Zjawiska patologiczne w mediach społecznościowych w kontekście patoinfluencerów

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this Bachelor is to show that pathoinfluencers, despite many controversial behaviors, significant opinion from commentary channels and reactions from social networking sites, can still exist on the Internet. In the analysis, I focused on observing what materials with pathological content are published by influencers, what general reactions to their work are presented by selected commentary channels, what actions social media have taken in response to pathological content, and how these influencers are currently doing in social media. The research methodology was based on the analysis of the content of pathological content in the social media of selected influencers, opinions of commentary channels about them, reactions from social networking sites and the current situation of selected influencers. My goal was to draw attention to the problem of the continued popularity of this type of material on social networking sites.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest pokazanie, że patoinfluencerzy pomimo wielu kontrowersyjnych zachowań, znaczącej opinii ze strony kanałów “commentary” oraz reakcji ze strony serwisów społecznościowych, mogą nadal istnieć w Internecie. W analizie skupiłam się na zaobserwowaniu, jakie materiały o treści patologicznej publikują influencerzy, jakie ogólne reakcje na ich twórczość przedstawiają wybrane kanały commentary, jakie działania podejmowały media społecznościowe w reakcji na patotreści oraz jak obecnie radzą sobie ci influencerzy w mediach społecznościowych. Metodologia badawcza oparta została na analizie zawartości patologicznych treści w mediach społecznościowych wybranych influencerów, opinii kanałów commentary na ich temat, reakcji ze strony serwisów społecznościowych oraz aktualnej sytuacji wybranych influencerów. Na celu miałam zwrócenie uwagi na problem, jakim jest nieustająca popularność tego typu materiałów w serwisach społecznościowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.contributor.authorKnapik, Nataliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.contributor.reviewerCałek, Agnieszkapl
dc.date.accessioned2023-09-12T21:40:19Z
dc.date.available2023-09-12T21:40:19Z
dc.date.submitted2023-09-12pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-166122-263704pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318736
dc.languagepolpl
dc.subject.enpatoinfluencer, influencer, social media, new media, pathology, social pathology, network pathology, norm, patostreaming, patostreamer, Rafonix, Magical, Queen of the Black, Kamerzysta, commentary chanelspl
dc.subject.plpatoinfluencer, influencer, media społecznościowe, nowe media, patologia, patologia społeczna, patologia w Sieci, norma, patostreaming, patostreamer, Rafonix, Magical, Queen of the Black, Kamerzysta, kanały commentarypl
dc.titleZjawiska patologiczne w mediach społecznościowych w kontekście patoinfluencerówpl
dc.title.alternativeHarmful phenomena among influencers - why do Internet users forget so quickly?pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this Bachelor is to show that pathoinfluencers, despite many controversial behaviors, significant opinion from commentary channels and reactions from social networking sites, can still exist on the Internet. In the analysis, I focused on observing what materials with pathological content are published by influencers, what general reactions to their work are presented by selected commentary channels, what actions social media have taken in response to pathological content, and how these influencers are currently doing in social media. The research methodology was based on the analysis of the content of pathological content in the social media of selected influencers, opinions of commentary channels about them, reactions from social networking sites and the current situation of selected influencers. My goal was to draw attention to the problem of the continued popularity of this type of material on social networking sites.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest pokazanie, że patoinfluencerzy pomimo wielu kontrowersyjnych zachowań, znaczącej opinii ze strony kanałów “commentary” oraz reakcji ze strony serwisów społecznościowych, mogą nadal istnieć w Internecie. W analizie skupiłam się na zaobserwowaniu, jakie materiały o treści patologicznej publikują influencerzy, jakie ogólne reakcje na ich twórczość przedstawiają wybrane kanały commentary, jakie działania podejmowały media społecznościowe w reakcji na patotreści oraz jak obecnie radzą sobie ci influencerzy w mediach społecznościowych. Metodologia badawcza oparta została na analizie zawartości patologicznych treści w mediach społecznościowych wybranych influencerów, opinii kanałów commentary na ich temat, reakcji ze strony serwisów społecznościowych oraz aktualnej sytuacji wybranych influencerów. Na celu miałam zwrócenie uwagi na problem, jakim jest nieustająca popularność tego typu materiałów w serwisach społecznościowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.contributor.authorpl
Knapik, Natalia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.contributor.reviewerpl
Całek, Agnieszka
dc.date.accessioned
2023-09-12T21:40:19Z
dc.date.available
2023-09-12T21:40:19Z
dc.date.submittedpl
2023-09-12
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-166122-263704
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318736
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
patoinfluencer, influencer, social media, new media, pathology, social pathology, network pathology, norm, patostreaming, patostreamer, Rafonix, Magical, Queen of the Black, Kamerzysta, commentary chanels
dc.subject.plpl
patoinfluencer, influencer, media społecznościowe, nowe media, patologia, patologia społeczna, patologia w Sieci, norma, patostreaming, patostreamer, Rafonix, Magical, Queen of the Black, Kamerzysta, kanały commentary
dc.titlepl
Zjawiska patologiczne w mediach społecznościowych w kontekście patoinfluencerów
dc.title.alternativepl
Harmful phenomena among influencers - why do Internet users forget so quickly?
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
205
Views per month
Views per city
Warsaw
50
Krakow
34
Poznan
18
Bydgoszcz
10
Gdansk
9
Wroclaw
9
Torun
6
Katowice
5
Gorzów Wielkopolski
4
Dydnia
3

No access

No Thumbnail Available