Wydarzenia kulturalne jako instrument kształtowania wizerunku i promocji miasta

master
dc.abstract.enCultural events such as festivals, concerts and exhibitions have become increasingly important in recent years as a means of attracting tourists and promoting the city's unique culture and identity. The results of this paper indicate that cultural events have a significant impact on the local economy, and one of the key benefits is increased tourism in a given place. Culture is used through activities related to territorial marketing and shaping the image of a given place. In addition, cultural events contribute to the development of the city's social and cultural capital. The aim of the work is to identify and explain how cultural events can be used to promote the city and shape its image. The process of promoting the place through organized events was examined on the example of the city of Nowy Sącz by conducting surveys. The obtained results confirm the thesis that they have a positive effect on its promotion and shaping a positive image.pl
dc.abstract.plWydarzenia kulturalne, takie jak festiwale, koncerty i wystawy, nabierają w ostatnich latach coraz większego znaczenia jako sposób przyciągania turystów i promowania wyjątkowej kultury i tożsamości miasta. Wyniki niniejszej pracy wskazują, że wydarzenia kulturalne mają znaczący wpływ na lokalną gospodarkę, a jednymi z kluczowych korzyści jest zwiększony ruch turystyczny danego miejsca. Kultura wykorzystywana jest poprzez działania związane z marketingiem terytorialnym oraz kształtowaniem wizerunku danego miejsca. Ponadto wydarzenia kulturalne przyczyniają się do rozwoju kapitału społecznego i kulturalnego miasta. Celem pracy jest rozpoznanie i wyjaśnienie, w jaki sposób wydarzenia kulturalne mogą być wykorzystane w promocji miasta i kształtowaniu jego wizerunku. Proces promocji miejsca przez organizowane wydarzenia zbadano na przykładzie miasta Nowy Sącz poprzez przeprowadzenie badań ankietowych. Otrzymane wyniki potwierdzają tezę, że wpływają one korzystnie na jego promocję i kształtowanie pozytywnego wizerunku.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBaran, Grzegorz - 143662 pl
dc.contributor.authorKowalska, Urszulapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBaran, Grzegorz - 143662 pl
dc.contributor.reviewerDobrowolski, Zbysławpl
dc.date.accessioned2023-06-30T21:31:56Z
dc.date.available2023-06-30T21:31:56Z
dc.date.submitted2023-06-30pl
dc.fieldofstudyzarządzanie publicznepl
dc.identifier.apddiploma-164407-306010pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313321
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing, city, promotion, eventspl
dc.subject.plmarketing, miasto, promocja, wydarzeniapl
dc.titleWydarzenia kulturalne jako instrument kształtowania wizerunku i promocji miastapl
dc.title.alternativeCultural events as an instrument of shaping the image and promotion of the citypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Cultural events such as festivals, concerts and exhibitions have become increasingly important in recent years as a means of attracting tourists and promoting the city's unique culture and identity. The results of this paper indicate that cultural events have a significant impact on the local economy, and one of the key benefits is increased tourism in a given place. Culture is used through activities related to territorial marketing and shaping the image of a given place. In addition, cultural events contribute to the development of the city's social and cultural capital. The aim of the work is to identify and explain how cultural events can be used to promote the city and shape its image. The process of promoting the place through organized events was examined on the example of the city of Nowy Sącz by conducting surveys. The obtained results confirm the thesis that they have a positive effect on its promotion and shaping a positive image.
dc.abstract.plpl
Wydarzenia kulturalne, takie jak festiwale, koncerty i wystawy, nabierają w ostatnich latach coraz większego znaczenia jako sposób przyciągania turystów i promowania wyjątkowej kultury i tożsamości miasta. Wyniki niniejszej pracy wskazują, że wydarzenia kulturalne mają znaczący wpływ na lokalną gospodarkę, a jednymi z kluczowych korzyści jest zwiększony ruch turystyczny danego miejsca. Kultura wykorzystywana jest poprzez działania związane z marketingiem terytorialnym oraz kształtowaniem wizerunku danego miejsca. Ponadto wydarzenia kulturalne przyczyniają się do rozwoju kapitału społecznego i kulturalnego miasta. Celem pracy jest rozpoznanie i wyjaśnienie, w jaki sposób wydarzenia kulturalne mogą być wykorzystane w promocji miasta i kształtowaniu jego wizerunku. Proces promocji miejsca przez organizowane wydarzenia zbadano na przykładzie miasta Nowy Sącz poprzez przeprowadzenie badań ankietowych. Otrzymane wyniki potwierdzają tezę, że wpływają one korzystnie na jego promocję i kształtowanie pozytywnego wizerunku.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Baran, Grzegorz - 143662
dc.contributor.authorpl
Kowalska, Urszula
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Baran, Grzegorz - 143662
dc.contributor.reviewerpl
Dobrowolski, Zbysław
dc.date.accessioned
2023-06-30T21:31:56Z
dc.date.available
2023-06-30T21:31:56Z
dc.date.submittedpl
2023-06-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie publiczne
dc.identifier.apdpl
diploma-164407-306010
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313321
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing, city, promotion, events
dc.subject.plpl
marketing, miasto, promocja, wydarzenia
dc.titlepl
Wydarzenia kulturalne jako instrument kształtowania wizerunku i promocji miasta
dc.title.alternativepl
Cultural events as an instrument of shaping the image and promotion of the city
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
106
Views per month
Views per city
Poznan
19
Warsaw
19
Krakow
15
Wroclaw
10
Gorzów Wielkopolski
4
Bydgoszcz
3
Katowice
3
Mrągowo
3
Amsterdam
2
Dublin
2

No access

No Thumbnail Available
Collections