Handel elektroniczny oraz jego wpływ na przedsiębiorczość

master
dc.abstract.enThe purpose of this thesis is to explore the phenomenon of the e-commerce and its impact ontoday’s entrepreneurship. In the research it was defined the concept of an entrepreneur, a personalityentrepreneur, their features and competencies. It was defined the e-commerce classification and thebasic forms of e-commerce according to their functions. Also, the practical examples of the most used models were used with a brief history of each service. Through the survey regarding youngpeople's tendency for become an entrepreneur, in which 234 people were involved , importanttrends in the use of electronic commerce in business activity were observed, namely, the importanceof e-commerce in modern entrepreneurship (96% of respondents intend to use e-commerce inbusiness activities),the high level of social media usage as the primary tool of online sales andpromotion - 65% of respondents preferred this method. Importance of entrepreneur’s career havebeen also discovered – 82 percent of people are thinking about becoming an entrepreneur.In the thesis literature from entrepreneurship, economics, marketing, e-commerce were used,as well as scientific and press articles, website materials, reports and statistics, published over thelast 20 years, in Polish, English and Russian languages. In the thesis literature fromentrepreneurship, economics, marketing, e-commerce was used, as well as scientific and pressarticles, website materials, reports and statistics, published over the last 20 years, in Polish, Englishand Russian languages.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zbadanie zjawiska handlu elektronicznego oraz jego wpływu na współczesną przedsiębiorczość. W pracy zostało określone, kim jest przedsiębiorca, osoba przedsiębiorcza, jakie są ich cechy oraz kompetencję. Sporządzona została klasyfikacja podstawowych form handlu elektronicznego według ich funkcji oraz praktyczne przykłady najbardziej stosowanych modeli, z krótkim zarysem historycznym. Po przeprowadzeniu badania ankietowego na temat „Skłonność osób młodych do podjęcia działalnosći gospodarczej‖ za udziałem 234 osób zaobserwowane zostały ważne trendy w stosowaniu handlu elektronicznego w działalności gospodarczej, a mianowicie, ważność handlu elektronicznego we współczesnej przedsiębiorczości (96% osób badanych zamierzają stosować e-commerce w działalności gospodarczej), wysoki poziom preforowania mediów społecznościowych jako podstawowego środkasprzedaży i promocji w Internecie - 65% osób badanych preferuje to metodę. Zbadana została również skłonność do podjęcia działalności gospodarczej – 82% osób kiedykolwiek myśleli o zostaniu przedsiębiorcą.Do napisania pracy została wykorzystana literatura z zakresu przedsiębiorczości, ekonomii, marketingu, handlu elektronicznego, artykuły naukowe i prasowe, materiały ze stron internetowych, jak również raporty i dane statystyczne publikowane w ciągu ostatnich 20 lat, w języku polskim, angielskim oraz rosyjskim.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorDavydenko, Dmytropl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2020-11-15T10:27:14Z
dc.date.available2020-11-15T10:27:14Z
dc.date.submitted2020-10-28pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-139801-267777pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/253837
dc.languagepolpl
dc.subject.enKeywords: business activity – e-commerce – entrepreneurship – electronic commerce – onlinepurchasespl
dc.subject.plSłowa kluczowe: e-handel – działalność gospodarcza – handel elektroniczny – przedsiębiorczość– sprzedaż w Interneciepl
dc.titleHandel elektroniczny oraz jego wpływ na przedsiębiorczośćpl
dc.title.alternativeE-commerce and its influence on entrepreneurshippl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this thesis is to explore the phenomenon of the e-commerce and its impact ontoday’s entrepreneurship. In the research it was defined the concept of an entrepreneur, a personalityentrepreneur, their features and competencies. It was defined the e-commerce classification and thebasic forms of e-commerce according to their functions. Also, the practical examples of the most used models were used with a brief history of each service. Through the survey regarding youngpeople's tendency for become an entrepreneur, in which 234 people were involved , importanttrends in the use of electronic commerce in business activity were observed, namely, the importanceof e-commerce in modern entrepreneurship (96% of respondents intend to use e-commerce inbusiness activities),the high level of social media usage as the primary tool of online sales andpromotion - 65% of respondents preferred this method. Importance of entrepreneur’s career havebeen also discovered – 82 percent of people are thinking about becoming an entrepreneur.In the thesis literature from entrepreneurship, economics, marketing, e-commerce were used,as well as scientific and press articles, website materials, reports and statistics, published over thelast 20 years, in Polish, English and Russian languages. In the thesis literature fromentrepreneurship, economics, marketing, e-commerce was used, as well as scientific and pressarticles, website materials, reports and statistics, published over the last 20 years, in Polish, Englishand Russian languages.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest zbadanie zjawiska handlu elektronicznego oraz jego wpływu na współczesną przedsiębiorczość. W pracy zostało określone, kim jest przedsiębiorca, osoba przedsiębiorcza, jakie są ich cechy oraz kompetencję. Sporządzona została klasyfikacja podstawowych form handlu elektronicznego według ich funkcji oraz praktyczne przykłady najbardziej stosowanych modeli, z krótkim zarysem historycznym. Po przeprowadzeniu badania ankietowego na temat „Skłonność osób młodych do podjęcia działalnosći gospodarczej‖ za udziałem 234 osób zaobserwowane zostały ważne trendy w stosowaniu handlu elektronicznego w działalności gospodarczej, a mianowicie, ważność handlu elektronicznego we współczesnej przedsiębiorczości (96% osób badanych zamierzają stosować e-commerce w działalności gospodarczej), wysoki poziom preforowania mediów społecznościowych jako podstawowego środkasprzedaży i promocji w Internecie - 65% osób badanych preferuje to metodę. Zbadana została również skłonność do podjęcia działalności gospodarczej – 82% osób kiedykolwiek myśleli o zostaniu przedsiębiorcą.Do napisania pracy została wykorzystana literatura z zakresu przedsiębiorczości, ekonomii, marketingu, handlu elektronicznego, artykuły naukowe i prasowe, materiały ze stron internetowych, jak również raporty i dane statystyczne publikowane w ciągu ostatnich 20 lat, w języku polskim, angielskim oraz rosyjskim.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Davydenko, Dmytro
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2020-11-15T10:27:14Z
dc.date.available
2020-11-15T10:27:14Z
dc.date.submittedpl
2020-10-28
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-139801-267777
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/253837
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Keywords: business activity – e-commerce – entrepreneurship – electronic commerce – onlinepurchases
dc.subject.plpl
Słowa kluczowe: e-handel – działalność gospodarcza – handel elektroniczny – przedsiębiorczość– sprzedaż w Internecie
dc.titlepl
Handel elektroniczny oraz jego wpływ na przedsiębiorczość
dc.title.alternativepl
E-commerce and its influence on entrepreneurship
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
141
Views per month
Views per city
Warsaw
30
Krakow
15
Wroclaw
11
Gdansk
8
Orneta
6
Poznan
6
Lodz
5
Katowice
4
Gdynia
3
Krasnystaw
3

No access

No Thumbnail Available