Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Obecność muzyki nowoczesnej w kinie amerykańskim w oparciu o wybrane przykłady twórczości Trenta Reznora
Modern music in american movies based on selected examples of Trent Reznors's work.
muzyka filmowa, muzyka nowoczesna, analiza, Trent Reznor
film music, modern music, analysis, Trent Reznor
Celem pracy jest ukazanie roli jaką odgrywa muzyka nowoczesna we współczesnym kinie amerykańskim. Rozważania poparte są analizą muzyki Trenta Reznora do filmów: Urodzeni mordercy (1994) Olivera Stone'a, Zagubiona autostrada (1997) Davida Lyncha, The Social Network (2010) oraz Dziewczyna z tatuażem (2011) Davida Finchera. Praca rozpoczyna się od opisu historii muzyki filmowej. Drugi rozdział prezentuje pojęcie muzyki nowoczesnej oraz jej rozwój na przestrzeni lat. Trzeci rozdział dotyczy postaci Trenta Reznora, czołowego twórcy muzyki industrialowej i elektronicznej. W ostatnim rozdziale autorka skupia się na analizie muzyki z wybranych filmów. W pracy przedstawione zostały funkcje muzyki nowoczesnej w filmach. Zestawiono ją z klasyczną hollywoodzką ścieżką dźwiękową, wykazując podobieństwa i różnice między nimi. Autorka w swoim tekście stara się udowodnić, jak duże znaczenie ma muzyka nowoczesna w filmie i na ile różnych sposobów może w nim zostać wykorzystana.
The aim of dissertation is to show the role of modern music in contemporary american movies. Considerations are supported by analysis of the Trent Reznor music for movies: Natural Born Killers (1994) by Oliver Stone, Lost Highway (1997) by David Lynch, The Social Network (2010) and The Girl With The Dragon Tattoo (2011) by David Fincher. Work begins with a description of the film music history. The second chapter deals with the concept and progress of modern music over the years. The third chapter is about Trent Reznor, the leading artist of industrial and electronic music. In the last chapter the author of work concentrates on music analysis of the selected movies. The dissertation introduces the function of modern music in films. It has been compared with classical hollywood score showing the similarities and differences between them. The author of the text tried to prove the importance of modern music in the film and how many different ways it can be used.
dc.abstract.en | The aim of dissertation is to show the role of modern music in contemporary american movies. Considerations are supported by analysis of the Trent Reznor music for movies: Natural Born Killers (1994) by Oliver Stone, Lost Highway (1997) by David Lynch, The Social Network (2010) and The Girl With The Dragon Tattoo (2011) by David Fincher. Work begins with a description of the film music history. The second chapter deals with the concept and progress of modern music over the years. The third chapter is about Trent Reznor, the leading artist of industrial and electronic music. In the last chapter the author of work concentrates on music analysis of the selected movies. The dissertation introduces the function of modern music in films. It has been compared with classical hollywood score showing the similarities and differences between them. The author of the text tried to prove the importance of modern music in the film and how many different ways it can be used. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest ukazanie roli jaką odgrywa muzyka nowoczesna we współczesnym kinie amerykańskim. Rozważania poparte są analizą muzyki Trenta Reznora do filmów: Urodzeni mordercy (1994) Olivera Stone'a, Zagubiona autostrada (1997) Davida Lyncha, The Social Network (2010) oraz Dziewczyna z tatuażem (2011) Davida Finchera. Praca rozpoczyna się od opisu historii muzyki filmowej. Drugi rozdział prezentuje pojęcie muzyki nowoczesnej oraz jej rozwój na przestrzeni lat. Trzeci rozdział dotyczy postaci Trenta Reznora, czołowego twórcy muzyki industrialowej i elektronicznej. W ostatnim rozdziale autorka skupia się na analizie muzyki z wybranych filmów. W pracy przedstawione zostały funkcje muzyki nowoczesnej w filmach. Zestawiono ją z klasyczną hollywoodzką ścieżką dźwiękową, wykazując podobieństwa i różnice między nimi. Autorka w swoim tekście stara się udowodnić, jak duże znaczenie ma muzyka nowoczesna w filmie i na ile różnych sposobów może w nim zostać wykorzystana. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Zdrodowska, Magdalena - 182262 | pl |
dc.contributor.author | Borokhova, Marina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kolasińska-Pasterczyk, Iwona - 129001 | pl |
dc.contributor.reviewer | Zdrodowska, Magdalena - 182262 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T19:54:26Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T19:54:26Z | |
dc.date.submitted | 2013-10-05 | pl |
dc.fieldofstudy | filmoznawstwo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-81526-128649 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191127 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | film music, modern music, analysis, Trent Reznor | pl |
dc.subject.pl | muzyka filmowa, muzyka nowoczesna, analiza, Trent Reznor | pl |
dc.title | Obecność muzyki nowoczesnej w kinie amerykańskim w oparciu o wybrane przykłady twórczości Trenta Reznora | pl |
dc.title.alternative | Modern music in american movies based on selected examples of Trent Reznors's work. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |