Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
BUDŻETOWANIE W MIKROPRZEDSIĘBIORSTWACH NA PRZYKŁADZIE FIRMY FOTOGRAFICZNEJ ANAIS PHOTO
Budgeting in microenterprises for example Anais Photo photographic company
analiza SWOT - budżetowanie - mikroprzedsiębiorstwa – odchylenia od budżetu
budgeting – deviations from budget - microenterprises – SWOT analysis
Celem pracy jest przedstawienie budżetowania w mikro przedsiębiorstwach, jako kluczowego elementu zarządzania i rozwoju firmy. Budżetowanie jest procesem, który obejmuje planowanie, tworzenie oraz zatwierdzanie budżetu, a w końcowym etapie jego kontrolę. Dobrze opracowany budżet jest gwarancją sukcesu każdej, nawet najmniejszej firmy. Analiza całego procesu została wykonana na podstawie studium przypadku firmy fotograficznej Anais Photo. Firma działa od niespełna dwóch lat na polskim rynku. Swoim zakresem świadczenia usług obejmuje terytorium całego kraju. Sytuacja finansowa podmiotu wykazuje jego stabilną pozycję na rynku, a także optymistyczne i realne kierunki rozwoju. Chcąc odzwierciedlić w pełni wartość aspektu budżetowania, analiza została oparta na budżecie planowanym i rzeczywistym podmiotu oraz odchyleniach od prognoz. Wykreślono ponadto analizę SWOT oraz dokonano charakterystyki branży fotograficznej w Polsce.Czas analizy dotyczy roku 2014 oraz założeń względem budżetu z poprzedniego roku.
The purpose of this paper is present budgeting in microenterprises as a key element of management and development company. Budgeting is a process which includes planning, creation and approval of the budget and in the final stage its control. Well-elaborated budget is a guaranteed the success of any smallest business. Analysis of the whole process was made on the case study Anais Photo photographic company. The enterprise operates from less than two years on the Polish market. His range of services covered the whole country. The financial situation this company demonstrates its stable position in the market as well as optimistic and realistic directions of development. In order to fully reflect value of the aspect of budgeting, analysis was based on the planned budget and the real entity and deviations from the forecasts. Also a SWOT analysis and characteristic of the photographic industry in Poland were performed. Time of analysis refers to 2014 and assumptions of budget from the previous year.
dc.abstract.en | The purpose of this paper is present budgeting in microenterprises as a key element of management and development company. Budgeting is a process which includes planning, creation and approval of the budget and in the final stage its control. Well-elaborated budget is a guaranteed the success of any smallest business. Analysis of the whole process was made on the case study Anais Photo photographic company. The enterprise operates from less than two years on the Polish market. His range of services covered the whole country. The financial situation this company demonstrates its stable position in the market as well as optimistic and realistic directions of development. In order to fully reflect value of the aspect of budgeting, analysis was based on the planned budget and the real entity and deviations from the forecasts. Also a SWOT analysis and characteristic of the photographic industry in Poland were performed. Time of analysis refers to 2014 and assumptions of budget from the previous year. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest przedstawienie budżetowania w mikro przedsiębiorstwach, jako kluczowego elementu zarządzania i rozwoju firmy. Budżetowanie jest procesem, który obejmuje planowanie, tworzenie oraz zatwierdzanie budżetu, a w końcowym etapie jego kontrolę. Dobrze opracowany budżet jest gwarancją sukcesu każdej, nawet najmniejszej firmy. Analiza całego procesu została wykonana na podstawie studium przypadku firmy fotograficznej Anais Photo. Firma działa od niespełna dwóch lat na polskim rynku. Swoim zakresem świadczenia usług obejmuje terytorium całego kraju. Sytuacja finansowa podmiotu wykazuje jego stabilną pozycję na rynku, a także optymistyczne i realne kierunki rozwoju. Chcąc odzwierciedlić w pełni wartość aspektu budżetowania, analiza została oparta na budżecie planowanym i rzeczywistym podmiotu oraz odchyleniach od prognoz. Wykreślono ponadto analizę SWOT oraz dokonano charakterystyki branży fotograficznej w Polsce.Czas analizy dotyczy roku 2014 oraz założeń względem budżetu z poprzedniego roku. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bauer, Kinga - 127260 | pl |
dc.contributor.author | Cybulski, Konrad | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Surdykowska, Stanisława - 132168 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bauer, Kinga - 127260 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T02:47:39Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T02:47:39Z | |
dc.date.submitted | 2014-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | ekonomia międzynarodowa | pl |
dc.identifier.apd | diploma-89054-116365 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/197547 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | budgeting – deviations from budget - microenterprises – SWOT analysis | pl |
dc.subject.pl | analiza SWOT - budżetowanie - mikroprzedsiębiorstwa – odchylenia od budżetu | pl |
dc.title | BUDŻETOWANIE W MIKROPRZEDSIĘBIORSTWACH NA PRZYKŁADZIE FIRMY FOTOGRAFICZNEJ ANAIS PHOTO | pl |
dc.title.alternative | Budgeting in microenterprises for example Anais Photo photographic company | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |