Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Reformy systemów wynagrodzeń kadry menadżerskiej w bankach po kryzysie 2008 roku
Reforms of the remuneration of top managers of 2008 years after the crisis
CRD III - kryzys- menadżer- wynagrodzenia
CRD III - crisis-manager- remuneration
Do głównych przyczyn kryzysu bardzo często zalicza się zbyt duże wynagrodzenie kadry menadżerskiej w instytucjach finansowych. Nastąpiła potrzeba przeprowadzenia rzetelnej oceny oraz wprowadzenie działań restrukturyzacji, w celu przywrócenia zaufania do sektora bankowego. Tym samym temat wynagrodzeń najwyższej kadry stał się tematem publicznej debaty nad koniecznością wprowadzenia uregulowań w zakresie wynagrodzenia kadry osób zarządzających. Ostatnie lata owocowały wzmożoną aktywnością Unii Europejskiej i innych organizacji międzynarodowych w zakresie określania wymogów dotyczących wynagrodzeń osób zarządzających instytucjami z sektora finansowego. Polityka wynagrodzeń która zachęca do podejmowania ryzyka, wykraczającego poza poziom tolerowany przez instytucje nadzoru może osłabić prawidłowe zarządzanie ryzykiem jaki i również nasilić nadmierne podejmowanie ryzyka. Praca przedstawia próby uregulowania kontroli wynagrodzeń kadry menadżerskiej w bankach, jakie miały miejsce po wystąpieniu kryzysu, omawiając Dyrektywę CRD III w zakresie polityki wynagrodzeń.
The causes of the crisis often include large managerial staff remuneration in financial institutions. There was a need for a reliable assessment of the restructuring and the introduction of measures to restore confidence in the banking sector. Thus, the top executive pay has become a topic of public debate on the need to legislate in respect of remuneration of the management team. Recent years have resulted in increased activity of the European Union for the definition of requirements management fees from the financial institutions. The remuneration policy that encourages risk-taking that exceeds the level tolerated by the regulatory authorities may exacerbate excessive risk-taking. The paper presents attempts to regulate control the salaries of top managers in banks that have taken place after the onset of the crisis, discussing the CRD III remuneration policy.
dc.abstract.en | The causes of the crisis often include large managerial staff remuneration in financial institutions. There was a need for a reliable assessment of the restructuring and the introduction of measures to restore confidence in the banking sector. Thus, the top executive pay has become a topic of public debate on the need to legislate in respect of remuneration of the management team. Recent years have resulted in increased activity of the European Union for the definition of requirements management fees from the financial institutions. The remuneration policy that encourages risk-taking that exceeds the level tolerated by the regulatory authorities may exacerbate excessive risk-taking. The paper presents attempts to regulate control the salaries of top managers in banks that have taken place after the onset of the crisis, discussing the CRD III remuneration policy. | pl |
dc.abstract.pl | Do głównych przyczyn kryzysu bardzo często zalicza się zbyt duże wynagrodzenie kadry menadżerskiej w instytucjach finansowych. Nastąpiła potrzeba przeprowadzenia rzetelnej oceny oraz wprowadzenie działań restrukturyzacji, w celu przywrócenia zaufania do sektora bankowego. Tym samym temat wynagrodzeń najwyższej kadry stał się tematem publicznej debaty nad koniecznością wprowadzenia uregulowań w zakresie wynagrodzenia kadry osób zarządzających. Ostatnie lata owocowały wzmożoną aktywnością Unii Europejskiej i innych organizacji międzynarodowych w zakresie określania wymogów dotyczących wynagrodzeń osób zarządzających instytucjami z sektora finansowego. Polityka wynagrodzeń która zachęca do podejmowania ryzyka, wykraczającego poza poziom tolerowany przez instytucje nadzoru może osłabić prawidłowe zarządzanie ryzykiem jaki i również nasilić nadmierne podejmowanie ryzyka. Praca przedstawia próby uregulowania kontroli wynagrodzeń kadry menadżerskiej w bankach, jakie miały miejsce po wystąpieniu kryzysu, omawiając Dyrektywę CRD III w zakresie polityki wynagrodzeń. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Miklaszewska, Ewa - 130599 | pl |
dc.contributor.author | Żelasko, Elżbieta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Trojak, Mariusz - 132421 | pl |
dc.contributor.reviewer | Miklaszewska, Ewa - 130599 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T17:33:01Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T17:33:01Z | |
dc.date.submitted | 2013-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | rachunkowość i zarządzanie finansami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-76257-149806 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188921 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CRD III - crisis-manager- remuneration | pl |
dc.subject.pl | CRD III - kryzys- menadżer- wynagrodzenia | pl |
dc.title | Reformy systemów wynagrodzeń kadry menadżerskiej w bankach po kryzysie 2008 roku | pl |
dc.title.alternative | Reforms of the remuneration of top managers of 2008 years after the crisis | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |