Socjotechniki w marketingu klubów piłkarskich

2016
book section
article
dc.abstract.plKibice stanowią istotny składnik wydarzeń sportowych, są zarówno ich odbiorcami, jak i uczestnikami, współtworzą atmosferę i budują oprawę. Dlatego też klubysportowe sięgają po kolejne narzędzia marketingowe, by skutecznie wypełnić trybuny w dzień meczowy. Celem pracy jest przedstawienie metod wywierania wpływu na ludzi, skategoryzowanych przez Roberta Cialdiniego, jako czynnika budowania relacji klubów z kibicami. Analizie poddano akcje marketingowe czterech klubów piłkarskich Ekstraklasy w sezonie 2015/2016. W akcjach tych zidentyfikowano wykorzystanie socjotechnik, w tym przede wszystkim zasady lubienia i sympatii oraz zasady zaangażowania i konsekwencji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Katedra Zarządzania w Turystycepl
dc.contributor.authorMękal, Klaudiapl
dc.contributor.editorNessel, Karolina - 200100 pl
dc.date.accession2017-01-30pl
dc.date.accessioned2017-02-02T15:21:17Z
dc.date.available2017-02-02T15:21:17Z
dc.date.issued2016pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 113-114pl
dc.description.physical99-114pl
dc.description.publication0,9pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbn978-83-940368-3-6pl
dc.identifier.projectROD UJ / Ppl
dc.identifier.urihttp://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/36817
dc.identifier.weblinkhttp://www.turystyka.uj.edu.pl/documents/6192704/134362354/MOS+2016.+Marketing+w+sporcie.+Sport+w+marketingu.pdf/dc586ce2-e5d9-4254-87f1-18bcdb4e9661pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoKraków : Katedra Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiegopl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-NC-SA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeinne
dc.subject.plinżynieria społecznapl
dc.subject.plsocjotechnikpl
dc.subject.plmarketing sportupl
dc.subject.plkibicepl
dc.subject.plklub piłkarskipl
dc.subject.plLotto Ekstraklasapl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleSocjotechniki w marketingu klubów piłkarskichpl
dc.title.alternativeSocial engineering in the marketing of football clubspl
dc.title.containerMarketing w sporcie : sport w marketingu : młodzi o sporcie 2016pl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.plpl
Kibice stanowią istotny składnik wydarzeń sportowych, są zarówno ich odbiorcami, jak i uczestnikami, współtworzą atmosferę i budują oprawę. Dlatego też klubysportowe sięgają po kolejne narzędzia marketingowe, by skutecznie wypełnić trybuny w dzień meczowy. Celem pracy jest przedstawienie metod wywierania wpływu na ludzi, skategoryzowanych przez Roberta Cialdiniego, jako czynnika budowania relacji klubów z kibicami. Analizie poddano akcje marketingowe czterech klubów piłkarskich Ekstraklasy w sezonie 2015/2016. W akcjach tych zidentyfikowano wykorzystanie socjotechnik, w tym przede wszystkim zasady lubienia i sympatii oraz zasady zaangażowania i konsekwencji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Katedra Zarządzania w Turystyce
dc.contributor.authorpl
Mękal, Klaudia
dc.contributor.editorpl
Nessel, Karolina - 200100
dc.date.accessionpl
2017-01-30
dc.date.accessioned
2017-02-02T15:21:17Z
dc.date.available
2017-02-02T15:21:17Z
dc.date.issuedpl
2016
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 113-114
dc.description.physicalpl
99-114
dc.description.publicationpl
0,9
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbnpl
978-83-940368-3-6
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / P
dc.identifier.uri
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/36817
dc.identifier.weblinkpl
http://www.turystyka.uj.edu.pl/documents/6192704/134362354/MOS+2016.+Marketing+w+sporcie.+Sport+w+marketingu.pdf/dc586ce2-e5d9-4254-87f1-18bcdb4e9661
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Katedra Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-NC-SA
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
inne
dc.subject.plpl
inżynieria społeczna
dc.subject.plpl
socjotechnik
dc.subject.plpl
marketing sportu
dc.subject.plpl
kibice
dc.subject.plpl
klub piłkarski
dc.subject.plpl
Lotto Ekstraklasa
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Socjotechniki w marketingu klubów piłkarskich
dc.title.alternativepl
Social engineering in the marketing of football clubs
dc.title.containerpl
Marketing w sporcie : sport w marketingu : młodzi o sporcie 2016
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
8
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Krakow
1
Olsztyn
1
Poznan
1
Downloads
mekal_socjotechniki_w_marketingu_klubow_pilkarskich_2016.pdf
160
mekal_socjotechniki_w_marketingu_klubow_pilkarskich_2016.odt
6