Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Możliwości wykorzystania Content Marketingu w sektorze SaaS na rynku B2B
The possibilities of using Content Marketing in the SaaS sector on B2B market
BLOG – CONTENT MARKETING – LINKEDIN – MUCK RACK –PROWLY – SOFTWARE AS A SERVICE
BLOG – CONTENT MARKETING – LINKEDIN – MUCK RACK–PROWLY – SOFTWARE AS A SERVICE
Niniejsza praca zgłębia obszar wiedzy i badań związany z możliwościami wykorzystania content marketingu w ramach działań promocyjnych organizacji w zakresie tworzenia treści na ich blogi firmowe oraz dystrybucji tych treści w wybranym kanale. Badania te ukierunkowane są na działalność firm Software as a Service (SaaS), funkcjonujących na zasadzie relacji Business to Business (B2B) w branży Public Relations. Głównym obiektem niniejszych badań są dwie firmy: Prowly oraz Muck Rack, a szczególnie treści znajdujące się blogach firmowych owych organizacji oraz na ich profilach w serwisie społecznościowym LinkedIn. Celem pracy jest wskazanie sposobów wykorzystania elementów content marketingu do promocji organizacji SaaS B2B na przykładzie działań na blogach firm Prowly i Muck Rack. Praca opiera się na porównawczym studium przypadku opartym na analizie treści, z uwzględnieniem metod badawczych takich jak analiza danych zastanych oraz netnografia. Praca składa się z trzech części: dwóch rozdziałów teoretycznych oraz jednego empirycznego. Pierwsza część skupia się na zgłębieniu treści związanychz charakterystyką biznesów typu SaaS, druga omawia czym jest content marketing – ze szczególnym wskazaniem na działania w zakresie blogów – i jakie pełni funkcje. Trzecia stanowi omówienie przeprowadzonych badań i sformułowanie wniosków dotyczących obszaru badań, dotyczących działań podejmowanych przez badane firmy SaaS na ich blogach oraz w serwisie LinkedIn w zakresie promocji treści blogowych.
This thesis explores the area of knowledge and research related to the possibilities that come with the use of content marketing as a part of the organizations’ promotion activities focused on creating content published on their companies’ blogs and distributing it to the chosen channel. These studies are focused on the activities of Software as a Service (SaaS) companies operating on the basis of Business to Business (B2B) relations in the Public Relations industry. The main object of this research are two companies: Prowly and Muck Rack, and especially the content on the company blogs of these organizations and their profiles on the LinkedIn social network. The aim of the work is to indicate the ways of using content marketing elements to promote B2B SaaS companies on the example of activities on blogs of Prowly and Muck Rack. The work is based on a comparative case study based on content analysis, taking into account research methods such as desk research and netnography. The work consists of three parts: two theoretical chapters and one empirical one. The first part focuses on exploring the content related to the characteristics of SaaS businesses, the second discusses what content marketing is - with particular emphasis on blog activities - and what functions it performs. The third is a discussion of the conducted research and formulation of conclusions regarding the research area, regarding the activities undertaken by the surveyed SaaS companies on their blogs and on LinkedIn in the field of blog content promotion.
dc.abstract.en | This thesis explores the area of knowledge and research related to the possibilities that come with the use of content marketing as a part of the organizations’ promotion activities focused on creating content published on their companies’ blogs and distributing it to the chosen channel. These studies are focused on the activities of Software as a Service (SaaS) companies operating on the basis of Business to Business (B2B) relations in the Public Relations industry. The main object of this research are two companies: Prowly and Muck Rack, and especially the content on the company blogs of these organizations and their profiles on the LinkedIn social network. The aim of the work is to indicate the ways of using content marketing elements to promote B2B SaaS companies on the example of activities on blogs of Prowly and Muck Rack. The work is based on a comparative case study based on content analysis, taking into account research methods such as desk research and netnography. The work consists of three parts: two theoretical chapters and one empirical one. The first part focuses on exploring the content related to the characteristics of SaaS businesses, the second discusses what content marketing is - with particular emphasis on blog activities - and what functions it performs. The third is a discussion of the conducted research and formulation of conclusions regarding the research area, regarding the activities undertaken by the surveyed SaaS companies on their blogs and on LinkedIn in the field of blog content promotion. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca zgłębia obszar wiedzy i badań związany z możliwościami wykorzystania content marketingu w ramach działań promocyjnych organizacji w zakresie tworzenia treści na ich blogi firmowe oraz dystrybucji tych treści w wybranym kanale. Badania te ukierunkowane są na działalność firm Software as a Service (SaaS), funkcjonujących na zasadzie relacji Business to Business (B2B) w branży Public Relations. Głównym obiektem niniejszych badań są dwie firmy: Prowly oraz Muck Rack, a szczególnie treści znajdujące się blogach firmowych owych organizacji oraz na ich profilach w serwisie społecznościowym LinkedIn. Celem pracy jest wskazanie sposobów wykorzystania elementów content marketingu do promocji organizacji SaaS B2B na przykładzie działań na blogach firm Prowly i Muck Rack. Praca opiera się na porównawczym studium przypadku opartym na analizie treści, z uwzględnieniem metod badawczych takich jak analiza danych zastanych oraz netnografia. Praca składa się z trzech części: dwóch rozdziałów teoretycznych oraz jednego empirycznego. Pierwsza część skupia się na zgłębieniu treści związanychz charakterystyką biznesów typu SaaS, druga omawia czym jest content marketing – ze szczególnym wskazaniem na działania w zakresie blogów – i jakie pełni funkcje. Trzecia stanowi omówienie przeprowadzonych badań i sformułowanie wniosków dotyczących obszaru badań, dotyczących działań podejmowanych przez badane firmy SaaS na ich blogach oraz w serwisie LinkedIn w zakresie promocji treści blogowych. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.author | Dyl, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-26T21:42:55Z | |
dc.date.available | 2023-10-26T21:42:55Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165441-258206 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322288 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BLOG – CONTENT MARKETING – LINKEDIN – MUCK RACK–PROWLY – SOFTWARE AS A SERVICE | pl |
dc.subject.pl | BLOG – CONTENT MARKETING – LINKEDIN – MUCK RACK –PROWLY – SOFTWARE AS A SERVICE | pl |
dc.title | Możliwości wykorzystania Content Marketingu w sektorze SaaS na rynku B2B | pl |
dc.title.alternative | The possibilities of using Content Marketing in the SaaS sector on B2B market | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |