Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży wiejskiej na przykładzie powiatu pleszewskiego
The levelling of educational opportunities for children and teenagers in rural areas on the example of the Pleszew County
DZIECI I MŁODZIEŻ - EDUKACJA - PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI - WIEŚ - ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
CHILDREN AND TEENAGERS – EDUCATION – OPERATIONAL PROGRAM HUMAN CAPITAL – RURAL AREAS – EXTRACURRICULAR ACTIVITIES
Celem pracy jest przedstawienie procesu jakim jest wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenów wiejskich na przykładzie powiatu pleszewskiego. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy dotyczy polityki społecznej a wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży. Drugi obejmuje charakterystykę powiatu pleszewskiego. Trzeci rozdział dotyczy polityki społecznej i procesu wyrównywania szans w Unii Europejskiej. W czwartym rozdziale dokonano analizy działań podejmowanych przez powiat pleszewski w celu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży na przykładzie dwóch szkół podstawowych oraz prywatnej firmy. Piąty rozdział to część badawcza, gdzie za pomocą przeprowadzonych ankiet sprawdzono słuszność postawionej tezy. Wyniki badań wskazują, że proces wyrównywania szans edukacyjnych przy dobrze dobranej kadrze pedagogicznej, odpowiednio wyposażonej jednostce jest możliwy do zrealizowania. Potwierdziło się również założenie, że gmina czy powiat odgrywa ważną rolę w tym procesie, jednakże ich aktualne działania nie są wystarczające.
The goal of this thesis is to present a process of providing equal educational chances for children and teenagers from rural areas based on the data from the Pleszew County. The following paper is composed of five chapters. Chapter one concentrates on the social policy in relation to levelling educational opportunities for children and teenagers. Chapter two includes a characteristic of the Pleszew County. Chapter three is concerned with social policy and the process of levelling chances in the European Union. Chapter four presents the analysis of the actions undertaken in the Pleszew County to provide equal opportunities for children and teenagers on the basis of two schools and one private company. Chapter five consists of the research part, in which proposed hypothesis has been evaluated through the questionnaires. The results indicate that the levelling of educational opportunities may be successful with a competent teaching staff and a well-equipped facility. What also has been confirmed is the fact that the community and the county play an important role in the process, however, currently actions taken by them are not sufficient.
dc.abstract.en | The goal of this thesis is to present a process of providing equal educational chances for children and teenagers from rural areas based on the data from the Pleszew County. The following paper is composed of five chapters. Chapter one concentrates on the social policy in relation to levelling educational opportunities for children and teenagers. Chapter two includes a characteristic of the Pleszew County. Chapter three is concerned with social policy and the process of levelling chances in the European Union. Chapter four presents the analysis of the actions undertaken in the Pleszew County to provide equal opportunities for children and teenagers on the basis of two schools and one private company. Chapter five consists of the research part, in which proposed hypothesis has been evaluated through the questionnaires. The results indicate that the levelling of educational opportunities may be successful with a competent teaching staff and a well-equipped facility. What also has been confirmed is the fact that the community and the county play an important role in the process, however, currently actions taken by them are not sufficient. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest przedstawienie procesu jakim jest wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenów wiejskich na przykładzie powiatu pleszewskiego. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy dotyczy polityki społecznej a wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży. Drugi obejmuje charakterystykę powiatu pleszewskiego. Trzeci rozdział dotyczy polityki społecznej i procesu wyrównywania szans w Unii Europejskiej. W czwartym rozdziale dokonano analizy działań podejmowanych przez powiat pleszewski w celu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży na przykładzie dwóch szkół podstawowych oraz prywatnej firmy. Piąty rozdział to część badawcza, gdzie za pomocą przeprowadzonych ankiet sprawdzono słuszność postawionej tezy. Wyniki badań wskazują, że proces wyrównywania szans edukacyjnych przy dobrze dobranej kadrze pedagogicznej, odpowiednio wyposażonej jednostce jest możliwy do zrealizowania. Potwierdziło się również założenie, że gmina czy powiat odgrywa ważną rolę w tym procesie, jednakże ich aktualne działania nie są wystarczające. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Noworól, Aleksander - 102113 | pl |
dc.contributor.author | Cierniak, Daria | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.contributor.reviewer | Noworól, Aleksander - 102113 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T00:19:06Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T00:19:06Z | |
dc.date.submitted | 2014-06-25 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-86633-166437 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195248 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CHILDREN AND TEENAGERS – EDUCATION – OPERATIONAL PROGRAM HUMAN CAPITAL – RURAL AREAS – EXTRACURRICULAR ACTIVITIES | pl |
dc.subject.pl | DZIECI I MŁODZIEŻ - EDUKACJA - PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI - WIEŚ - ZAJĘCIA POZALEKCYJNE | pl |
dc.title | Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży wiejskiej na przykładzie powiatu pleszewskiego | pl |
dc.title.alternative | The levelling of educational opportunities for children and teenagers in rural areas on the example of the Pleszew County | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |