Kreowanie zwierzęcej marki osobistej w mediach społecznościowych

master
dc.abstract.enThis master’s thesis explores the phenomenon of pet influencers, which are domestic animals functioning as personal brands on social media. The aim of the study was to examine how pet owners construct the image of their pets and how online audiences perceive these actions. The research sought to answer the question: how do creators of animal – related content shape the image and brand of their pets on social media, and how are these efforts received? A mixed-methods approach was used, combining case study and netnography. The research included content analysis, interviews with creators of selected pet brands, and a questionnaire survey among their audiences. The study focused on five Instagram profiles centred around dogs. Findings indicate that pet personal brands are developed through a unique combination of linguistic communication style, anthropomorphization, the creation of micro-communities, humor and cute aethetics. Pet influencers serve as a response to the growing demand for positive and approachable content in the digital space. This thesis contributes to the expanding field of research on internet culture, non-human personal branding, and the impact of social media on the social perception of animals.pl
dc.abstract.plPraca magisterska analizuje zjawisko pet influencerów, czyli zwierząt domowych funkcjonujących jako marki osobiste w mediach społecznościowych. Celem pracy było zbadanie, jak opiekunowie kreują wizerunek swoich pupili oraz jak działania te odbierane są przez odbiorców. Podjęto próbę odpowiedzenia na pytanie: jak twórcy treści z udziałem zwierząt kształtują wizerunek i markę swojego pupila w mediach społecznościowych oraz jak odbierane jest to działanie? W realizacji pracy zastosowano podejście mieszane, łącząc studium przypadku oraz netnografię. Badania obejmowały analizę treści, wywiady wśród kuratorów wybranych marek i kwestionariusz ankiety wśród odbiorców. Badaniem objęto pięć profili psów na platformie Instagram. Wyniki wskazują, że zwierzęce marki osobiste tworzone są poprzez unikalne połączenie językowego stylu komunikacji, antropomorfizacji, budowania mikrospołeczności, estetyki uroku i humoru. Zwierzęcy influencerzy funkcjonują jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na pozytywny i przystępny przekaz w przestrzeni cyfrowej. Praca wpisuje się w rosnące zainteresowanie badaniami nad kulturą internetową, nie- ludzką marką osobistą i wpływem mediów społecznościowych na społeczne postrzeganie zwierząt.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.contributor.authorDąbrowa, Aleksandra - USOS296851 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.contributor.reviewerPałasz, Michał - 105973 pl
dc.date.accessioned2025-10-28T23:31:12Z
dc.date.available2025-10-28T23:31:12Z
dc.date.createdat2025-10-28T23:31:12Zen
dc.date.submitted2025-10-21pl
dc.date.submitted2025-10-21
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-180338-296851pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/564152
dc.languagepolpl
dc.subject.enBRAND MANAGEMENT - PERSONAL BRANDING – PET INFLUENCERS – PETSpl
dc.subject.plMARKA OSOBISTA - ZARZĄDZANIE MARKĄ- ZWIERZĘCY INFLUENCERZY - ZWIERZĘTA DOMOWEpl
dc.titleKreowanie zwierzęcej marki osobistej w mediach społecznościowychpl
dc.title.alternativeCreating an Animal Personal Brand on Social Mediapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This master’s thesis explores the phenomenon of pet influencers, which are domestic animals functioning as personal brands on social media. The aim of the study was to examine how pet owners construct the image of their pets and how online audiences perceive these actions. The research sought to answer the question: how do creators of animal – related content shape the image and brand of their pets on social media, and how are these efforts received? A mixed-methods approach was used, combining case study and netnography. The research included content analysis, interviews with creators of selected pet brands, and a questionnaire survey among their audiences. The study focused on five Instagram profiles centred around dogs. Findings indicate that pet personal brands are developed through a unique combination of linguistic communication style, anthropomorphization, the creation of micro-communities, humor and cute aethetics. Pet influencers serve as a response to the growing demand for positive and approachable content in the digital space. This thesis contributes to the expanding field of research on internet culture, non-human personal branding, and the impact of social media on the social perception of animals.
dc.abstract.plpl
Praca magisterska analizuje zjawisko pet influencerów, czyli zwierząt domowych funkcjonujących jako marki osobiste w mediach społecznościowych. Celem pracy było zbadanie, jak opiekunowie kreują wizerunek swoich pupili oraz jak działania te odbierane są przez odbiorców. Podjęto próbę odpowiedzenia na pytanie: jak twórcy treści z udziałem zwierząt kształtują wizerunek i markę swojego pupila w mediach społecznościowych oraz jak odbierane jest to działanie? W realizacji pracy zastosowano podejście mieszane, łącząc studium przypadku oraz netnografię. Badania obejmowały analizę treści, wywiady wśród kuratorów wybranych marek i kwestionariusz ankiety wśród odbiorców. Badaniem objęto pięć profili psów na platformie Instagram. Wyniki wskazują, że zwierzęce marki osobiste tworzone są poprzez unikalne połączenie językowego stylu komunikacji, antropomorfizacji, budowania mikrospołeczności, estetyki uroku i humoru. Zwierzęcy influencerzy funkcjonują jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na pozytywny i przystępny przekaz w przestrzeni cyfrowej. Praca wpisuje się w rosnące zainteresowanie badaniami nad kulturą internetową, nie- ludzką marką osobistą i wpływem mediów społecznościowych na społeczne postrzeganie zwierząt.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.contributor.authorpl
Dąbrowa, Aleksandra - USOS296851
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.contributor.reviewerpl
Pałasz, Michał - 105973
dc.date.accessioned
2025-10-28T23:31:12Z
dc.date.available
2025-10-28T23:31:12Z
dc.date.createdaten
2025-10-28T23:31:12Z
dc.date.submittedpl
2025-10-21
dc.date.submitted
2025-10-21
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-180338-296851
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/564152
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BRAND MANAGEMENT - PERSONAL BRANDING – PET INFLUENCERS – PETS
dc.subject.plpl
MARKA OSOBISTA - ZARZĄDZANIE MARKĄ- ZWIERZĘCY INFLUENCERZY - ZWIERZĘTA DOMOWE
dc.titlepl
Kreowanie zwierzęcej marki osobistej w mediach społecznościowych
dc.title.alternativepl
Creating an Animal Personal Brand on Social Media
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
4
Views per month
Views per city
Warsaw
2
Gdansk
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections