Mechanizmy "Ślepoty Banerowej" i "Reklamy Behawioralnej" w Marketingu Internetowym

master
dc.abstract.enThis paper aims to deepening the analysis of: "banner blindness" effect and marketing based on behavioral targeting. The specific objective of this paper, is to verify three hypotheses, according to which, banner blindness - the absence of perception of banners placed on web pages - can be effectively eliminated, by posting Internet advertisements in accordance with the principles of behavioral targeting, namely the selection of any advertisements to the customer's preferences and interests. In the theoretical part, is shown the current status of knowledge about Internet advertising and related to it, perceptual processes. The experimental part presents, author's researches conducted on students of the Institute of Psychology UJ. The study confirmed the hypothesis, assumed in most research's conditions, which provides the basis for the use the principles of behavioral targeting in online marketing as well as the hopes of its intensive development in the near future.pl
dc.abstract.otherCelem pracy jest pogłębienie analizy zagadnień: "ślepoty banerowej" oraz marketingu opartego na reklamie behawioralnej. Szczegółowym celem pracy jest weryfikacja trzech hipotez: zgodnie którymi ślepota banerowa -czyli absencja spostrzegania banerów reklamowych zamieszczanych w Internecie - może być skutecznie eliminowana poprzez zamieszczanie reklam internetowych, według zasad kreacji reklamy behawioralnej czyli m.in. zamieszczanie reklam banerowych zgodnie z gustami klientów, przejawiającymi się przez ich aktywność w sieci WWW. W części teoretycznej, przedstawiono obecny stan wiedzy na temat reklamy internetowej i fizjologicznych procesów jej postrzegania. W części eksperymentalnej zamieszczono badania eksperymentalne autora, przeprowadzone przy kooperacji studentów Instytutu Psychologii UJ. Wyniki tych badań potwierdzają zakładane - w większości warunków badawczych- hipotezy, co stanowi podstawę do użycia zasad kreacji reklamy behawioralnej w marketingu internetowym jak również jest nadzieją na jej intensywny rozwój w najbliższej przyszłości.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŚpiewak, Sławomir - 132340 pl
dc.contributor.authorBoczarski, Jacekpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerKossowska, Małgorzata - 129191 pl
dc.contributor.reviewerŚpiewak, Sławomir - 132340 pl
dc.date.accessioned2020-07-21T23:21:39Z
dc.date.available2020-07-21T23:21:39Z
dc.date.submitted2011-10-19pl
dc.fieldofstudypsychologiapl
dc.identifier.apddiploma-62718-48429pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/176280
dc.subject.eninternet, banner blindness, behavioral targeting.pl
dc.subject.otherinternet, reklama behawioralna, ślepota banerowa,pl
dc.titleMechanizmy "Ślepoty Banerowej" i "Reklamy Behawioralnej" w Marketingu Internetowympl
dc.title.alternativeMechanisms of banner blindness and behavioral targeting in internet marketingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper aims to deepening the analysis of: "banner blindness" effect and marketing based on behavioral targeting. The specific objective of this paper, is to verify three hypotheses, according to which, banner blindness - the absence of perception of banners placed on web pages - can be effectively eliminated, by posting Internet advertisements in accordance with the principles of behavioral targeting, namely the selection of any advertisements to the customer's preferences and interests. In the theoretical part, is shown the current status of knowledge about Internet advertising and related to it, perceptual processes. The experimental part presents, author's researches conducted on students of the Institute of Psychology UJ. The study confirmed the hypothesis, assumed in most research's conditions, which provides the basis for the use the principles of behavioral targeting in online marketing as well as the hopes of its intensive development in the near future.
dc.abstract.otherpl
Celem pracy jest pogłębienie analizy zagadnień: "ślepoty banerowej" oraz marketingu opartego na reklamie behawioralnej. Szczegółowym celem pracy jest weryfikacja trzech hipotez: zgodnie którymi ślepota banerowa -czyli absencja spostrzegania banerów reklamowych zamieszczanych w Internecie - może być skutecznie eliminowana poprzez zamieszczanie reklam internetowych, według zasad kreacji reklamy behawioralnej czyli m.in. zamieszczanie reklam banerowych zgodnie z gustami klientów, przejawiającymi się przez ich aktywność w sieci WWW. W części teoretycznej, przedstawiono obecny stan wiedzy na temat reklamy internetowej i fizjologicznych procesów jej postrzegania. W części eksperymentalnej zamieszczono badania eksperymentalne autora, przeprowadzone przy kooperacji studentów Instytutu Psychologii UJ. Wyniki tych badań potwierdzają zakładane - w większości warunków badawczych- hipotezy, co stanowi podstawę do użycia zasad kreacji reklamy behawioralnej w marketingu internetowym jak również jest nadzieją na jej intensywny rozwój w najbliższej przyszłości.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Śpiewak, Sławomir - 132340
dc.contributor.authorpl
Boczarski, Jacek
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Kossowska, Małgorzata - 129191
dc.contributor.reviewerpl
Śpiewak, Sławomir - 132340
dc.date.accessioned
2020-07-21T23:21:39Z
dc.date.available
2020-07-21T23:21:39Z
dc.date.submittedpl
2011-10-19
dc.fieldofstudypl
psychologia
dc.identifier.apdpl
diploma-62718-48429
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/176280
dc.subject.enpl
internet, banner blindness, behavioral targeting.
dc.subject.otherpl
internet, reklama behawioralna, ślepota banerowa,
dc.titlepl
Mechanizmy "Ślepoty Banerowej" i "Reklamy Behawioralnej" w Marketingu Internetowym
dc.title.alternativepl
Mechanisms of banner blindness and behavioral targeting in internet marketing
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
134
Views per month
Views per city
Krakow
24
Warsaw
22
Katowice
10
Wroclaw
10
Poznan
8
Kalisz
7
Gdansk
6
Szczecin
3
Gniezno
2
Michow
2

No access

No Thumbnail Available