Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kreowanie zwierzęcej marki osobistej w mediach społecznościowych
Creating an Animal Personal Brand on Social Media
MARKA OSOBISTA - ZARZĄDZANIE MARKĄ- ZWIERZĘCY INFLUENCERZY - ZWIERZĘTA DOMOWE
BRAND MANAGEMENT - PERSONAL BRANDING – PET INFLUENCERS – PETS
Praca magisterska analizuje zjawisko pet influencerów, czyli zwierząt domowych funkcjonujących jako marki osobiste w mediach społecznościowych. Celem pracy było zbadanie, jak opiekunowie kreują wizerunek swoich pupili oraz jak działania te odbierane są przez odbiorców. Podjęto próbę odpowiedzenia na pytanie: jak twórcy treści z udziałem zwierząt kształtują wizerunek i markę swojego pupila w mediach społecznościowych oraz jak odbierane jest to działanie? W realizacji pracy zastosowano podejście mieszane, łącząc studium przypadku oraz netnografię. Badania obejmowały analizę treści, wywiady wśród kuratorów wybranych marek i kwestionariusz ankiety wśród odbiorców. Badaniem objęto pięć profili psów na platformie Instagram. Wyniki wskazują, że zwierzęce marki osobiste tworzone są poprzez unikalne połączenie językowego stylu komunikacji, antropomorfizacji, budowania mikrospołeczności, estetyki uroku i humoru. Zwierzęcy influencerzy funkcjonują jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na pozytywny i przystępny przekaz w przestrzeni cyfrowej. Praca wpisuje się w rosnące zainteresowanie badaniami nad kulturą internetową, nie- ludzką marką osobistą i wpływem mediów społecznościowych na społeczne postrzeganie zwierząt.
This master’s thesis explores the phenomenon of pet influencers, which are domestic animals functioning as personal brands on social media. The aim of the study was to examine how pet owners construct the image of their pets and how online audiences perceive these actions. The research sought to answer the question: how do creators of animal – related content shape the image and brand of their pets on social media, and how are these efforts received? A mixed-methods approach was used, combining case study and netnography. The research included content analysis, interviews with creators of selected pet brands, and a questionnaire survey among their audiences. The study focused on five Instagram profiles centred around dogs. Findings indicate that pet personal brands are developed through a unique combination of linguistic communication style, anthropomorphization, the creation of micro-communities, humor and cute aethetics. Pet influencers serve as a response to the growing demand for positive and approachable content in the digital space. This thesis contributes to the expanding field of research on internet culture, non-human personal branding, and the impact of social media on the social perception of animals.
| dc.abstract.en | This master’s thesis explores the phenomenon of pet influencers, which are domestic animals functioning as personal brands on social media. The aim of the study was to examine how pet owners construct the image of their pets and how online audiences perceive these actions. The research sought to answer the question: how do creators of animal – related content shape the image and brand of their pets on social media, and how are these efforts received? A mixed-methods approach was used, combining case study and netnography. The research included content analysis, interviews with creators of selected pet brands, and a questionnaire survey among their audiences. The study focused on five Instagram profiles centred around dogs. Findings indicate that pet personal brands are developed through a unique combination of linguistic communication style, anthropomorphization, the creation of micro-communities, humor and cute aethetics. Pet influencers serve as a response to the growing demand for positive and approachable content in the digital space. This thesis contributes to the expanding field of research on internet culture, non-human personal branding, and the impact of social media on the social perception of animals. | pl |
| dc.abstract.pl | Praca magisterska analizuje zjawisko pet influencerów, czyli zwierząt domowych funkcjonujących jako marki osobiste w mediach społecznościowych. Celem pracy było zbadanie, jak opiekunowie kreują wizerunek swoich pupili oraz jak działania te odbierane są przez odbiorców. Podjęto próbę odpowiedzenia na pytanie: jak twórcy treści z udziałem zwierząt kształtują wizerunek i markę swojego pupila w mediach społecznościowych oraz jak odbierane jest to działanie? W realizacji pracy zastosowano podejście mieszane, łącząc studium przypadku oraz netnografię. Badania obejmowały analizę treści, wywiady wśród kuratorów wybranych marek i kwestionariusz ankiety wśród odbiorców. Badaniem objęto pięć profili psów na platformie Instagram. Wyniki wskazują, że zwierzęce marki osobiste tworzone są poprzez unikalne połączenie językowego stylu komunikacji, antropomorfizacji, budowania mikrospołeczności, estetyki uroku i humoru. Zwierzęcy influencerzy funkcjonują jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na pozytywny i przystępny przekaz w przestrzeni cyfrowej. Praca wpisuje się w rosnące zainteresowanie badaniami nad kulturą internetową, nie- ludzką marką osobistą i wpływem mediów społecznościowych na społeczne postrzeganie zwierząt. | pl |
| dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
| dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena - USOS218109 | pl |
| dc.contributor.author | Dąbrowa, Aleksandra - USOS296851 | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
| dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena - USOS218109 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Pałasz, Michał - 105973 | pl |
| dc.date.accessioned | 2025-10-28T23:31:12Z | |
| dc.date.available | 2025-10-28T23:31:12Z | |
| dc.date.createdat | 2025-10-28T23:31:12Z | en |
| dc.date.submitted | 2025-10-21 | pl |
| dc.date.submitted | 2025-10-21 | |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-180338-296851 | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/564152 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | BRAND MANAGEMENT - PERSONAL BRANDING – PET INFLUENCERS – PETS | pl |
| dc.subject.pl | MARKA OSOBISTA - ZARZĄDZANIE MARKĄ- ZWIERZĘCY INFLUENCERZY - ZWIERZĘTA DOMOWE | pl |
| dc.title | Kreowanie zwierzęcej marki osobistej w mediach społecznościowych | pl |
| dc.title.alternative | Creating an Animal Personal Brand on Social Media | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |