stefańczyk, Wiesław - 132088
dc.contributor.authorpl
Gozdur, Aleksandra - USOS261114
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Stefańczyk, Wiesław - 132088
dc.contributor.reviewerpl
Prizel-Kania, Adriana - 215025
dc.date.accessioned
2024-09-30T22:37:12Z
dc.date.available
2024-09-30T22:37:12Z
dc.date.submittedpl
2024-09-23
dc.fieldofstudypl
nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego
dc.identifier.apdpl
diploma-178156-261114
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/449432
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
teaching Polish as a foreign language, Polish as a foreign language, songs, the use of songs in foreign language lessons, glottodidactics, survey, Polish as a foreign language textbooks, listening comprehension skills
dc.subject.plpl
nauczanie języka polskiego jako obcego, język polski jako obcy, piosenki, wykorzystanie piosenek na lekcji języka obcego, glottodydaktyka, ankieta, podręczniki do języka polskiego jako obcego, sprawność rozumienia ze słuchu
dc.titlepl
Wykorzystywanie piosenek na lekcji języka polskiego jako obcego – teoria i praktyka
dc.title.alternativepl
Using Songs in Polish as a Foreign Language Lessons – Theory and Practice
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
26
Views per month
Views per city
Warsaw
6
Krakow
5
Wieszowa
2
Białaczów
1
Lubartów
1
Nowa Iwiczna
1
Olsztyn
1
Ostrów Wielkopolski
1
Poznan
1
Rowley Regis
1

No access

No Thumbnail Available
Collections