BUDŻETOWANIE W MIKROPRZEDSIĘBIORSTWACH NA PRZYKŁADZIE FIRMY FOTOGRAFICZNEJ ANAIS PHOTO

master
dc.abstract.enThe purpose of this paper is present budgeting in microenterprises as a key element of management and development company. Budgeting is a process which includes planning, creation and approval of the budget and in the final stage its control. Well-elaborated budget is a guaranteed the success of any smallest business. Analysis of the whole process was made on the case study Anais Photo photographic company. The enterprise operates from less than two years on the Polish market. His range of services covered the whole country. The financial situation this company demonstrates its stable position in the market as well as optimistic and realistic directions of development. In order to fully reflect value of the aspect of budgeting, analysis was based on the planned budget and the real entity and deviations from the forecasts. Also a SWOT analysis and characteristic of the photographic industry in Poland were performed. Time of analysis refers to 2014 and assumptions of budget from the previous year.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie budżetowania w mikro przedsiębiorstwach, jako kluczowego elementu zarządzania i rozwoju firmy. Budżetowanie jest procesem, który obejmuje planowanie, tworzenie oraz zatwierdzanie budżetu, a w końcowym etapie jego kontrolę. Dobrze opracowany budżet jest gwarancją sukcesu każdej, nawet najmniejszej firmy. Analiza całego procesu została wykonana na podstawie studium przypadku firmy fotograficznej Anais Photo. Firma działa od niespełna dwóch lat na polskim rynku. Swoim zakresem świadczenia usług obejmuje terytorium całego kraju. Sytuacja finansowa podmiotu wykazuje jego stabilną pozycję na rynku, a także optymistyczne i realne kierunki rozwoju. Chcąc odzwierciedlić w pełni wartość aspektu budżetowania, analiza została oparta na budżecie planowanym i rzeczywistym podmiotu oraz odchyleniach od prognoz. Wykreślono ponadto analizę SWOT oraz dokonano charakterystyki branży fotograficznej w Polsce.Czas analizy dotyczy roku 2014 oraz założeń względem budżetu z poprzedniego roku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBauer, Kinga - 127260 pl
dc.contributor.authorCybulski, Konradpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSurdykowska, Stanisława - 132168 pl
dc.contributor.reviewerBauer, Kinga - 127260 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T02:47:39Z
dc.date.available2020-07-25T02:47:39Z
dc.date.submitted2014-07-07pl
dc.fieldofstudyekonomia międzynarodowapl
dc.identifier.apddiploma-89054-116365pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/197547
dc.languagepolpl
dc.subject.enbudgeting – deviations from budget - microenterprises – SWOT analysispl
dc.subject.planaliza SWOT - budżetowanie - mikroprzedsiębiorstwa – odchylenia od budżetupl
dc.titleBUDŻETOWANIE W MIKROPRZEDSIĘBIORSTWACH NA PRZYKŁADZIE FIRMY FOTOGRAFICZNEJ ANAIS PHOTOpl
dc.title.alternativeBudgeting in microenterprises for example Anais Photo photographic companypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this paper is present budgeting in microenterprises as a key element of management and development company. Budgeting is a process which includes planning, creation and approval of the budget and in the final stage its control. Well-elaborated budget is a guaranteed the success of any smallest business. Analysis of the whole process was made on the case study Anais Photo photographic company. The enterprise operates from less than two years on the Polish market. His range of services covered the whole country. The financial situation this company demonstrates its stable position in the market as well as optimistic and realistic directions of development. In order to fully reflect value of the aspect of budgeting, analysis was based on the planned budget and the real entity and deviations from the forecasts. Also a SWOT analysis and characteristic of the photographic industry in Poland were performed. Time of analysis refers to 2014 and assumptions of budget from the previous year.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie budżetowania w mikro przedsiębiorstwach, jako kluczowego elementu zarządzania i rozwoju firmy. Budżetowanie jest procesem, który obejmuje planowanie, tworzenie oraz zatwierdzanie budżetu, a w końcowym etapie jego kontrolę. Dobrze opracowany budżet jest gwarancją sukcesu każdej, nawet najmniejszej firmy. Analiza całego procesu została wykonana na podstawie studium przypadku firmy fotograficznej Anais Photo. Firma działa od niespełna dwóch lat na polskim rynku. Swoim zakresem świadczenia usług obejmuje terytorium całego kraju. Sytuacja finansowa podmiotu wykazuje jego stabilną pozycję na rynku, a także optymistyczne i realne kierunki rozwoju. Chcąc odzwierciedlić w pełni wartość aspektu budżetowania, analiza została oparta na budżecie planowanym i rzeczywistym podmiotu oraz odchyleniach od prognoz. Wykreślono ponadto analizę SWOT oraz dokonano charakterystyki branży fotograficznej w Polsce.Czas analizy dotyczy roku 2014 oraz założeń względem budżetu z poprzedniego roku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bauer, Kinga - 127260
dc.contributor.authorpl
Cybulski, Konrad
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Surdykowska, Stanisława - 132168
dc.contributor.reviewerpl
Bauer, Kinga - 127260
dc.date.accessioned
2020-07-25T02:47:39Z
dc.date.available
2020-07-25T02:47:39Z
dc.date.submittedpl
2014-07-07
dc.fieldofstudypl
ekonomia międzynarodowa
dc.identifier.apdpl
diploma-89054-116365
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/197547
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
budgeting – deviations from budget - microenterprises – SWOT analysis
dc.subject.plpl
analiza SWOT - budżetowanie - mikroprzedsiębiorstwa – odchylenia od budżetu
dc.titlepl
BUDŻETOWANIE W MIKROPRZEDSIĘBIORSTWACH NA PRZYKŁADZIE FIRMY FOTOGRAFICZNEJ ANAIS PHOTO
dc.title.alternativepl
Budgeting in microenterprises for example Anais Photo photographic company
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
51
Views per month
Views per city
Zator
7
Lodz
5
Krakow
4
Poznan
4
Warsaw
4
Lublin
3
Stavanger
3
Bycina
2
Bydgoszcz
2
Wroclaw
2

No access

No Thumbnail Available