Advertising on Fashion Blogs in Poland and Sweden

licenciate
dc.abstract.otherInternet advertising is a constantly developing factor, which allows all kinds of companies over the world to reach customized and specific target groups through several varieties of channels. One of these channels is the blog. Blogs have over the past decade entered the Internet and established its significance. They have a variety of forms, content and purposes but they all have something in common; they aim for readers and with their growth they position themselves as a valued channel for advertising. The thesis focuses on fashion blogs. The purpose of the dissertation is to examine in what way advertising might differ or resemble between famous Polish and Swedish fashion bloggers. A study was implemented, including famous fashion bloggers from each country where they were requested to answer how the advertising appears on each of their blogs. The pooled results demonstrate both similarities and differences. Swedish fashion blogs have much more attention and importance within companies’ online advertising strategies. Much more money is put into ads on Swedish fashion blogs and their reader amount is considerably larger. However, advertising offered on Polish and Swedish fashion blogs was identical.pl
dc.abstract.plInternet jest stale rozwijającym się zjawiskiem, które pozwala przedsiębiorstwom na całym świecie dotrzeć do jasno sprecyzowanej grupy docelowej za pośrednictwem rożnych nośników. Jednym z nich jest blog. Blogi w ciągu ostatnich lat zaistniały sie w internecie jako ważne zjawisko. Występują w wielu odmianach, ze względu na formę, treści i cele. Wszystkie mają jedną wspólną cechę: zdobycie czytelników. Wraz z ich wzrostem stają sie atrakcyjnymi nośnikami reklamy. Praca koncentruje się na analizie blogów poświęconych modzie. Celem pracy było zbadanie różnic i podobieństw w zakresie reklam występujących na polskich i szwedzkich blogach mody. Cel zrealizowano w ramach badań ze znanymi blogerami mody w Szwecji i Polsce. Wyniki badań wskazują zarówno na istniejące podobieństwa jak i różnice. Różnice dotyczą przede wszystkim wysokości środków finansowych przeznaczanych na reklamy. Szwedzkie blogi mody są częściej wykorzystywane do realizacji strategii reklamowych firm, reklamy na nich są droższe, ponadto blogi mają większą liczbę czytelników. Natomiast metody reklamowania na polskich i szwedzkich blogach mody są podobne.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorSzostak, Katarinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerLipińska, Aneta - 199918 pl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.date.accessioned2020-07-14T18:27:02Z
dc.date.available2020-07-14T18:27:02Z
dc.date.submitted2011-06-20pl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-55056-95698pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/169963
dc.subject.otherblog – fashion blog – internet advertising – promotionpl
dc.subject.plblog – blog mody – promocja – reklama internetowapl
dc.titleAdvertising on Fashion Blogs in Poland and Swedenpl
dc.title.alternativeReklama na blogach modowych w Polsce i Szwecjipl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.otherpl
Internet advertising is a constantly developing factor, which allows all kinds of companies over the world to reach customized and specific target groups through several varieties of channels. One of these channels is the blog. Blogs have over the past decade entered the Internet and established its significance. They have a variety of forms, content and purposes but they all have something in common; they aim for readers and with their growth they position themselves as a valued channel for advertising. The thesis focuses on fashion blogs. The purpose of the dissertation is to examine in what way advertising might differ or resemble between famous Polish and Swedish fashion bloggers. A study was implemented, including famous fashion bloggers from each country where they were requested to answer how the advertising appears on each of their blogs. The pooled results demonstrate both similarities and differences. Swedish fashion blogs have much more attention and importance within companies’ online advertising strategies. Much more money is put into ads on Swedish fashion blogs and their reader amount is considerably larger. However, advertising offered on Polish and Swedish fashion blogs was identical.
dc.abstract.plpl
Internet jest stale rozwijającym się zjawiskiem, które pozwala przedsiębiorstwom na całym świecie dotrzeć do jasno sprecyzowanej grupy docelowej za pośrednictwem rożnych nośników. Jednym z nich jest blog. Blogi w ciągu ostatnich lat zaistniały sie w internecie jako ważne zjawisko. Występują w wielu odmianach, ze względu na formę, treści i cele. Wszystkie mają jedną wspólną cechę: zdobycie czytelników. Wraz z ich wzrostem stają sie atrakcyjnymi nośnikami reklamy. Praca koncentruje się na analizie blogów poświęconych modzie. Celem pracy było zbadanie różnic i podobieństw w zakresie reklam występujących na polskich i szwedzkich blogach mody. Cel zrealizowano w ramach badań ze znanymi blogerami mody w Szwecji i Polsce. Wyniki badań wskazują zarówno na istniejące podobieństwa jak i różnice. Różnice dotyczą przede wszystkim wysokości środków finansowych przeznaczanych na reklamy. Szwedzkie blogi mody są częściej wykorzystywane do realizacji strategii reklamowych firm, reklamy na nich są droższe, ponadto blogi mają większą liczbę czytelników. Natomiast metody reklamowania na polskich i szwedzkich blogach mody są podobne.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Szostak, Katarina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Lipińska, Aneta - 199918
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.date.accessioned
2020-07-14T18:27:02Z
dc.date.available
2020-07-14T18:27:02Z
dc.date.submittedpl
2011-06-20
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-55056-95698
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/169963
dc.subject.otherpl
blog – fashion blog – internet advertising – promotion
dc.subject.plpl
blog – blog mody – promocja – reklama internetowa
dc.titlepl
Advertising on Fashion Blogs in Poland and Sweden
dc.title.alternativepl
Reklama na blogach modowych w Polsce i Szwecji
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
13
Views per month
Views per city
Krakow
4
Dublin
2
Wroclaw
2
Gdansk
1
Ho Chi Minh City
1
Romainville
1
Älvdalen
1

No access

No Thumbnail Available