Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Męskie czy żeńskie? Motywy zniewieściałości w Thesmoforiach Arystofanesa
Masculine or feminine? The motif of effeminacy in Aristophanes’ Thesmophoriazusae.
Arystofanes, Thesmoforie, komedia grecka, zniewieściałość, gender
Aristophanes, Thesmophoriazusae, Greek comedy, effeminacy, gender
Tematem niniejszej pracy jest zniewieściałość w Thesmoforiach Arystofanesa. To zjawisko objawia się w komedii zarówno w wyglądzie, jak i zachowaniu bohaterów. W Thesmoforiach jest trzech mocno sfeminizowanych mężczyzn: Agathona, Mnesilochosa i Klejsthenesa. Pierwszy z nich jest przykładem nadmiernie wydelikaconego artysty. Mnesilochos z kolei przechodzi metamorfozę, z agresywnego i dominującego mężczyzny w zniewieścialca. Przypadek ostatniego z tego grona jest szczególny. Wydaje się bowiem, że Klejsthenes jest niemalże transseksualistą.
The subject of the following thesis is effeminacy in Aristophanes’ Thesmophoriazusae. This phenomenon manifests itself in the comedy in appearance and behavior of the characters. There are three strongly feminized men in Thesmophoriazusae: Agathon. Mnesilochos and Cleisthenes. Agathon is an example of an effeminate artist. Mnesilochus undergoes a metamorphosis from aggressive and dominant man to effeminate. The case of Cleisthenes is special. He seems to be a transsexual.
dc.abstract.en | The subject of the following thesis is effeminacy in Aristophanes’ Thesmophoriazusae. This phenomenon manifests itself in the comedy in appearance and behavior of the characters. There are three strongly feminized men in Thesmophoriazusae: Agathon. Mnesilochos and Cleisthenes. Agathon is an example of an effeminate artist. Mnesilochus undergoes a metamorphosis from aggressive and dominant man to effeminate. The case of Cleisthenes is special. He seems to be a transsexual. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem niniejszej pracy jest zniewieściałość w Thesmoforiach Arystofanesa. To zjawisko objawia się w komedii zarówno w wyglądzie, jak i zachowaniu bohaterów. W Thesmoforiach jest trzech mocno sfeminizowanych mężczyzn: Agathona, Mnesilochosa i Klejsthenesa. Pierwszy z nich jest przykładem nadmiernie wydelikaconego artysty. Mnesilochos z kolei przechodzi metamorfozę, z agresywnego i dominującego mężczyzny w zniewieścialca. Przypadek ostatniego z tego grona jest szczególny. Wydaje się bowiem, że Klejsthenes jest niemalże transseksualistą. | pl |
dc.affiliation | Wydział Historyczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Sprawski, Sławomir - 132020 | pl |
dc.contributor.author | Baryś, Paweł | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WH3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Janik, Joanna - 128461 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sprawski, Sławomir - 132020 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T01:57:02Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T01:57:02Z | |
dc.date.submitted | 2016-09-15 | pl |
dc.fieldofstudy | antropologia historyczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-109262-143867 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215334 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Aristophanes, Thesmophoriazusae, Greek comedy, effeminacy, gender | pl |
dc.subject.pl | Arystofanes, Thesmoforie, komedia grecka, zniewieściałość, gender | pl |
dc.title | Męskie czy żeńskie? Motywy zniewieściałości w Thesmoforiach Arystofanesa | pl |
dc.title.alternative | Masculine or feminine? The motif of effeminacy in Aristophanes’ Thesmophoriazusae. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |