Dwie twarze strategii marketingowej: zarządzanie promocją filmów Barbie i Oppenheimer

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this paper is to identify and then compare the elements of marketing strategies used to promote ‘Barbie’ and ‘Oppenheimer’ films. Based on these two case studies, the work also focuses on identifying how Hollywood labels are differentiating their promotional strategies to reach different target audiences. The methodology used to collect the material to be studied is the analysis of available data from sources available on the Internet. The final conclusions formulated on this basis allow to evaluate the effectiveness of marketing activities, thanks to which “Barbie” and “Oppenheimer” achieved commercial success on a global scale.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zidentyfikowanie, a następnie porównanie elementów strategii marketingowych, wykorzystanych do promocji filmów ,,Barbie’’ i ,,Oppenheimer’’. W oparciu o te dwa studia przypadku, praca skupia się także na rozpoznaniu sposobu, w jaki hollywoodzkie wytwórnie różnicują swoje strategie promocyjne w kontekście dotarcia do różnych grup docelowych. Metodologia, za pomocą której zgromadzono materiał podlegający badaniu, to analiza danych zastanych, pochodzących ze źródeł dostępnych w Internecie. Wnioski końcowe sformułowane na tej podstawie, pozwalają na ocenę skuteczności działań marketingowych, dzięki którym filmy ,,Barbie’’ i ,,Oppenheimer’’ odniosły sukces komercyjny na skalę światową.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorMaterska-Samek, Marta - 160405 pl
dc.contributor.authorKamińska, Jagoda - USOS305833 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMaterska-Samek, Marta - 160405 pl
dc.contributor.reviewerHapek, Monika - 124574 pl
dc.date.accessioned2024-07-03T23:03:21Z
dc.date.available2024-07-03T23:03:21Z
dc.date.submitted2024-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-172880-305833pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368347
dc.languagepolpl
dc.subject.enMarketing strategies, Target audience, Film promotionpl
dc.subject.plStrategie marketingowe, Grupa docelowa, Promocja filmupl
dc.titleDwie twarze strategii marketingowej: zarządzanie promocją filmów Barbie i Oppenheimerpl
dc.title.alternativeTwo faces of marketing strategy: managing the promotion of Barbie and Oppenheimer moviespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this paper is to identify and then compare the elements of marketing strategies used to promote ‘Barbie’ and ‘Oppenheimer’ films. Based on these two case studies, the work also focuses on identifying how Hollywood labels are differentiating their promotional strategies to reach different target audiences. The methodology used to collect the material to be studied is the analysis of available data from sources available on the Internet. The final conclusions formulated on this basis allow to evaluate the effectiveness of marketing activities, thanks to which “Barbie” and “Oppenheimer” achieved commercial success on a global scale.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest zidentyfikowanie, a następnie porównanie elementów strategii marketingowych, wykorzystanych do promocji filmów ,,Barbie’’ i ,,Oppenheimer’’. W oparciu o te dwa studia przypadku, praca skupia się także na rozpoznaniu sposobu, w jaki hollywoodzkie wytwórnie różnicują swoje strategie promocyjne w kontekście dotarcia do różnych grup docelowych. Metodologia, za pomocą której zgromadzono materiał podlegający badaniu, to analiza danych zastanych, pochodzących ze źródeł dostępnych w Internecie. Wnioski końcowe sformułowane na tej podstawie, pozwalają na ocenę skuteczności działań marketingowych, dzięki którym filmy ,,Barbie’’ i ,,Oppenheimer’’ odniosły sukces komercyjny na skalę światową.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Materska-Samek, Marta - 160405
dc.contributor.authorpl
Kamińska, Jagoda - USOS305833
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Materska-Samek, Marta - 160405
dc.contributor.reviewerpl
Hapek, Monika - 124574
dc.date.accessioned
2024-07-03T23:03:21Z
dc.date.available
2024-07-03T23:03:21Z
dc.date.submittedpl
2024-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-172880-305833
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368347
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Marketing strategies, Target audience, Film promotion
dc.subject.plpl
Strategie marketingowe, Grupa docelowa, Promocja filmu
dc.titlepl
Dwie twarze strategii marketingowej: zarządzanie promocją filmów Barbie i Oppenheimer
dc.title.alternativepl
Two faces of marketing strategy: managing the promotion of Barbie and Oppenheimer movies
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
54
Views per month
Views per city
Krakow
16
Warsaw
12
Wroclaw
5
Poznan
3
Barczewo
2
City of Westminster
2
Katowice
2
Phnom Penh
2
Słubice
2
Brescia
1

No access

No Thumbnail Available