Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
The impact of green marketing strategies on consumer choices
Wpływ ekologicznych strategii marketingowych na wybory konsumentów
zielony marketing, wybory konsumenckie, świadomość ekologiczna, zrównoważony rozwój, greenwashing, produkty przyjazne dla środowiska, strategie korporacyjne.
green marketing, consumer choices, environmental consciousness, sustainability, greenwashing, eco-friendly products, marketing strategies.
Celem pracy jest przedstawienie specyfiki zielonych strategii marketingowych oraz identyfikacja wpływu zielonych strategii marketingowych na intencje zakupowe i świadomość ekologiczną konsumentów. W badaniu zastosowano podejście ilościowe, oparte na sondażu diagnostycznym, aby określić sposób postrzegania, postawy i zachowania konsumentów w odniesieniu do ekologicznych działań marketingowych. Wyniki tego badania sugerują, że ekologiczne strategie marketingowe mają znaczący wpływ na wybory konsumentów, przy zauważalnym wzroście preferencji konsumentów w zakresie produktów i usług przyjaznych dla środowiska. Troska o środowisko, postrzegana jakość produktu i poziom zaufania do deklaracji firmy dotyczących zrównoważonego rozwoju, stają się kluczowymi determinantami wpływającymi na podejmowanie decyzji przez konsumentów. Badanie wykazuje ponadto, że konsumenci są coraz bardziej skłonni płacić więcej za produkty lub usługi, które są zgodne z ich wartościami i przyczyniają się do ochrony środowiska. Badania te przyczyniają się do poszerzania wiedzy na temat wpływu ekologicznego marketingu i podkreślają znaczenie włączenia zrównoważonego rozwoju do strategii korporacyjnych.
The main aim of the thesis is to present the specificity of green marketing strategies and to identify the impact of green marketing strategies on consumers' purchasing intentions and environmental awareness. The research employs quantitative methods and uses a survey to capture consumers' perceptions, attitudes, and behaviors regarding green marketing initiatives. The findings of this study suggest that green marketing strategies have a significant impact on consumer choices, with a notable increase in consumer preference for eco-friendly products and services. Environmental concern, perceived product quality, and the level of trust in the company's sustainability claims emerge as critical determinants influencing consumer decision-making. Moreover, the study reveals that consumers are increasingly willing to pay a premium for products or services that align with their values and contribute to environmental preservation. The findings of this study contribute to the expanding body of information on the effects of green marketing and bring to light the significance of incorporating sustainability into business strategy.
dc.abstract.en | The main aim of the thesis is to present the specificity of green marketing strategies and to identify the impact of green marketing strategies on consumers' purchasing intentions and environmental awareness. The research employs quantitative methods and uses a survey to capture consumers' perceptions, attitudes, and behaviors regarding green marketing initiatives. The findings of this study suggest that green marketing strategies have a significant impact on consumer choices, with a notable increase in consumer preference for eco-friendly products and services. Environmental concern, perceived product quality, and the level of trust in the company's sustainability claims emerge as critical determinants influencing consumer decision-making. Moreover, the study reveals that consumers are increasingly willing to pay a premium for products or services that align with their values and contribute to environmental preservation. The findings of this study contribute to the expanding body of information on the effects of green marketing and bring to light the significance of incorporating sustainability into business strategy. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest przedstawienie specyfiki zielonych strategii marketingowych oraz identyfikacja wpływu zielonych strategii marketingowych na intencje zakupowe i świadomość ekologiczną konsumentów. W badaniu zastosowano podejście ilościowe, oparte na sondażu diagnostycznym, aby określić sposób postrzegania, postawy i zachowania konsumentów w odniesieniu do ekologicznych działań marketingowych. Wyniki tego badania sugerują, że ekologiczne strategie marketingowe mają znaczący wpływ na wybory konsumentów, przy zauważalnym wzroście preferencji konsumentów w zakresie produktów i usług przyjaznych dla środowiska. Troska o środowisko, postrzegana jakość produktu i poziom zaufania do deklaracji firmy dotyczących zrównoważonego rozwoju, stają się kluczowymi determinantami wpływającymi na podejmowanie decyzji przez konsumentów. Badanie wykazuje ponadto, że konsumenci są coraz bardziej skłonni płacić więcej za produkty lub usługi, które są zgodne z ich wartościami i przyczyniają się do ochrony środowiska. Badania te przyczyniają się do poszerzania wiedzy na temat wpływu ekologicznego marketingu i podkreślają znaczenie włączenia zrównoważonego rozwoju do strategii korporacyjnych. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Gancarczyk, Marta | pl |
dc.contributor.author | Fattah, Fatima | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Marta | pl |
dc.contributor.reviewer | Lubacha, Judyta | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-20T21:36:27Z | |
dc.date.available | 2023-10-20T21:36:27Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-17 | pl |
dc.fieldofstudy | Business and Finance Management | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164169-299417 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321655 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | green marketing, consumer choices, environmental consciousness, sustainability, greenwashing, eco-friendly products, marketing strategies. | pl |
dc.subject.pl | zielony marketing, wybory konsumenckie, świadomość ekologiczna, zrównoważony rozwój, greenwashing, produkty przyjazne dla środowiska, strategie korporacyjne. | pl |
dc.title | The impact of green marketing strategies on consumer choices | pl |
dc.title.alternative | Wpływ ekologicznych strategii marketingowych na wybory konsumentów | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |