Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Mowa wykorzystywana do zwalczania treści mizoginistycznych w nowych mediach
Speech used to combat misogynistic content in new media
mizoginia, nowe media, patriarchat, stereotypy płci kulturowej, kultura partycypacji, bańki informacyjne, język nowych mediów, TikTok
misogyny, new media, patriarchy, cultural gender, participation culture, information bubble, new media language, TikTok
Mizoginia w nowych mediach to zjawisko powszednie, objawiające się od początku powstania nowych technologii cyfrowych. Rozwój mediów społecznościowych pozwolił na szerzenie treści mizoginistycznych, jednak dał też użytkownikom możliwość ich negowania. Celem pracy było usystematyzowanie, jakim językiem posługują się osoby zwalczające treści mizoginistyczne. Analizę przeprowadzono na podstawie siedmiu wybranych filmów, zamieszczonych na platformie TikTok, które stanowiły odpowiedź na mowę Harrisona Butkera wygłoszoną podczas ceremonii rozdania dyplomów na Benedictine College. Badania przeprowadzono za pomocą analizy treści. Podczas analizy sprawdzono, czy mowa używana przez użytkowników była jednolita, jaki miała charakter oraz to, jaka część wypowiedzi była najczęściej charakteryzowana jako mizoginistyczna. Na podstawie wyników przeprowadzonych badań, sformułowane zostały wnioski wskazujące, że mowa nie była jednolita, jednak język używany w przedstawionych treściach był potoczny, wypowiedzi miały charakter humorystyczny, najczęściej zawierając elementy ironii oraz satyry. Wypowiedzi osadzona były w kulturze nowych mediów, autorzy wykorzystywali nawiązania do slangu charakterystycznego dla platformy społecznościowej TikTok. Autorzy treści najczęściej odwoływali się do mizoginii, która przejawiała się poprzez utrzymywanie stereotypów przypisanych płci kulturowej oraz generalizację kobiet, poprzez przypisywanie im takich samych marzeń i aspiracji.
Misogyny in new media is a widespread phenomenon, manifesting itself since the beginning of new digital technologies. The development of social media, allowed the spread of misogynistic content, but also gave users the opportunity to negate it. The aim of the study was to systematize what language is used by those who combat misogynist content. The analysis was conducted on the basis of seven selected videos, posted on the TikTok platform, which were responses to Harrison Butker's speech, delivered at the graduation ceremony at Benedictine College. The research was conducted by using content analysis. During the analysis, it was checked whether the speech, used by users, was consistent, what its character was, and what part of the speech was most often portrayed as misogynistic. Based on the results of the study, conclusions were made indicating that the speech was not consistent, but the language used in the content presented was colloquial, the statements were humorous, most often containing elements of irony and satire. The statements were embedded in the culture of new media, the authors used references to slang characteristic for the social networking platform TikTok. The authors of the content most often referred to misogyny manifested by maintaining stereotypes attributed to cultural gender and generalizing women by attributing the same dreams and aspirations to them.
dc.abstract.en | Misogyny in new media is a widespread phenomenon, manifesting itself since the beginning of new digital technologies. The development of social media, allowed the spread of misogynistic content, but also gave users the opportunity to negate it. The aim of the study was to systematize what language is used by those who combat misogynist content. The analysis was conducted on the basis of seven selected videos, posted on the TikTok platform, which were responses to Harrison Butker's speech, delivered at the graduation ceremony at Benedictine College. The research was conducted by using content analysis. During the analysis, it was checked whether the speech, used by users, was consistent, what its character was, and what part of the speech was most often portrayed as misogynistic. Based on the results of the study, conclusions were made indicating that the speech was not consistent, but the language used in the content presented was colloquial, the statements were humorous, most often containing elements of irony and satire. The statements were embedded in the culture of new media, the authors used references to slang characteristic for the social networking platform TikTok. The authors of the content most often referred to misogyny manifested by maintaining stereotypes attributed to cultural gender and generalizing women by attributing the same dreams and aspirations to them. | pl |
dc.abstract.pl | Mizoginia w nowych mediach to zjawisko powszednie, objawiające się od początku powstania nowych technologii cyfrowych. Rozwój mediów społecznościowych pozwolił na szerzenie treści mizoginistycznych, jednak dał też użytkownikom możliwość ich negowania. Celem pracy było usystematyzowanie, jakim językiem posługują się osoby zwalczające treści mizoginistyczne. Analizę przeprowadzono na podstawie siedmiu wybranych filmów, zamieszczonych na platformie TikTok, które stanowiły odpowiedź na mowę Harrisona Butkera wygłoszoną podczas ceremonii rozdania dyplomów na Benedictine College. Badania przeprowadzono za pomocą analizy treści. Podczas analizy sprawdzono, czy mowa używana przez użytkowników była jednolita, jaki miała charakter oraz to, jaka część wypowiedzi była najczęściej charakteryzowana jako mizoginistyczna. Na podstawie wyników przeprowadzonych badań, sformułowane zostały wnioski wskazujące, że mowa nie była jednolita, jednak język używany w przedstawionych treściach był potoczny, wypowiedzi miały charakter humorystyczny, najczęściej zawierając elementy ironii oraz satyry. Wypowiedzi osadzona były w kulturze nowych mediów, autorzy wykorzystywali nawiązania do slangu charakterystycznego dla platformy społecznościowej TikTok. Autorzy treści najczęściej odwoływali się do mizoginii, która przejawiała się poprzez utrzymywanie stereotypów przypisanych płci kulturowej oraz generalizację kobiet, poprzez przypisywanie im takich samych marzeń i aspiracji. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Majewska, Małgorzata - 173379 | pl |
dc.contributor.author | Zolich, Roksana - USOS287698 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 | pl |
dc.contributor.reviewer | Majewska, Małgorzata - 173379 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-10T23:09:07Z | |
dc.date.available | 2024-07-10T23:09:07Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-166074-287698 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/375556 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | misogyny, new media, patriarchy, cultural gender, participation culture, information bubble, new media language, TikTok | pl |
dc.subject.pl | mizoginia, nowe media, patriarchat, stereotypy płci kulturowej, kultura partycypacji, bańki informacyjne, język nowych mediów, TikTok | pl |
dc.title | Mowa wykorzystywana do zwalczania treści mizoginistycznych w nowych mediach | pl |
dc.title.alternative | Speech used to combat misogynistic content in new media | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |