Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Analiza porównawcza działalności wybranych schronisk górskich Beskidu Żywieckiego
A comparative analysis of the activities of selected mountain shelters in Beskid Żywiecki
zarządzanie jakością, jakość usług, usługi hotelarskie, szlaki turystyczne, schroniska górskie
quality management, quality of service, hotel services, hiking trails, mountain shelters
Przedmiotem badań jest poziom jakości usług świadczonych w trzech wybranych schroniskach górskich Beskidu Żywieckiego, schronisku na Hali Boraczej, Lipowskiej oraz Rysiance. Celem pracy jest natomiast analiza porównawcza działalności trzech wybranych schronisk górskich Beskidu Żywieckiego w latach 2018 – 2020 oraz próba oceny, który z obiektów świadczy usługi o najlepszej jakości. Na potrzeby badania zastosowano następujące metody: krytyczną analizę̨ literatury przedmiotu, dedukcji, demoskopijną metodę̨ w formie ankiety, analizę̨ danych statystycznych, a także analizę̨ porównawczą̨. Wyniki badań pokazały, że wszystkie trzy badane schroniska cieszą się podobną popularnością oraz są chętnie odwiedzane przez respondentów, co oznacza, że struktura oferty oraz jakość usług, w podobnym stopniu zaspokajają ich potrzeby. Brak jest jednoznacznego wskazania spośród ankietowanych na jedno schronisko, natomiast najchętniej turyści ponownie wracają do schroniska na Hali Boraczej. Respondenci wskazują w każdym z obiektów na konieczność inwestowania w wyposażenie, rozbudowę czy modernizację obiektu, jak również w konieczność wdrożenia działań w zakresie personelu oraz systemu rezerwacji. Działania te należy podejmować w celu poprawy i ulepszenia oferty, która w pełni dopełni oczekiwania turystów i zwiększy zainteresowanie usługami świadczonymi przez schroniska.
The research subject is the level of perceived service at three selected mountain shelters of Beskid Żywiecki, the shelter at Hala Boracza, Lipowska, and Rysianka. However, the aim of the thesis is a comparative analysis of the activity of the three chosen mountain huts of Beskid Żywiecki in the intervening years 2018-2020 and an evaluation attempt of the aforementioned objects to find out which one renders the highest standard of service. For the sake of the study the following methods were used: a critical analysis of source literature, deduction, demoscopic method by way of a survey, statistical data analysis, and also comparative analysis. The findings have shown that the three analyzed mountain shelters are equally popular and all of them are willingly visited by respondents. That means that the structure of the offer, as well as service quality, satisfy their needs to a similar degree. There is no clear indication among the respondents to only one mountain lodge, however, the majority of the tourists return to the shelter at Hala Boracza. In each of those objects, the respondents point to the necessity of investing in amenities, extensions, or object modernization, as well as the necessity of implementing actions regarding the shelters' staff and reservation system. All the actions should be taken to improve the offer, which will satisfy the tourists' desires and increase their interest in the services provided by the mountain huts.
dc.abstract.en | The research subject is the level of perceived service at three selected mountain shelters of Beskid Żywiecki, the shelter at Hala Boracza, Lipowska, and Rysianka. However, the aim of the thesis is a comparative analysis of the activity of the three chosen mountain huts of Beskid Żywiecki in the intervening years 2018-2020 and an evaluation attempt of the aforementioned objects to find out which one renders the highest standard of service. For the sake of the study the following methods were used: a critical analysis of source literature, deduction, demoscopic method by way of a survey, statistical data analysis, and also comparative analysis. The findings have shown that the three analyzed mountain shelters are equally popular and all of them are willingly visited by respondents. That means that the structure of the offer, as well as service quality, satisfy their needs to a similar degree. There is no clear indication among the respondents to only one mountain lodge, however, the majority of the tourists return to the shelter at Hala Boracza. In each of those objects, the respondents point to the necessity of investing in amenities, extensions, or object modernization, as well as the necessity of implementing actions regarding the shelters' staff and reservation system. All the actions should be taken to improve the offer, which will satisfy the tourists' desires and increase their interest in the services provided by the mountain huts. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem badań jest poziom jakości usług świadczonych w trzech wybranych schroniskach górskich Beskidu Żywieckiego, schronisku na Hali Boraczej, Lipowskiej oraz Rysiance. Celem pracy jest natomiast analiza porównawcza działalności trzech wybranych schronisk górskich Beskidu Żywieckiego w latach 2018 – 2020 oraz próba oceny, który z obiektów świadczy usługi o najlepszej jakości. Na potrzeby badania zastosowano następujące metody: krytyczną analizę̨ literatury przedmiotu, dedukcji, demoskopijną metodę̨ w formie ankiety, analizę̨ danych statystycznych, a także analizę̨ porównawczą̨. Wyniki badań pokazały, że wszystkie trzy badane schroniska cieszą się podobną popularnością oraz są chętnie odwiedzane przez respondentów, co oznacza, że struktura oferty oraz jakość usług, w podobnym stopniu zaspokajają ich potrzeby. Brak jest jednoznacznego wskazania spośród ankietowanych na jedno schronisko, natomiast najchętniej turyści ponownie wracają do schroniska na Hali Boraczej. Respondenci wskazują w każdym z obiektów na konieczność inwestowania w wyposażenie, rozbudowę czy modernizację obiektu, jak również w konieczność wdrożenia działań w zakresie personelu oraz systemu rezerwacji. Działania te należy podejmować w celu poprawy i ulepszenia oferty, która w pełni dopełni oczekiwania turystów i zwiększy zainteresowanie usługami świadczonymi przez schroniska. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Panasiuk, Aleksander | pl |
dc.contributor.author | Waliczek, Natalia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Panasiuk, Aleksander | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-27T21:35:01Z | |
dc.date.available | 2022-10-27T21:35:01Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-26 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-148778-200260 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302900 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | quality management, quality of service, hotel services, hiking trails, mountain shelters | pl |
dc.subject.pl | zarządzanie jakością, jakość usług, usługi hotelarskie, szlaki turystyczne, schroniska górskie | pl |
dc.title | Analiza porównawcza działalności wybranych schronisk górskich Beskidu Żywieckiego | pl |
dc.title.alternative | A comparative analysis of the activities of selected mountain shelters in Beskid Żywiecki | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |