The impact of green marketing strategies on consumer choices

master
dc.abstract.enThe main aim of the thesis is to present the specificity of green marketing strategies and to identify the impact of green marketing strategies on consumers' purchasing intentions and environmental awareness. The research employs quantitative methods and uses a survey to capture consumers' perceptions, attitudes, and behaviors regarding green marketing initiatives. The findings of this study suggest that green marketing strategies have a significant impact on consumer choices, with a notable increase in consumer preference for eco-friendly products and services. Environmental concern, perceived product quality, and the level of trust in the company's sustainability claims emerge as critical determinants influencing consumer decision-making. Moreover, the study reveals that consumers are increasingly willing to pay a premium for products or services that align with their values and contribute to environmental preservation. The findings of this study contribute to the expanding body of information on the effects of green marketing and bring to light the significance of incorporating sustainability into business strategy.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie specyfiki zielonych strategii marketingowych oraz identyfikacja wpływu zielonych strategii marketingowych na intencje zakupowe i świadomość ekologiczną konsumentów. W badaniu zastosowano podejście ilościowe, oparte na sondażu diagnostycznym, aby określić sposób postrzegania, postawy i zachowania konsumentów w odniesieniu do ekologicznych działań marketingowych. Wyniki tego badania sugerują, że ekologiczne strategie marketingowe mają znaczący wpływ na wybory konsumentów, przy zauważalnym wzroście preferencji konsumentów w zakresie produktów i usług przyjaznych dla środowiska. Troska o środowisko, postrzegana jakość produktu i poziom zaufania do deklaracji firmy dotyczących zrównoważonego rozwoju, stają się kluczowymi determinantami wpływającymi na podejmowanie decyzji przez konsumentów. Badanie wykazuje ponadto, że konsumenci są coraz bardziej skłonni płacić więcej za produkty lub usługi, które są zgodne z ich wartościami i przyczyniają się do ochrony środowiska. Badania te przyczyniają się do poszerzania wiedzy na temat wpływu ekologicznego marketingu i podkreślają znaczenie włączenia zrównoważonego rozwoju do strategii korporacyjnych.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Martapl
dc.contributor.authorFattah, Fatimapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Martapl
dc.contributor.reviewerLubacha, Judytapl
dc.date.accessioned2023-10-20T21:36:27Z
dc.date.available2023-10-20T21:36:27Z
dc.date.submitted2023-10-17pl
dc.fieldofstudyBusiness and Finance Managementpl
dc.identifier.apddiploma-164169-299417pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321655
dc.languageengpl
dc.subject.engreen marketing, consumer choices, environmental consciousness, sustainability, greenwashing, eco-friendly products, marketing strategies.pl
dc.subject.plzielony marketing, wybory konsumenckie, świadomość ekologiczna, zrównoważony rozwój, greenwashing, produkty przyjazne dla środowiska, strategie korporacyjne.pl
dc.titleThe impact of green marketing strategies on consumer choicespl
dc.title.alternativeWpływ ekologicznych strategii marketingowych na wybory konsumentówpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main aim of the thesis is to present the specificity of green marketing strategies and to identify the impact of green marketing strategies on consumers' purchasing intentions and environmental awareness. The research employs quantitative methods and uses a survey to capture consumers' perceptions, attitudes, and behaviors regarding green marketing initiatives. The findings of this study suggest that green marketing strategies have a significant impact on consumer choices, with a notable increase in consumer preference for eco-friendly products and services. Environmental concern, perceived product quality, and the level of trust in the company's sustainability claims emerge as critical determinants influencing consumer decision-making. Moreover, the study reveals that consumers are increasingly willing to pay a premium for products or services that align with their values and contribute to environmental preservation. The findings of this study contribute to the expanding body of information on the effects of green marketing and bring to light the significance of incorporating sustainability into business strategy.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie specyfiki zielonych strategii marketingowych oraz identyfikacja wpływu zielonych strategii marketingowych na intencje zakupowe i świadomość ekologiczną konsumentów. W badaniu zastosowano podejście ilościowe, oparte na sondażu diagnostycznym, aby określić sposób postrzegania, postawy i zachowania konsumentów w odniesieniu do ekologicznych działań marketingowych. Wyniki tego badania sugerują, że ekologiczne strategie marketingowe mają znaczący wpływ na wybory konsumentów, przy zauważalnym wzroście preferencji konsumentów w zakresie produktów i usług przyjaznych dla środowiska. Troska o środowisko, postrzegana jakość produktu i poziom zaufania do deklaracji firmy dotyczących zrównoważonego rozwoju, stają się kluczowymi determinantami wpływającymi na podejmowanie decyzji przez konsumentów. Badanie wykazuje ponadto, że konsumenci są coraz bardziej skłonni płacić więcej za produkty lub usługi, które są zgodne z ich wartościami i przyczyniają się do ochrony środowiska. Badania te przyczyniają się do poszerzania wiedzy na temat wpływu ekologicznego marketingu i podkreślają znaczenie włączenia zrównoważonego rozwoju do strategii korporacyjnych.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Marta
dc.contributor.authorpl
Fattah, Fatima
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Marta
dc.contributor.reviewerpl
Lubacha, Judyta
dc.date.accessioned
2023-10-20T21:36:27Z
dc.date.available
2023-10-20T21:36:27Z
dc.date.submittedpl
2023-10-17
dc.fieldofstudypl
Business and Finance Management
dc.identifier.apdpl
diploma-164169-299417
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321655
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
green marketing, consumer choices, environmental consciousness, sustainability, greenwashing, eco-friendly products, marketing strategies.
dc.subject.plpl
zielony marketing, wybory konsumenckie, świadomość ekologiczna, zrównoważony rozwój, greenwashing, produkty przyjazne dla środowiska, strategie korporacyjne.
dc.titlepl
The impact of green marketing strategies on consumer choices
dc.title.alternativepl
Wpływ ekologicznych strategii marketingowych na wybory konsumentów
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Krakow
2
Wroclaw
2
Bath
1
Delhi
1
Lusaka
1
Mumbai
1
Poznan
1
Rzeszów
1
Split
1

No access

No Thumbnail Available
Collections