Perswazyjność języka wizualnego reklam. Analiza wybranych obrazów komercyjnych i społecznych w kontekście problemu zaburzeń odżywiania

master
dc.abstract.enIn this thesis, opting for the approach of the lingual structuralism, visual objects are being compared to a spoken word. This kind of reference has set analytical frames to the conducted test, the subject of which was the language of promotional visuals. Analysed was the way in which, through the media, specified patterns are being created and perpetuated, and the persuasive function of advertisements is executed. The study conducted was based on selected commercial communications using the images of women as well as social adverts created in the context of the eating disorders.pl
dc.abstract.plW pracy, przyjmując podejście strukturalizmu językowego, obiekty wizualne porównywane są do słowa mówionego. Takie odniesienie wyznaczyło ramy analityczne przeprowadzonego badania, którego przedmiotem był język obrazów reklamowych. Przeanalizowany został sposób, w jaki za pośrednictwem mediów kreowane i utrwalane są określone wzorce, a także realizowana jest perswazyjna funkcja reklam. Analiza przeprowadzona została na bazie wybranych przekazów komercyjnych wykorzystujących wizerunek kobiet oraz reklam społecznych sformułowanych w kontekście problemu zaburzeń odżywiania.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNiezgoda, Marian - 130964 pl
dc.contributor.authorWianecka, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerWagner, Aleksandra - 141973 pl
dc.contributor.reviewerNiezgoda, Marian - 130964 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T16:11:34Z
dc.date.available2020-07-24T16:11:34Z
dc.date.submitted2013-06-25pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.fieldofstudykomunikowanie społecznepl
dc.identifier.apddiploma-74831-101310pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187655
dc.languagepolpl
dc.subject.envisuality, social advertising, commercial advertising, eating disorderspl
dc.subject.plwizualność, reklama społeczna, reklama komercyjna, zaburzenia odżywianiapl
dc.titlePerswazyjność języka wizualnego reklam. Analiza wybranych obrazów komercyjnych i społecznych w kontekście problemu zaburzeń odżywianiapl
dc.title.alternativePersuasiveness of visual language of advertising. The analysis of selected commercial and social images in the eating disorders' context.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In this thesis, opting for the approach of the lingual structuralism, visual objects are being compared to a spoken word. This kind of reference has set analytical frames to the conducted test, the subject of which was the language of promotional visuals. Analysed was the way in which, through the media, specified patterns are being created and perpetuated, and the persuasive function of advertisements is executed. The study conducted was based on selected commercial communications using the images of women as well as social adverts created in the context of the eating disorders.
dc.abstract.plpl
W pracy, przyjmując podejście strukturalizmu językowego, obiekty wizualne porównywane są do słowa mówionego. Takie odniesienie wyznaczyło ramy analityczne przeprowadzonego badania, którego przedmiotem był język obrazów reklamowych. Przeanalizowany został sposób, w jaki za pośrednictwem mediów kreowane i utrwalane są określone wzorce, a także realizowana jest perswazyjna funkcja reklam. Analiza przeprowadzona została na bazie wybranych przekazów komercyjnych wykorzystujących wizerunek kobiet oraz reklam społecznych sformułowanych w kontekście problemu zaburzeń odżywiania.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Niezgoda, Marian - 130964
dc.contributor.authorpl
Wianecka, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Wagner, Aleksandra - 141973
dc.contributor.reviewerpl
Niezgoda, Marian - 130964
dc.date.accessioned
2020-07-24T16:11:34Z
dc.date.available
2020-07-24T16:11:34Z
dc.date.submittedpl
2013-06-25
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.fieldofstudypl
komunikowanie społeczne
dc.identifier.apdpl
diploma-74831-101310
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187655
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
visuality, social advertising, commercial advertising, eating disorders
dc.subject.plpl
wizualność, reklama społeczna, reklama komercyjna, zaburzenia odżywiania
dc.titlepl
Perswazyjność języka wizualnego reklam. Analiza wybranych obrazów komercyjnych i społecznych w kontekście problemu zaburzeń odżywiania
dc.title.alternativepl
Persuasiveness of visual language of advertising. The analysis of selected commercial and social images in the eating disorders' context.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
25
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Krakow
6
Wroclaw
2
Wrzesnia
2
Dublin
1
Konin
1
Lublin
1
Poznan
1
Rzeszów
1

No access

No Thumbnail Available