Wpływ influencerów na zachowania zakupowe klientów marki Oceansapart

master
dc.abstract.enCurrently, businesses are constantly seeking new ways of marketing communication that effectively impact brand potential and consumer purchasing behavior. Increasingly, even in the fashion industry, they utilize influencer marketing for this purpose. The objective of this study was to analyze the influence of influencers on the purchasing behaviors of Oceansapart brand customers. Empirical research was conducted to determine brand recognition of Oceansapart among respondents (N=100) and its determinants, their knowledge of influencers representing the brand, their attitudes towards such opinion leaders, and the impact of influencers on their purchasing behaviors. Among the study participants, both women and men were distinguished to assess the gender's influence on the examined phenomena. Analysis of research results demonstrates that influencer marketing employed by the Oceansapart brand more effectively enhances brand recognition and shapes consumers' purchasing behaviors, regardless of gender. Female respondents generally exhibited higher brand awareness and made more frequent purchases, whereas male respondents displayed slightly higher susceptibility to influencers' messages promoting the brand. It can be inferred that the Oceansapart brand effectively utilizes influencer marketing to build brand image, engage with consumers, and shape their purchasing behaviors. To further develop and leverage its potential, the brand should pay greater attention to male consumers and individuals in the middle and senior age groups.pl
dc.abstract.plObecnie przedsiębiorstwa stale poszukują nowych sposobów komunikacji marketingowej, która skutecznie oddziaływałaby na potencjał marki i zakupowe zachowania konsumentów. Coraz częściej, również w branży modowej, wykorzystują one w tym celu influencer marketing. Celem pracy była analiza wpływu influencerów na zachowania zakupowe klientów marki Oceansapart. Badania empiryczne pozwoliły ustalić rozpoznawalność marki Oceansapart wśród respondentów (N=100) i jej uwarunkowania, ich wiedzę o influencerach reprezentujących markę oraz ich postawę wobec takich liderów opinii oraz oddziaływanie influencerów na zachowania zakupowe pytanych osób. Wśród uczestników badania wyróżniono kobiety i mężczyzn, aby określić wpływ płci na badane zjawiska. Analiza wyników badań wykazuje, że stosowany przez markę Oceansapart influencer marketing skuteczniej niż reklama zwiększa rozpoznawalność marki i kształtuje zakupowe zachowania konsumentów: kobiet i mężczyzn. Respondentki cechowały się na ogół większą wiedzą o marce, dokonywały liczniejszych zakupów, ale to mężczyźni charakteryzowali się nieco większą podatnością na przekazy influencerów promujących markę. Można wnioskować, że marka Oceansapart skutecznie wykorzystuje influencer marketing, aby budować markę, komunikować się z konsumentami oraz kształtować ich zachowania zakupowe. Powinna większą uwagę poświęcić mężczyznom oraz osobom w wieku średnim i senioralnym, aby lepiej rozwijać i wykorzystywać swój potencjał.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.contributor.authorMichałek, Kingapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.contributor.reviewerBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.date.accessioned2023-10-26T21:42:07Z
dc.date.available2023-10-26T21:42:07Z
dc.date.submitted2023-10-18pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-165171-258774pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322282
dc.languagepolpl
dc.subject.enINFLUENCER MARKETING – MARKETING COMMUNICATION – OCEANSAPART – CUSTOMERS – PURCHASING BEHAVIORpl
dc.subject.plINFLUENCER MARKETING – KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – OCEANSAPART – KONSUMENCI – ZACHOWANIA ZAKUPOWEpl
dc.titleWpływ influencerów na zachowania zakupowe klientów marki Oceansapartpl
dc.title.alternativeImpact of Influencers on purchasing behavior of Oceansapart brand customerspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Currently, businesses are constantly seeking new ways of marketing communication that effectively impact brand potential and consumer purchasing behavior. Increasingly, even in the fashion industry, they utilize influencer marketing for this purpose. The objective of this study was to analyze the influence of influencers on the purchasing behaviors of Oceansapart brand customers. Empirical research was conducted to determine brand recognition of Oceansapart among respondents (N=100) and its determinants, their knowledge of influencers representing the brand, their attitudes towards such opinion leaders, and the impact of influencers on their purchasing behaviors. Among the study participants, both women and men were distinguished to assess the gender's influence on the examined phenomena. Analysis of research results demonstrates that influencer marketing employed by the Oceansapart brand more effectively enhances brand recognition and shapes consumers' purchasing behaviors, regardless of gender. Female respondents generally exhibited higher brand awareness and made more frequent purchases, whereas male respondents displayed slightly higher susceptibility to influencers' messages promoting the brand. It can be inferred that the Oceansapart brand effectively utilizes influencer marketing to build brand image, engage with consumers, and shape their purchasing behaviors. To further develop and leverage its potential, the brand should pay greater attention to male consumers and individuals in the middle and senior age groups.
dc.abstract.plpl
Obecnie przedsiębiorstwa stale poszukują nowych sposobów komunikacji marketingowej, która skutecznie oddziaływałaby na potencjał marki i zakupowe zachowania konsumentów. Coraz częściej, również w branży modowej, wykorzystują one w tym celu influencer marketing. Celem pracy była analiza wpływu influencerów na zachowania zakupowe klientów marki Oceansapart. Badania empiryczne pozwoliły ustalić rozpoznawalność marki Oceansapart wśród respondentów (N=100) i jej uwarunkowania, ich wiedzę o influencerach reprezentujących markę oraz ich postawę wobec takich liderów opinii oraz oddziaływanie influencerów na zachowania zakupowe pytanych osób. Wśród uczestników badania wyróżniono kobiety i mężczyzn, aby określić wpływ płci na badane zjawiska. Analiza wyników badań wykazuje, że stosowany przez markę Oceansapart influencer marketing skuteczniej niż reklama zwiększa rozpoznawalność marki i kształtuje zakupowe zachowania konsumentów: kobiet i mężczyzn. Respondentki cechowały się na ogół większą wiedzą o marce, dokonywały liczniejszych zakupów, ale to mężczyźni charakteryzowali się nieco większą podatnością na przekazy influencerów promujących markę. Można wnioskować, że marka Oceansapart skutecznie wykorzystuje influencer marketing, aby budować markę, komunikować się z konsumentami oraz kształtować ich zachowania zakupowe. Powinna większą uwagę poświęcić mężczyznom oraz osobom w wieku średnim i senioralnym, aby lepiej rozwijać i wykorzystywać swój potencjał.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.contributor.authorpl
Michałek, Kinga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.contributor.reviewerpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.date.accessioned
2023-10-26T21:42:07Z
dc.date.available
2023-10-26T21:42:07Z
dc.date.submittedpl
2023-10-18
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-165171-258774
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322282
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
INFLUENCER MARKETING – MARKETING COMMUNICATION – OCEANSAPART – CUSTOMERS – PURCHASING BEHAVIOR
dc.subject.plpl
INFLUENCER MARKETING – KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – OCEANSAPART – KONSUMENCI – ZACHOWANIA ZAKUPOWE
dc.titlepl
Wpływ influencerów na zachowania zakupowe klientów marki Oceansapart
dc.title.alternativepl
Impact of Influencers on purchasing behavior of Oceansapart brand customers
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
39
Views per month
Views per city
Warsaw
15
Wroclaw
3
Katowice
2
Lublin
2
Poznan
2
Tychy
2
Gliwice
1
Krakow
1
Lodz
1
Mannheim
1

No access

No Thumbnail Available
Collections