Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Świadomość alalii u nauczycieli przedszkolnych
Alalia awareness in pre-school teachers
alalia, logopedia, prawidłowy rozwój mowy, opóźniony rozwój mowy, terapia, nauczyciele przedszkolni, dzieci
alalia, speech therapy, correct speech development, delayed speech development, pre-school teachers, children
Celem pracy licencjackiej było zbadanie świadomości nauczycieli przedszkolnych na temat alalii. Praca skupia się na sprawdzeniu, czy nauczyciele znają pojęcie alalii oraz czy znają jakiekolwiek objawy oraz formy pomocy. W pracy przyjęto dwie hipotezy: ponad połowa nauczycieli przedszkolnych zna i rozumie pojęcie alalii oraz ponad 1/3 nauczycieli przedszkolnych zna jakiekolwiek objawy oraz formy pomocy alalii. Do napisania pracy wykorzystano literaturę fachową głównie dotyczącą logopedii. Metodą badawczą zastosowaną na potrzeby pracy był kwestionariusz ankiety. Szczegółowej analizie zostało poddanych 21 nauczycieli przedszkolnych w wieku od 20-50+ lat.W badanej pracy zgodnie z założeniami nauczyciele przedszkolni posiadają sporą wiedzę na temat alalii, jej objaw oraz form pomocy.
The purpose of this bachelor's thesis was to study the awareness of preschool teachers about alalia. The work focuses on checking whether teachers know the concept of alalia and whether they now any symptoms or forms of help. Two hypotheses have been adopted in the paper: more than half of kindergarten teachers know and understand the concept of alalia and over 1/3 of kindergarten teachers know any symptoms and forms of alalia help.Specialist literature mainly on speech therapy was used to write the thesis.The research method used for the purposes of the work was a questionnaire. 21 kindergarten teachers aged 20-50 + years were subjected to detailed analysis.In the study under consideration, according to the assumptions, kindergarten teachers have considerable knowledge about alalia, its symptoms and forms of help.
dc.abstract.en | The purpose of this bachelor's thesis was to study the awareness of preschool teachers about alalia. The work focuses on checking whether teachers know the concept of alalia and whether they now any symptoms or forms of help. Two hypotheses have been adopted in the paper: more than half of kindergarten teachers know and understand the concept of alalia and over 1/3 of kindergarten teachers know any symptoms and forms of alalia help.Specialist literature mainly on speech therapy was used to write the thesis.The research method used for the purposes of the work was a questionnaire. 21 kindergarten teachers aged 20-50 + years were subjected to detailed analysis.In the study under consideration, according to the assumptions, kindergarten teachers have considerable knowledge about alalia, its symptoms and forms of help. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy licencjackiej było zbadanie świadomości nauczycieli przedszkolnych na temat alalii. Praca skupia się na sprawdzeniu, czy nauczyciele znają pojęcie alalii oraz czy znają jakiekolwiek objawy oraz formy pomocy. W pracy przyjęto dwie hipotezy: ponad połowa nauczycieli przedszkolnych zna i rozumie pojęcie alalii oraz ponad 1/3 nauczycieli przedszkolnych zna jakiekolwiek objawy oraz formy pomocy alalii. Do napisania pracy wykorzystano literaturę fachową głównie dotyczącą logopedii. Metodą badawczą zastosowaną na potrzeby pracy był kwestionariusz ankiety. Szczegółowej analizie zostało poddanych 21 nauczycieli przedszkolnych w wieku od 20-50+ lat.W badanej pracy zgodnie z założeniami nauczyciele przedszkolni posiadają sporą wiedzę na temat alalii, jej objaw oraz form pomocy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Młyński, Rafał | pl |
dc.contributor.author | Sadzikowska, Klaudia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Młyński, Rafał | pl |
dc.contributor.reviewer | Załazińska, Aneta - 132852 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T06:38:11Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T06:38:11Z | |
dc.date.submitted | 2020-07-02 | pl |
dc.fieldofstudy | komunikacja w praktyce społecznej | pl |
dc.identifier.apd | diploma-141463-243505 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241152 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | alalia, speech therapy, correct speech development, delayed speech development, pre-school teachers, children | pl |
dc.subject.pl | alalia, logopedia, prawidłowy rozwój mowy, opóźniony rozwój mowy, terapia, nauczyciele przedszkolni, dzieci | pl |
dc.title | Świadomość alalii u nauczycieli przedszkolnych | pl |
dc.title.alternative | Alalia awareness in pre-school teachers | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |