Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Budowanie wizerunku przez krakowskie kluby piłkarskie na przykładzie Cracovii, Hutnika Kraków oraz Wisły Kraków
Creating the image of the Cracow football clubs on examples of Cracovia, Hutnik Cracow and Wisła Cracow
BUDOWANIE WIZERUNKU – MARKEITNG – KLUBY PIŁKARSKIE
CREATING THE IMAGE – MARKETING – FOOTBALL CLUBS
W czasach współczesnych mamy do czynienia z bardzo silną komercjalizacją sportu. Widowisko sportowe stało się produktem, który trzeba sprzedać. Dlatego też bardzo ważne stały się wszelkie działania klubów piłkarskich zmierzające do przyciągnięcia kibiców na obiekty sportowe. Kluby muszą budować swoje pozytywne wizerunki, by zapełnić stadiony, a w konsekwencji generować zyski z tytułu sprzedaży biletów. Autor pracy skupia się na środowisku krakowskiego futbolu, ukazując jak swoje wizerunki budują Cracovia, Hutnik Kraków oraz Wisła Kraków.Niniejsza praca definiuje to, czym jest marketing i public relations (czyli dwa główne narzędzia wykorzystywane w procesie budowania wizerunku), oraz jaka jest ich rola w procesie zarządzania klubem. W pierwszym rozdziale pracy autor wskazuje główne cechy marketingu, public relations oraz definiuje to, czym jest marka sportowa. W dalszej części pracy scharakteryzowane zostały trzy największe krakowskie kluby: Cracovia, Hutnik Kraków oraz Wisła Kraków. W tej części wskazane zostały również działania marketingowe, jakie były prowadzone w ostatnim czasie przez wspomniane wyżej zespoły.Kolejna część pracy została poświęcona aspektom badawczym. Autor pracy prezentuje metodę badawczą, za pomocą której uzyskał materiał do analizy. Scharakteryzowana została również grupa badawcza. W dalszej części skoncentrowano się na analizie uzyskanych danych. Autor prezentuje wyniki badań, które dają odpowiedź na to, jak kibice oceniają działania wizerunkowe krakowskich klubów.W ostatnim rozdziale pracy wskazane zostały możliwości rozwoju krakowskich klubów. Autor pracy ukazuje to, jakie są mocne oraz słabe strony krakowskiego marketingu sportowego oraz jakie istnieją w nim szanse oraz zagrożenia.
In modern times, we are dealing with a very strong commercialization of sports. Sports event has become a product that you have to sell. Therefore very important become all actions which contribute to attract fans to the stadiums. Clubs need to build their positive images to fill stadiums, and consequently generate profits from ticket sales. Author focuses on football environment in Cracow. He shows how football clubs in Krakow are creating their image.This master’s thesis defines what it is marketing and public relations and what is their role in the management of the club. In the first chapter, author shows the main features of marketing, public relations and defines what it is sports brand. In the next part, author characterizes Cracovia, Hutnik Cracow and Wisła Cracow. In this point author shows marketing actions which were carried by the Cracow teams.Another part of the work was devoted to aspects of the research. Author presents the key method of the study. Moreover he characterizes the group of respondents.In the next part author analyzed the data and shows us the results of this analysis. In this part were presented study results which gives a reply for the main topic of this master's thesis.In the last chapter has been indicated the opportunities for the Krakow football clubs and their marketing activities. Author shows the strengths and weaknesses of Cracow sports marketing. It also indicates its opportunities and threats.
dc.abstract.en | In modern times, we are dealing with a very strong commercialization of sports. Sports event has become a product that you have to sell. Therefore very important become all actions which contribute to attract fans to the stadiums. Clubs need to build their positive images to fill stadiums, and consequently generate profits from ticket sales. Author focuses on football environment in Cracow. He shows how football clubs in Krakow are creating their image.This master’s thesis defines what it is marketing and public relations and what is their role in the management of the club. In the first chapter, author shows the main features of marketing, public relations and defines what it is sports brand. In the next part, author characterizes Cracovia, Hutnik Cracow and Wisła Cracow. In this point author shows marketing actions which were carried by the Cracow teams.Another part of the work was devoted to aspects of the research. Author presents the key method of the study. Moreover he characterizes the group of respondents.In the next part author analyzed the data and shows us the results of this analysis. In this part were presented study results which gives a reply for the main topic of this master's thesis.In the last chapter has been indicated the opportunities for the Krakow football clubs and their marketing activities. Author shows the strengths and weaknesses of Cracow sports marketing. It also indicates its opportunities and threats. | pl |
dc.abstract.pl | W czasach współczesnych mamy do czynienia z bardzo silną komercjalizacją sportu. Widowisko sportowe stało się produktem, który trzeba sprzedać. Dlatego też bardzo ważne stały się wszelkie działania klubów piłkarskich zmierzające do przyciągnięcia kibiców na obiekty sportowe. Kluby muszą budować swoje pozytywne wizerunki, by zapełnić stadiony, a w konsekwencji generować zyski z tytułu sprzedaży biletów. Autor pracy skupia się na środowisku krakowskiego futbolu, ukazując jak swoje wizerunki budują Cracovia, Hutnik Kraków oraz Wisła Kraków.Niniejsza praca definiuje to, czym jest marketing i public relations (czyli dwa główne narzędzia wykorzystywane w procesie budowania wizerunku), oraz jaka jest ich rola w procesie zarządzania klubem. W pierwszym rozdziale pracy autor wskazuje główne cechy marketingu, public relations oraz definiuje to, czym jest marka sportowa. W dalszej części pracy scharakteryzowane zostały trzy największe krakowskie kluby: Cracovia, Hutnik Kraków oraz Wisła Kraków. W tej części wskazane zostały również działania marketingowe, jakie były prowadzone w ostatnim czasie przez wspomniane wyżej zespoły.Kolejna część pracy została poświęcona aspektom badawczym. Autor pracy prezentuje metodę badawczą, za pomocą której uzyskał materiał do analizy. Scharakteryzowana została również grupa badawcza. W dalszej części skoncentrowano się na analizie uzyskanych danych. Autor prezentuje wyniki badań, które dają odpowiedź na to, jak kibice oceniają działania wizerunkowe krakowskich klubów.W ostatnim rozdziale pracy wskazane zostały możliwości rozwoju krakowskich klubów. Autor pracy ukazuje to, jakie są mocne oraz słabe strony krakowskiego marketingu sportowego oraz jakie istnieją w nim szanse oraz zagrożenia. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.author | Mietz, Jakub | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T11:43:54Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T11:43:54Z | |
dc.date.submitted | 2015-06-24 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-94748-182661 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202307 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CREATING THE IMAGE – MARKETING – FOOTBALL CLUBS | pl |
dc.subject.pl | BUDOWANIE WIZERUNKU – MARKEITNG – KLUBY PIŁKARSKIE | pl |
dc.title | Budowanie wizerunku przez krakowskie kluby piłkarskie na przykładzie Cracovii, Hutnika Kraków oraz Wisły Kraków | pl |
dc.title.alternative | Creating the image of the Cracow football clubs on examples of Cracovia, Hutnik Cracow and Wisła Cracow | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |