Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
„Rola marketingu internetowego w kreowaniu wizerunku firmy na przykładzie Nike inc.”
"The role of Internet Marketing in creating brand’s image on the example of Nike Inc."
marka, media społecznościowe, narzędzia marketingu internetowego, marketing internetowy, wizerunek marki
brand, brand image, internet marketing, social media online marketing tools
Celem niniejszej pracy jest omówienie roli marketingu internetowego w kreowaniu wizerunku firmy na przykładzie przedsiębiorstwa Nike Inc. Praca opierała się na analizie literatury naukowej z zakresu marketingu internetowego, co było punktem wyjścia do badań empirycznych zrealizowanych na przykładzie badań ankietowych przeprowadzonych wśród 122 respondentów. W erze cyfrowej, ze względu na coraz większą konkurencyjność, niezwykle istotna jest obecność każdej marki w przestrzeni internetowej, gdyż pozwala ona na budowanie relacji z klientami, co ma wpływ na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa oraz na lojalność konsumentów wobec marki. Przeprowadzone badania umożliwiły analizę wpływu działalności internetowej Nike na decyzje zakupowe klientów. Wyniki badania wykazały, że aktywność internetowa marki ma niepodważalny wpływ na dokonywane wybory w procesie zakupowym, a przemyślane strategie marketingu internetowego są kluczem do sukcesu marki.
The purpose of this Master’s thesis is to explore the role of Internet Marketing in creating brand’s image using the example of Nike Inc. The work was based on the analysis of scientific literature in the field of Internet marketing, which was the starting point for empirical research carried out on the example of a survey of 122 respondents. In the digital age, due to the increasing competitiveness, it is extremely important for any brand to have a presence in the online space, as it allows building relationships with customers, which affects the positive image of the company and consumer loyalty to the brand. The research conducted made it possible to analyze the impact of Nike's online activity on customers' purchasing decisions. The results of the study showed that the brand's online activity has an indisputable impact on the choices made in the purchasing process, and well-thought-out online marketing strategies are the key to the brand's success.
dc.abstract.en | The purpose of this Master’s thesis is to explore the role of Internet Marketing in creating brand’s image using the example of Nike Inc. The work was based on the analysis of scientific literature in the field of Internet marketing, which was the starting point for empirical research carried out on the example of a survey of 122 respondents. In the digital age, due to the increasing competitiveness, it is extremely important for any brand to have a presence in the online space, as it allows building relationships with customers, which affects the positive image of the company and consumer loyalty to the brand. The research conducted made it possible to analyze the impact of Nike's online activity on customers' purchasing decisions. The results of the study showed that the brand's online activity has an indisputable impact on the choices made in the purchasing process, and well-thought-out online marketing strategies are the key to the brand's success. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest omówienie roli marketingu internetowego w kreowaniu wizerunku firmy na przykładzie przedsiębiorstwa Nike Inc. Praca opierała się na analizie literatury naukowej z zakresu marketingu internetowego, co było punktem wyjścia do badań empirycznych zrealizowanych na przykładzie badań ankietowych przeprowadzonych wśród 122 respondentów. W erze cyfrowej, ze względu na coraz większą konkurencyjność, niezwykle istotna jest obecność każdej marki w przestrzeni internetowej, gdyż pozwala ona na budowanie relacji z klientami, co ma wpływ na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa oraz na lojalność konsumentów wobec marki. Przeprowadzone badania umożliwiły analizę wpływu działalności internetowej Nike na decyzje zakupowe klientów. Wyniki badania wykazały, że aktywność internetowa marki ma niepodważalny wpływ na dokonywane wybory w procesie zakupowym, a przemyślane strategie marketingu internetowego są kluczem do sukcesu marki. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.author | Leśniak, Sara | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-04T21:35:14Z | |
dc.date.available | 2023-07-04T21:35:14Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164820-188813 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313867 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | brand, brand image, internet marketing, social media online marketing tools | pl |
dc.subject.pl | marka, media społecznościowe, narzędzia marketingu internetowego, marketing internetowy, wizerunek marki | pl |
dc.title | „Rola marketingu internetowego w kreowaniu wizerunku firmy na przykładzie Nike inc.” | pl |
dc.title.alternative | "The role of Internet Marketing in creating brand’s image on the example of Nike Inc." | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |