Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wykorzystanie dużych modeli językowych do generacji imion w przestrzeni fantastyki
Usage of large language models to generate fantasy names
Generatory imion, narracyjne gry fabularne, aplikacje internetowe, duże modele językowe, GPT, OpenAI, literatura fantastyczna, interfejs użytkownika, responsywność, programowanie webowe, Flask, TailwindCSS, Google Charts
Name generators, role-playing games, web applications, large language models, GPT, OpenAI, fantasy literature, user interface, responsiveness, web programming, Flask, TailwindCSS, Google Charts
Niniejsza praca licencjacka koncentruje się na stworzeniu aplikacji internetowej do generowania imion dla postaci fantastycznych, rozwiązując problemy napotkane w istniejących rozwiązaniach. Główną motywacją była osobista frustracja z niedoskonałości aktualnie istniejących generatorów imion, które oferują imiona o wysokiej powtarzalności i dostarczają interfejs nie spełniający podstawowych standardów.Celem pracy jest opracowanie narzędzia, które dostarczy użytkownikom prosty, responsywny interfejs przyjazny dla urządzeń mobilnych, z możliwością personalizacji wyników generacji imion. W realizacji tego celu wykorzystano API do modeli GPT od OpenAI, co pozwala na generowanie unikalnych i dostosowanych do podanych parametrów imion. Aplikacja jest także zaprojektowana z myślą o łatwym rozwoju i rozszerzaniu jej funkcjonalności.Głównymi użytkownikami docelowymi są gracze narracyjnych gier fabularnych oraz mistrzowie gry, którzy potrzebują szybkiego dostępu do nowych imion podczas rozgrywek. Aplikacja może również być użyteczna dla pisarzy literatury fantastycznej w procesie tworzenia postaci. Ostatecznie, projekt ten ma na celu dostarczenie praktycznego narzędzia i poszerzenie wiedzy autora na temat nowoczesnych technologii webowych i modeli językowych
This thesis focuses on creating a web application for generating names for fantasy characters, solving the problems encountered in existing solutions. The main motivation was personal frustration with the inadequacies of currently existing name generators, which offer highly repetitive names and provide a user interface that does not meet basic standards.The goal of this work is to develop a tool that provides users with a simple, responsive interface that is mobile-friendly, with the ability to personalize the results of name generation. To achieve this goal, the API for GPT models from OpenAI was used, which allows the generation of unique and customized names according to the given parameters. The application is also designed for easy development and expansion of its functionality.The main target users are players of narrative role-playing games and game masters who need quick access to new names during gameplay. The application can also be useful for writers of fantasy literature in the process of creating characters. Ultimately, this project aims to provide a practical tool and enhance the author's knowledge of modern web technologies and language models
dc.abstract.en | This thesis focuses on creating a web application for generating names for fantasy characters, solving the problems encountered in existing solutions. The main motivation was personal frustration with the inadequacies of currently existing name generators, which offer highly repetitive names and provide a user interface that does not meet basic standards.The goal of this work is to develop a tool that provides users with a simple, responsive interface that is mobile-friendly, with the ability to personalize the results of name generation. To achieve this goal, the API for GPT models from OpenAI was used, which allows the generation of unique and customized names according to the given parameters. The application is also designed for easy development and expansion of its functionality.The main target users are players of narrative role-playing games and game masters who need quick access to new names during gameplay. The application can also be useful for writers of fantasy literature in the process of creating characters. Ultimately, this project aims to provide a practical tool and enhance the author's knowledge of modern web technologies and language models | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca licencjacka koncentruje się na stworzeniu aplikacji internetowej do generowania imion dla postaci fantastycznych, rozwiązując problemy napotkane w istniejących rozwiązaniach. Główną motywacją była osobista frustracja z niedoskonałości aktualnie istniejących generatorów imion, które oferują imiona o wysokiej powtarzalności i dostarczają interfejs nie spełniający podstawowych standardów.Celem pracy jest opracowanie narzędzia, które dostarczy użytkownikom prosty, responsywny interfejs przyjazny dla urządzeń mobilnych, z możliwością personalizacji wyników generacji imion. W realizacji tego celu wykorzystano API do modeli GPT od OpenAI, co pozwala na generowanie unikalnych i dostosowanych do podanych parametrów imion. Aplikacja jest także zaprojektowana z myślą o łatwym rozwoju i rozszerzaniu jej funkcjonalności.Głównymi użytkownikami docelowymi są gracze narracyjnych gier fabularnych oraz mistrzowie gry, którzy potrzebują szybkiego dostępu do nowych imion podczas rozgrywek. Aplikacja może również być użyteczna dla pisarzy literatury fantastycznej w procesie tworzenia postaci. Ostatecznie, projekt ten ma na celu dostarczenie praktycznego narzędzia i poszerzenie wiedzy autora na temat nowoczesnych technologii webowych i modeli językowych | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Pomorski, Krzysztof - 174416 | pl |
dc.contributor.author | Dąbrowski, Piotr - USOS301838 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Maciąg, Rafał - 185118 | pl |
dc.contributor.reviewer | Pomorski, Krzysztof - 174416 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-14T23:27:35Z | |
dc.date.available | 2024-07-14T23:27:35Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-12 | pl |
dc.fieldofstudy | elektroniczne przetwarzanie informacji | pl |
dc.identifier.apd | diploma-173930-301838 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378742 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Name generators, role-playing games, web applications, large language models, GPT, OpenAI, fantasy literature, user interface, responsiveness, web programming, Flask, TailwindCSS, Google Charts | pl |
dc.subject.pl | Generatory imion, narracyjne gry fabularne, aplikacje internetowe, duże modele językowe, GPT, OpenAI, literatura fantastyczna, interfejs użytkownika, responsywność, programowanie webowe, Flask, TailwindCSS, Google Charts | pl |
dc.title | Wykorzystanie dużych modeli językowych do generacji imion w przestrzeni fantastyki | pl |
dc.title.alternative | Usage of large language models to generate fantasy names | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |