Tourism potential of Kurdistan - Autonomous Region of Iraq

master
dc.abstract.enIraqi Kurdistan as an attractive holiday destination for European tourists. The aim of this scientific paper is to explore the geographical, political, economic, historical and the social elements that influence the development of the tourist resources in the Kurdistan region. The tourist resources of the Iraqi Kurdistan region are the object of the study. The subject of the thesis is the geographical location, politics, economics, history, and the population of the state long its cultural heritage and tourist resources. The empirical research method was used in the paper with the use of an online survey technique. The research was conducted among 135 individuals who live in Europe. Overall, the findings confirmed that Iraqi Kurdistan has all necessary preconditions to become an attractive tourism destination among European tourists, but ability to provide safety for tourist. The research enabled to identify the key components of the development of the potential tourist product for European travelers.pl
dc.abstract.plIracki Kurdystan jako atrakcyjna destynacja turystyczna dla Europejskich turystów.Celem niniejszej pracy naukowej jest zbadanie geograficznych, politycznych, ekonomicznych, społecznych oraz historycznych aspektów, wpływających na rozwój zasobów turystycznych w regionie Kurdystanu. Zasoby te, są zatem głównym obiektem badań.Przedmiotem pracy jest położenie geograficzne, polityka, ekonomia, historia, oraz ludność państwa będąca w związku z dziedzictwem oraz turystycznymi zasobami kulturowymi. Jako empiryczną metodę badawczą wykorzystano technikę ankiety internetowej. Badania przeprowadzono wśród 135 osób, będących obywatelami krajów europejskich. Podsumowując, wyniki potwierdziły, że iracki Kurdystan posiada wszystkie niezbędne warunki, aby stać się atrakcyjną destynacją turystyczną oprócz zapewnienia bezpieczeństwa dla turystów. Przeprowadzona analiza, pozwoliła na identyfikację kluczowych elementów rozwoju potencjalnego produktu turystycznego dla turystów europejskich.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.contributor.authorManylo, Denispl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T14:20:12Z
dc.date.available2020-07-26T14:20:12Z
dc.date.submitted2015-07-06pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-97339-167606pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/204742
dc.languageengpl
dc.subject.enEUROPE, KYRDISTAN, TOURISMpl
dc.subject.plEUROPA, KURDYSTAN, TURYSTYKApl
dc.titleTourism potential of Kurdistan - Autonomous Region of Iraqpl
dc.title.alternativePotencjał turystyczny Kurdystanu - Autonomicznego Regionu Irakupl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Iraqi Kurdistan as an attractive holiday destination for European tourists. The aim of this scientific paper is to explore the geographical, political, economic, historical and the social elements that influence the development of the tourist resources in the Kurdistan region. The tourist resources of the Iraqi Kurdistan region are the object of the study. The subject of the thesis is the geographical location, politics, economics, history, and the population of the state long its cultural heritage and tourist resources. The empirical research method was used in the paper with the use of an online survey technique. The research was conducted among 135 individuals who live in Europe. Overall, the findings confirmed that Iraqi Kurdistan has all necessary preconditions to become an attractive tourism destination among European tourists, but ability to provide safety for tourist. The research enabled to identify the key components of the development of the potential tourist product for European travelers.
dc.abstract.plpl
Iracki Kurdystan jako atrakcyjna destynacja turystyczna dla Europejskich turystów.Celem niniejszej pracy naukowej jest zbadanie geograficznych, politycznych, ekonomicznych, społecznych oraz historycznych aspektów, wpływających na rozwój zasobów turystycznych w regionie Kurdystanu. Zasoby te, są zatem głównym obiektem badań.Przedmiotem pracy jest położenie geograficzne, polityka, ekonomia, historia, oraz ludność państwa będąca w związku z dziedzictwem oraz turystycznymi zasobami kulturowymi. Jako empiryczną metodę badawczą wykorzystano technikę ankiety internetowej. Badania przeprowadzono wśród 135 osób, będących obywatelami krajów europejskich. Podsumowując, wyniki potwierdziły, że iracki Kurdystan posiada wszystkie niezbędne warunki, aby stać się atrakcyjną destynacją turystyczną oprócz zapewnienia bezpieczeństwa dla turystów. Przeprowadzona analiza, pozwoliła na identyfikację kluczowych elementów rozwoju potencjalnego produktu turystycznego dla turystów europejskich.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.contributor.authorpl
Manylo, Denis
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.date.accessioned
2020-07-26T14:20:12Z
dc.date.available
2020-07-26T14:20:12Z
dc.date.submittedpl
2015-07-06
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-97339-167606
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/204742
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
EUROPE, KYRDISTAN, TOURISM
dc.subject.plpl
EUROPA, KURDYSTAN, TURYSTYKA
dc.titlepl
Tourism potential of Kurdistan - Autonomous Region of Iraq
dc.title.alternativepl
Potencjał turystyczny Kurdystanu - Autonomicznego Regionu Iraku
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
10
Views per month
Views per city
Dublin
2
Krakow
2
Wroclaw
2

No access

No Thumbnail Available