Sukcesja czy freelance - motywacje milenialsów do podjęcia pracy w firmie: casus Polski i Japonii

master
dc.abstract.enThis work discusses representatives of generation Y and their motivations to work on the example of Polish and Japanese students. Generation Y, or millennials, are people born between 1985 and 2000, who are currently supplying the labour market and at the same time have become a troublesome cohort for managers. According to the specialist in this field, Chip Espinoza, the problem seems to be international, as described in his book "Managing the Millennials”.The work aims to present the characteristics of millennials, with particular emphasis on Polish and Japanese representatives. Definitions and methods of dating generations according to American / European and Japanese researchers were discussed, as well as two specific phenomena in the contemporary labour market: succession and freelance.Due to the noticeable tendency among young people who are quickly changing jobs or throwing advantageous positions in companies to become freelancers, this work is an attempt to find the motivation of millennials to choose the job. The work presents their concerns, values ​​as well as lifestyle and what exactly shaped the Y generation.The results of research conducted on Japanese and Polish millennials show that representatives do not differ much from each other. The differences are mainly due to different socio-political changes in these countries. However, many young people from generation Y share the fear of unemployment and ageism at work. What seems important at work for millennials is a friendly relationship with superiors, education and feedback about them.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy omówiono przedstawicieli pokolenia Y i ich motywacje do pracy na przykładzie polskich i japońskich studentów. Pokolenie Y, inaczej milenialsi, to ludzie urodzeni między 1985 a 2000 rokiem, którzy obecnie zasilają rynek pracy i jednocześnie stają się kłopotliwą kohortą dla menedżerów. Według specjalisty w tej dziedzinie, Chipa Espinozy, problem wydaje się mieć charakter międzynarodowy, jak opisał to w swojej książce „Zarządzanie Millennium”.Praca ma na celu przedstawienie charakterystycznych cech pokolenia milenialsów, ze szczególnym uwzględnieniem przedstawicieli Polski i Japonii. Omówione zostały definicje i metody datowania pokoleń według amerykańskich / europejskich i japońskich badaczy, a także dwa specyficzne zjawiska na współczesnym rynku pracy: sukcesja i freelance.Ze względu na zauważalną tendencję wśród młodych ludzi, którzy szybko zmieniają pracę lub rzucają korzystne pozycje w firmach, aby zostać freelancerami, powstała ta praca. Jest ona próbą określenia motywacji milenialsów do podjęcia pracy. Niniejsza praca przedstawia ich obawy, wartości oraz styl życia i to, co ukształtowało pokolenie Y.Badania przeprowadzone na japońskich i polskich milenialsach pokazują, że przedstawiciele nieznacznie się od siebie różnią. Różnice wynikają głównie z odmiennych przemian społeczno-politycznych w tych krajach. Jednak wielu młodych ludzi z pokolenia Y podziela lęk przed bezrobociem i zjawiskiem ageizmu w pracy. Ważnym też jest to, co milenialsi uznają za kluczowe w pracy: przyjazne stosunki z przełożonymi, wykształcenie i informacje zwrotne na ich temat.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorIwicka, Renatapl
dc.contributor.authorTrębaczewska, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerIwicka, Renatapl
dc.contributor.reviewerKlimczyk, Wojciech - 139811 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T03:52:55Z
dc.date.available2020-07-28T03:52:55Z
dc.date.submitted2019-09-10pl
dc.fieldofstudyporównawcze studia cywilizacjipl
dc.identifier.apddiploma-136708-177161pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/238600
dc.languagepolpl
dc.subject.engeneration Y, millennials, labour market, motivations, freelance, succession, unemployment, an attitude young people to workpl
dc.subject.plpokolenie Y, milenialsi, rynek pracy, motywacje, freelance, sukcesja, bezrobocie, stosunek młodych do pracypl
dc.titleSukcesja czy freelance - motywacje milenialsów do podjęcia pracy w firmie: casus Polski i Japoniipl
dc.title.alternativeSuccession or freelance - millennials' motivations to enter the labor market: Polish and Japanese casepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work discusses representatives of generation Y and their motivations to work on the example of Polish and Japanese students. Generation Y, or millennials, are people born between 1985 and 2000, who are currently supplying the labour market and at the same time have become a troublesome cohort for managers. According to the specialist in this field, Chip Espinoza, the problem seems to be international, as described in his book "Managing the Millennials”.The work aims to present the characteristics of millennials, with particular emphasis on Polish and Japanese representatives. Definitions and methods of dating generations according to American / European and Japanese researchers were discussed, as well as two specific phenomena in the contemporary labour market: succession and freelance.Due to the noticeable tendency among young people who are quickly changing jobs or throwing advantageous positions in companies to become freelancers, this work is an attempt to find the motivation of millennials to choose the job. The work presents their concerns, values ​​as well as lifestyle and what exactly shaped the Y generation.The results of research conducted on Japanese and Polish millennials show that representatives do not differ much from each other. The differences are mainly due to different socio-political changes in these countries. However, many young people from generation Y share the fear of unemployment and ageism at work. What seems important at work for millennials is a friendly relationship with superiors, education and feedback about them.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy omówiono przedstawicieli pokolenia Y i ich motywacje do pracy na przykładzie polskich i japońskich studentów. Pokolenie Y, inaczej milenialsi, to ludzie urodzeni między 1985 a 2000 rokiem, którzy obecnie zasilają rynek pracy i jednocześnie stają się kłopotliwą kohortą dla menedżerów. Według specjalisty w tej dziedzinie, Chipa Espinozy, problem wydaje się mieć charakter międzynarodowy, jak opisał to w swojej książce „Zarządzanie Millennium”.Praca ma na celu przedstawienie charakterystycznych cech pokolenia milenialsów, ze szczególnym uwzględnieniem przedstawicieli Polski i Japonii. Omówione zostały definicje i metody datowania pokoleń według amerykańskich / europejskich i japońskich badaczy, a także dwa specyficzne zjawiska na współczesnym rynku pracy: sukcesja i freelance.Ze względu na zauważalną tendencję wśród młodych ludzi, którzy szybko zmieniają pracę lub rzucają korzystne pozycje w firmach, aby zostać freelancerami, powstała ta praca. Jest ona próbą określenia motywacji milenialsów do podjęcia pracy. Niniejsza praca przedstawia ich obawy, wartości oraz styl życia i to, co ukształtowało pokolenie Y.Badania przeprowadzone na japońskich i polskich milenialsach pokazują, że przedstawiciele nieznacznie się od siebie różnią. Różnice wynikają głównie z odmiennych przemian społeczno-politycznych w tych krajach. Jednak wielu młodych ludzi z pokolenia Y podziela lęk przed bezrobociem i zjawiskiem ageizmu w pracy. Ważnym też jest to, co milenialsi uznają za kluczowe w pracy: przyjazne stosunki z przełożonymi, wykształcenie i informacje zwrotne na ich temat.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Iwicka, Renata
dc.contributor.authorpl
Trębaczewska, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Iwicka, Renata
dc.contributor.reviewerpl
Klimczyk, Wojciech - 139811
dc.date.accessioned
2020-07-28T03:52:55Z
dc.date.available
2020-07-28T03:52:55Z
dc.date.submittedpl
2019-09-10
dc.fieldofstudypl
porównawcze studia cywilizacji
dc.identifier.apdpl
diploma-136708-177161
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/238600
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
generation Y, millennials, labour market, motivations, freelance, succession, unemployment, an attitude young people to work
dc.subject.plpl
pokolenie Y, milenialsi, rynek pracy, motywacje, freelance, sukcesja, bezrobocie, stosunek młodych do pracy
dc.titlepl
Sukcesja czy freelance - motywacje milenialsów do podjęcia pracy w firmie: casus Polski i Japonii
dc.title.alternativepl
Succession or freelance - millennials' motivations to enter the labor market: Polish and Japanese case
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
29
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Wroclaw
8
Poznan
3
Athens
1
Bielsko-Biala
1
Dublin
1
Lublin
1

No access

No Thumbnail Available