„Rola marketingu internetowego w kreowaniu wizerunku firmy na przykładzie Nike inc.”

master
dc.abstract.enThe purpose of this Master’s thesis is to explore the role of Internet Marketing in creating brand’s image using the example of Nike Inc. The work was based on the analysis of scientific literature in the field of Internet marketing, which was the starting point for empirical research carried out on the example of a survey of 122 respondents. In the digital age, due to the increasing competitiveness, it is extremely important for any brand to have a presence in the online space, as it allows building relationships with customers, which affects the positive image of the company and consumer loyalty to the brand. The research conducted made it possible to analyze the impact of Nike's online activity on customers' purchasing decisions. The results of the study showed that the brand's online activity has an indisputable impact on the choices made in the purchasing process, and well-thought-out online marketing strategies are the key to the brand's success.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest omówienie roli marketingu internetowego w kreowaniu wizerunku firmy na przykładzie przedsiębiorstwa Nike Inc. Praca opierała się na analizie literatury naukowej z zakresu marketingu internetowego, co było punktem wyjścia do badań empirycznych zrealizowanych na przykładzie badań ankietowych przeprowadzonych wśród 122 respondentów. W erze cyfrowej, ze względu na coraz większą konkurencyjność, niezwykle istotna jest obecność każdej marki w przestrzeni internetowej, gdyż pozwala ona na budowanie relacji z klientami, co ma wpływ na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa oraz na lojalność konsumentów wobec marki. Przeprowadzone badania umożliwiły analizę wpływu działalności internetowej Nike na decyzje zakupowe klientów. Wyniki badania wykazały, że aktywność internetowa marki ma niepodważalny wpływ na dokonywane wybory w procesie zakupowym, a przemyślane strategie marketingu internetowego są kluczem do sukcesu marki.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorLeśniak, Sarapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2023-07-04T21:35:14Z
dc.date.available2023-07-04T21:35:14Z
dc.date.submitted2023-07-04pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-164820-188813pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313867
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand, brand image, internet marketing, social media online marketing toolspl
dc.subject.plmarka, media społecznościowe, narzędzia marketingu internetowego, marketing internetowy, wizerunek markipl
dc.title„Rola marketingu internetowego w kreowaniu wizerunku firmy na przykładzie Nike inc.”pl
dc.title.alternative"The role of Internet Marketing in creating brand’s image on the example of Nike Inc."pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this Master’s thesis is to explore the role of Internet Marketing in creating brand’s image using the example of Nike Inc. The work was based on the analysis of scientific literature in the field of Internet marketing, which was the starting point for empirical research carried out on the example of a survey of 122 respondents. In the digital age, due to the increasing competitiveness, it is extremely important for any brand to have a presence in the online space, as it allows building relationships with customers, which affects the positive image of the company and consumer loyalty to the brand. The research conducted made it possible to analyze the impact of Nike's online activity on customers' purchasing decisions. The results of the study showed that the brand's online activity has an indisputable impact on the choices made in the purchasing process, and well-thought-out online marketing strategies are the key to the brand's success.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest omówienie roli marketingu internetowego w kreowaniu wizerunku firmy na przykładzie przedsiębiorstwa Nike Inc. Praca opierała się na analizie literatury naukowej z zakresu marketingu internetowego, co było punktem wyjścia do badań empirycznych zrealizowanych na przykładzie badań ankietowych przeprowadzonych wśród 122 respondentów. W erze cyfrowej, ze względu na coraz większą konkurencyjność, niezwykle istotna jest obecność każdej marki w przestrzeni internetowej, gdyż pozwala ona na budowanie relacji z klientami, co ma wpływ na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa oraz na lojalność konsumentów wobec marki. Przeprowadzone badania umożliwiły analizę wpływu działalności internetowej Nike na decyzje zakupowe klientów. Wyniki badania wykazały, że aktywność internetowa marki ma niepodważalny wpływ na dokonywane wybory w procesie zakupowym, a przemyślane strategie marketingu internetowego są kluczem do sukcesu marki.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Leśniak, Sara
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2023-07-04T21:35:14Z
dc.date.available
2023-07-04T21:35:14Z
dc.date.submittedpl
2023-07-04
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-164820-188813
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313867
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand, brand image, internet marketing, social media online marketing tools
dc.subject.plpl
marka, media społecznościowe, narzędzia marketingu internetowego, marketing internetowy, wizerunek marki
dc.titlepl
„Rola marketingu internetowego w kreowaniu wizerunku firmy na przykładzie Nike inc.”
dc.title.alternativepl
"The role of Internet Marketing in creating brand’s image on the example of Nike Inc."
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
169
Views per month
Views per city
Warsaw
35
Poznan
14
Wroclaw
13
Krakow
10
Gdansk
7
Lodz
7
Płońsk
7
Katowice
6
Bydgoszcz
5
Kalisz
3

No access

No Thumbnail Available
Collections