Mowa wykorzystywana do zwalczania treści mizoginistycznych w nowych mediach

licenciate
dc.abstract.enMisogyny in new media is a widespread phenomenon, manifesting itself since the beginning of new digital technologies. The development of social media, allowed the spread of misogynistic content, but also gave users the opportunity to negate it. The aim of the study was to systematize what language is used by those who combat misogynist content. The analysis was conducted on the basis of seven selected videos, posted on the TikTok platform, which were responses to Harrison Butker's speech, delivered at the graduation ceremony at Benedictine College. The research was conducted by using content analysis. During the analysis, it was checked whether the speech, used by users, was consistent, what its character was, and what part of the speech was most often portrayed as misogynistic. Based on the results of the study, conclusions were made indicating that the speech was not consistent, but the language used in the content presented was colloquial, the statements were humorous, most often containing elements of irony and satire. The statements were embedded in the culture of new media, the authors used references to slang characteristic for the social networking platform TikTok. The authors of the content most often referred to misogyny manifested by maintaining stereotypes attributed to cultural gender and generalizing women by attributing the same dreams and aspirations to them.pl
dc.abstract.plMizoginia w nowych mediach to zjawisko powszednie, objawiające się od początku powstania nowych technologii cyfrowych. Rozwój mediów społecznościowych pozwolił na szerzenie treści mizoginistycznych, jednak dał też użytkownikom możliwość ich negowania. Celem pracy było usystematyzowanie, jakim językiem posługują się osoby zwalczające treści mizoginistyczne. Analizę przeprowadzono na podstawie siedmiu wybranych filmów, zamieszczonych na platformie TikTok, które stanowiły odpowiedź na mowę Harrisona Butkera wygłoszoną podczas ceremonii rozdania dyplomów na Benedictine College. Badania przeprowadzono za pomocą analizy treści. Podczas analizy sprawdzono, czy mowa używana przez użytkowników była jednolita, jaki miała charakter oraz to, jaka część wypowiedzi była najczęściej charakteryzowana jako mizoginistyczna. Na podstawie wyników przeprowadzonych badań, sformułowane zostały wnioski wskazujące, że mowa nie była jednolita, jednak język używany w przedstawionych treściach był potoczny, wypowiedzi miały charakter humorystyczny, najczęściej zawierając elementy ironii oraz satyry. Wypowiedzi osadzona były w kulturze nowych mediów, autorzy wykorzystywali nawiązania do slangu charakterystycznego dla platformy społecznościowej TikTok. Autorzy treści najczęściej odwoływali się do mizoginii, która przejawiała się poprzez utrzymywanie stereotypów przypisanych płci kulturowej oraz generalizację kobiet, poprzez przypisywanie im takich samych marzeń i aspiracji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.contributor.authorZolich, Roksana - USOS287698 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerLisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 pl
dc.contributor.reviewerMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.date.accessioned2024-07-10T23:09:07Z
dc.date.available2024-07-10T23:09:07Z
dc.date.submitted2024-07-10pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-166074-287698pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/375556
dc.languagepolpl
dc.subject.enmisogyny, new media, patriarchy, cultural gender, participation culture, information bubble, new media language, TikTokpl
dc.subject.plmizoginia, nowe media, patriarchat, stereotypy płci kulturowej, kultura partycypacji, bańki informacyjne, język nowych mediów, TikTokpl
dc.titleMowa wykorzystywana do zwalczania treści mizoginistycznych w nowych mediachpl
dc.title.alternativeSpeech used to combat misogynistic content in new mediapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Misogyny in new media is a widespread phenomenon, manifesting itself since the beginning of new digital technologies. The development of social media, allowed the spread of misogynistic content, but also gave users the opportunity to negate it. The aim of the study was to systematize what language is used by those who combat misogynist content. The analysis was conducted on the basis of seven selected videos, posted on the TikTok platform, which were responses to Harrison Butker's speech, delivered at the graduation ceremony at Benedictine College. The research was conducted by using content analysis. During the analysis, it was checked whether the speech, used by users, was consistent, what its character was, and what part of the speech was most often portrayed as misogynistic. Based on the results of the study, conclusions were made indicating that the speech was not consistent, but the language used in the content presented was colloquial, the statements were humorous, most often containing elements of irony and satire. The statements were embedded in the culture of new media, the authors used references to slang characteristic for the social networking platform TikTok. The authors of the content most often referred to misogyny manifested by maintaining stereotypes attributed to cultural gender and generalizing women by attributing the same dreams and aspirations to them.
dc.abstract.plpl
Mizoginia w nowych mediach to zjawisko powszednie, objawiające się od początku powstania nowych technologii cyfrowych. Rozwój mediów społecznościowych pozwolił na szerzenie treści mizoginistycznych, jednak dał też użytkownikom możliwość ich negowania. Celem pracy było usystematyzowanie, jakim językiem posługują się osoby zwalczające treści mizoginistyczne. Analizę przeprowadzono na podstawie siedmiu wybranych filmów, zamieszczonych na platformie TikTok, które stanowiły odpowiedź na mowę Harrisona Butkera wygłoszoną podczas ceremonii rozdania dyplomów na Benedictine College. Badania przeprowadzono za pomocą analizy treści. Podczas analizy sprawdzono, czy mowa używana przez użytkowników była jednolita, jaki miała charakter oraz to, jaka część wypowiedzi była najczęściej charakteryzowana jako mizoginistyczna. Na podstawie wyników przeprowadzonych badań, sformułowane zostały wnioski wskazujące, że mowa nie była jednolita, jednak język używany w przedstawionych treściach był potoczny, wypowiedzi miały charakter humorystyczny, najczęściej zawierając elementy ironii oraz satyry. Wypowiedzi osadzona były w kulturze nowych mediów, autorzy wykorzystywali nawiązania do slangu charakterystycznego dla platformy społecznościowej TikTok. Autorzy treści najczęściej odwoływali się do mizoginii, która przejawiała się poprzez utrzymywanie stereotypów przypisanych płci kulturowej oraz generalizację kobiet, poprzez przypisywanie im takich samych marzeń i aspiracji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.contributor.authorpl
Zolich, Roksana - USOS287698
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991
dc.contributor.reviewerpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.date.accessioned
2024-07-10T23:09:07Z
dc.date.available
2024-07-10T23:09:07Z
dc.date.submittedpl
2024-07-10
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-166074-287698
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/375556
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
misogyny, new media, patriarchy, cultural gender, participation culture, information bubble, new media language, TikTok
dc.subject.plpl
mizoginia, nowe media, patriarchat, stereotypy płci kulturowej, kultura partycypacji, bańki informacyjne, język nowych mediów, TikTok
dc.titlepl
Mowa wykorzystywana do zwalczania treści mizoginistycznych w nowych mediach
dc.title.alternativepl
Speech used to combat misogynistic content in new media
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Krakow
4
Warsaw
3
Kędzierzyn-Koźle
2
Ahrensburg
1
Elna
1
Gdansk
1
Myślenice
1
Olsztyn
1
Philadelphia
1
Portsmouth
1

No access

No Thumbnail Available