Świadomość alalii u nauczycieli przedszkolnych

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of this bachelor's thesis was to study the awareness of preschool teachers about alalia. The work focuses on checking whether teachers know the concept of alalia and whether they now any symptoms or forms of help. Two hypotheses have been adopted in the paper: more than half of kindergarten teachers know and understand the concept of alalia and over 1/3 of kindergarten teachers know any symptoms and forms of alalia help.Specialist literature mainly on speech therapy was used to write the thesis.The research method used for the purposes of the work was a questionnaire. 21 kindergarten teachers aged 20-50 + years were subjected to detailed analysis.In the study under consideration, according to the assumptions, kindergarten teachers have considerable knowledge about alalia, its symptoms and forms of help.pl
dc.abstract.plCelem pracy licencjackiej było zbadanie świadomości nauczycieli przedszkolnych na temat alalii. Praca skupia się na sprawdzeniu, czy nauczyciele znają pojęcie alalii oraz czy znają jakiekolwiek objawy oraz formy pomocy. W pracy przyjęto dwie hipotezy: ponad połowa nauczycieli przedszkolnych zna i rozumie pojęcie alalii oraz ponad 1/3 nauczycieli przedszkolnych zna jakiekolwiek objawy oraz formy pomocy alalii. Do napisania pracy wykorzystano literaturę fachową głównie dotyczącą logopedii. Metodą badawczą zastosowaną na potrzeby pracy był kwestionariusz ankiety. Szczegółowej analizie zostało poddanych 21 nauczycieli przedszkolnych w wieku od 20-50+ lat.W badanej pracy zgodnie z założeniami nauczyciele przedszkolni posiadają sporą wiedzę na temat alalii, jej objaw oraz form pomocy.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMłyński, Rafałpl
dc.contributor.authorSadzikowska, Klaudiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerMłyński, Rafałpl
dc.contributor.reviewerZałazińska, Aneta - 132852 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T06:38:11Z
dc.date.available2020-07-28T06:38:11Z
dc.date.submitted2020-07-02pl
dc.fieldofstudykomunikacja w praktyce społecznejpl
dc.identifier.apddiploma-141463-243505pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241152
dc.languagepolpl
dc.subject.enalalia, speech therapy, correct speech development, delayed speech development, pre-school teachers, childrenpl
dc.subject.plalalia, logopedia, prawidłowy rozwój mowy, opóźniony rozwój mowy, terapia, nauczyciele przedszkolni, dziecipl
dc.titleŚwiadomość alalii u nauczycieli przedszkolnychpl
dc.title.alternativeAlalia awareness in pre-school teacherspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this bachelor's thesis was to study the awareness of preschool teachers about alalia. The work focuses on checking whether teachers know the concept of alalia and whether they now any symptoms or forms of help. Two hypotheses have been adopted in the paper: more than half of kindergarten teachers know and understand the concept of alalia and over 1/3 of kindergarten teachers know any symptoms and forms of alalia help.Specialist literature mainly on speech therapy was used to write the thesis.The research method used for the purposes of the work was a questionnaire. 21 kindergarten teachers aged 20-50 + years were subjected to detailed analysis.In the study under consideration, according to the assumptions, kindergarten teachers have considerable knowledge about alalia, its symptoms and forms of help.
dc.abstract.plpl
Celem pracy licencjackiej było zbadanie świadomości nauczycieli przedszkolnych na temat alalii. Praca skupia się na sprawdzeniu, czy nauczyciele znają pojęcie alalii oraz czy znają jakiekolwiek objawy oraz formy pomocy. W pracy przyjęto dwie hipotezy: ponad połowa nauczycieli przedszkolnych zna i rozumie pojęcie alalii oraz ponad 1/3 nauczycieli przedszkolnych zna jakiekolwiek objawy oraz formy pomocy alalii. Do napisania pracy wykorzystano literaturę fachową głównie dotyczącą logopedii. Metodą badawczą zastosowaną na potrzeby pracy był kwestionariusz ankiety. Szczegółowej analizie zostało poddanych 21 nauczycieli przedszkolnych w wieku od 20-50+ lat.W badanej pracy zgodnie z założeniami nauczyciele przedszkolni posiadają sporą wiedzę na temat alalii, jej objaw oraz form pomocy.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Młyński, Rafał
dc.contributor.authorpl
Sadzikowska, Klaudia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Młyński, Rafał
dc.contributor.reviewerpl
Załazińska, Aneta - 132852
dc.date.accessioned
2020-07-28T06:38:11Z
dc.date.available
2020-07-28T06:38:11Z
dc.date.submittedpl
2020-07-02
dc.fieldofstudypl
komunikacja w praktyce społecznej
dc.identifier.apdpl
diploma-141463-243505
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241152
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
alalia, speech therapy, correct speech development, delayed speech development, pre-school teachers, children
dc.subject.plpl
alalia, logopedia, prawidłowy rozwój mowy, opóźniony rozwój mowy, terapia, nauczyciele przedszkolni, dzieci
dc.titlepl
Świadomość alalii u nauczycieli przedszkolnych
dc.title.alternativepl
Alalia awareness in pre-school teachers
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
65
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Krakow
4
Drohiczyn
3
Dublin
3
Gdansk
3
Niepolomice
3
Sanok
3
Bieliny
2
Bytom
2
Gdynia
2

No access

No Thumbnail Available