Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi oraz organizacja pracy w period post Covid
Effective human resource management and work organization in period post Covid
zarządzanie zasobami ludzkimi, efektywność, pandemia covid-19, strategii zarządzania kapitałem ludzkim
human resource management, efficiency, covid-19 pandemic, human capital management strategy
Celem pracy jest zbadanie sposobów efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi oraz organizacji pracy w period post-Covid. Praca składa się z trzech części, z których dwie są teoretyczne i trzecia zawiera badanie na podstawie wywiadu. W pierwszym rozdziale wyświelony jest temat teoretycznego podejścia do oceny efektywności zarządzania personelem, w tym jest pokazane pojęcie zarządzania zasobami ludzkimii jego rola w funkcjonowaniu organizacji. Wyświetlono tam różnice, pomiędzy zarządzaniem zasobami ludzkimi a zarządzaniem personelem, istota efektywności zarządzania zasobami ludzkimi i jakie są jego typy, a także rozpisana jest ewolucja zarządzania zasobami ludzkimi od 1900 po 2000-ne lata. W rodziale drugim przedstawiono strategie zarządzania zasobami ludzkimi: jakimi one były do pandemii Covid-19 i jakim zmianom uległy pod czas. Zostały tam przedstawione strategie dla małych i średnich przedsiębiorstw w pierwszym podrozdziale, czym są małe i średnie przedsiębiorstwa, jakie znaczenie ine mają gospodarki państwa, jakie możliwości rozwojowe mają i dzięki czemu je posiadają ; w drugim natomiast strategie dla korporacji, jaką rolę one pełnią w gospodarce rynkowej, czym się różnią strategie między małymi a dużymi przedsiębiorstwami. Mówiąc o trzeciej części drugiego rozdziału, w niej przedstawione są zmiany w strategiach zarządzania zasobami ludzkimi pod wpływem pandemii Covid-19. Przedstawione tam to, że w niniejszych umowach sposobane dotychczas strategie już w swojej większoszci nie działały. Zmieniły się również zachowania konsumentów i tendencje konsumenckie. Każde przedsiębiorstwo potrzebowało indywidualnego podejścia menedżerskiego. W rozdziale trzecim na przykładzie przedsiębiorstwa Getinge Group zostały pokazane zmiany w organizacji pracy i w strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Z jakimi trudnościami spotkała się organizacja i jakie zalety były postrzegane po wprowadzeniu nowych metod zarządzania zasobami ludzkimi. Praca powstała w poparciu na źródła literaturowe, strony internetowe, w tym oficjalna strona przedsiębiorstwa badanego, a także przeprowadzonego wywiadu w hr menedżrką polskiej filii korporacji.
The aim of the study is to investigate the methods of effective human resource management and organization of work in the post-Covid period. The work consists of three parts, two of which are theoretical and the third contains an interview research. In the first chapter, the topic of the theoretical approach to the assessment of the effectiveness of personnel management is presented, including the concept of human resource management and its role in the functioning of the organization. It shows the differences between human resource management and personnel management, the essence of the effectiveness of human resource management and what are its types, and the evolution of human resource management from 1900 to 2000 is written. Chapter two presents human resource management strategies: what they were before the Covid-19 pandemic and how they changed over time. There are presented strategies for small and medium-sized enterprises in the first subchapter, what are small and medium-sized enterprises, what are the importance of other national economies, what development opportunities they have and thanks to what they have; in the second, the strategies for corporations, what role do they play in the market economy, and how the strategies differ between small and large enterprises. Speaking of the third part of the second chapter, it looks at the changes in human resource management strategies influenced by the Covid-19 pandemic. It shows that in these agreements the strategies used so far have not worked for the most part. Consumer behavior and consumer trends have also changed. Each company needed an individual managerial approach. Chapter three uses the example of the Getinge Group to show changes in the organization of work and in the strategy of human resources management. What difficulties did the organization encounter and what advantages were perceived after the introduction of new methods of human resource management.The work was created in support of literature sources, websites, including the official website of the surveyed company, as well as an interview with a manager of the Polish branch of the corporation.
dc.abstract.en | The aim of the study is to investigate the methods of effective human resource management and organization of work in the post-Covid period. The work consists of three parts, two of which are theoretical and the third contains an interview research. In the first chapter, the topic of the theoretical approach to the assessment of the effectiveness of personnel management is presented, including the concept of human resource management and its role in the functioning of the organization. It shows the differences between human resource management and personnel management, the essence of the effectiveness of human resource management and what are its types, and the evolution of human resource management from 1900 to 2000 is written. Chapter two presents human resource management strategies: what they were before the Covid-19 pandemic and how they changed over time. There are presented strategies for small and medium-sized enterprises in the first subchapter, what are small and medium-sized enterprises, what are the importance of other national economies, what development opportunities they have and thanks to what they have; in the second, the strategies for corporations, what role do they play in the market economy, and how the strategies differ between small and large enterprises. Speaking of the third part of the second chapter, it looks at the changes in human resource management strategies influenced by the Covid-19 pandemic. It shows that in these agreements the strategies used so far have not worked for the most part. Consumer behavior and consumer trends have also changed. Each company needed an individual managerial approach. Chapter three uses the example of the Getinge Group to show changes in the organization of work and in the strategy of human resources management. What difficulties did the organization encounter and what advantages were perceived after the introduction of new methods of human resource management.The work was created in support of literature sources, websites, including the official website of the surveyed company, as well as an interview with a manager of the Polish branch of the corporation. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest zbadanie sposobów efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi oraz organizacji pracy w period post-Covid. Praca składa się z trzech części, z których dwie są teoretyczne i trzecia zawiera badanie na podstawie wywiadu. W pierwszym rozdziale wyświelony jest temat teoretycznego podejścia do oceny efektywności zarządzania personelem, w tym jest pokazane pojęcie zarządzania zasobami ludzkimii jego rola w funkcjonowaniu organizacji. Wyświetlono tam różnice, pomiędzy zarządzaniem zasobami ludzkimi a zarządzaniem personelem, istota efektywności zarządzania zasobami ludzkimi i jakie są jego typy, a także rozpisana jest ewolucja zarządzania zasobami ludzkimi od 1900 po 2000-ne lata. W rodziale drugim przedstawiono strategie zarządzania zasobami ludzkimi: jakimi one były do pandemii Covid-19 i jakim zmianom uległy pod czas. Zostały tam przedstawione strategie dla małych i średnich przedsiębiorstw w pierwszym podrozdziale, czym są małe i średnie przedsiębiorstwa, jakie znaczenie ine mają gospodarki państwa, jakie możliwości rozwojowe mają i dzięki czemu je posiadają ; w drugim natomiast strategie dla korporacji, jaką rolę one pełnią w gospodarce rynkowej, czym się różnią strategie między małymi a dużymi przedsiębiorstwami. Mówiąc o trzeciej części drugiego rozdziału, w niej przedstawione są zmiany w strategiach zarządzania zasobami ludzkimi pod wpływem pandemii Covid-19. Przedstawione tam to, że w niniejszych umowach sposobane dotychczas strategie już w swojej większoszci nie działały. Zmieniły się również zachowania konsumentów i tendencje konsumenckie. Każde przedsiębiorstwo potrzebowało indywidualnego podejścia menedżerskiego. W rozdziale trzecim na przykładzie przedsiębiorstwa Getinge Group zostały pokazane zmiany w organizacji pracy i w strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Z jakimi trudnościami spotkała się organizacja i jakie zalety były postrzegane po wprowadzeniu nowych metod zarządzania zasobami ludzkimi. Praca powstała w poparciu na źródła literaturowe, strony internetowe, w tym oficjalna strona przedsiębiorstwa badanego, a także przeprowadzonego wywiadu w hr menedżrką polskiej filii korporacji. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dyląg, Anna - 127842 | pl |
dc.contributor.author | Khomenko, Iryna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Dyląg, Anna - 127842 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jaworek, Magdalena - 173360 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-14T21:51:08Z | |
dc.date.available | 2022-07-14T21:51:08Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-14 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157006-280093 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/297048 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | human resource management, efficiency, covid-19 pandemic, human capital management strategy | pl |
dc.subject.pl | zarządzanie zasobami ludzkimi, efektywność, pandemia covid-19, strategii zarządzania kapitałem ludzkim | pl |
dc.title | Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi oraz organizacja pracy w period post Covid | pl |
dc.title.alternative | Effective human resource management and work organization in period post Covid | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |