Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
The evolution of image and position of women in American popular music from the 90s to modernity.
Zmiana wizerunku i pozycji kobiet w amerykańskiej muzyce popularnej od lat 90. do współczesności
przemysł muzyczny, muzyka popularna, kobiety, piosenkarki, wizerunek, social media, moda, teledyski, teksty piosenek, feminizm, LGBTQ, zaangażowanie polityczne
music industry, popular music, women, female, singers, performers, image, social media, fashion, music videos, lyrics, feminism, LGBTQ, political involvement
Praca dotyczy kobiet w przemyśle muzycznym, ze skupieniem się na muzyce popularnej. Przedstawia historię muzyki popularnej oraz historię kobiet w muzyce popularnej. Pokazuje, jak piosenkarki kreują swój wizerunek za pomocą różnych środków komunikacyjnych. To skupia się na ich relacjach z modą, platformami społecznościowymi oraz ich własnymi tekstami piosenek i teledyskami. Przedstawia również to, w jaki sposób piosenkarki używają swojej platformy dla celów społecznych, w których zawarty jest feminizm, poparcie dla społeczności LGBTQ oraz zaangażowanie polityczne. Praca opisuje rolę piosenkarek w historii oraz współcześnie jako wielowymiarowe postacie, które oferują społeczeństwu więcej, niż tylko ich kreatywność muzyczną. Te aspekty są przedstawione za pomocą konkretnych przykładów współczesnych piosenkarek reprezentujących ostatnie trzy dekady, a konkretnie: Madonny, Britney Spears i Taylor Swift.
This work is about women in the music industry with a focus on popular music. It describes the history of popular music and women in popular music. It presents how female performers create their image by using different means of communication. This focuses on their relationship with fashion, social media and their own lyrics and music videos. It also portrays how female singers use their platform for social causes, which include feminism, support for LGBTQ communities and political involvement. The thesis describes the role of female singers throughout history as well as in modern times as multidimensional personas who give more to the society than just their musical creativity. These aspects are presented by particular examples of modern singers representing past three decades - Madonna, Britney Spears and Taylor Swift.
dc.abstract.en | This work is about women in the music industry with a focus on popular music. It describes the history of popular music and women in popular music. It presents how female performers create their image by using different means of communication. This focuses on their relationship with fashion, social media and their own lyrics and music videos. It also portrays how female singers use their platform for social causes, which include feminism, support for LGBTQ communities and political involvement. The thesis describes the role of female singers throughout history as well as in modern times as multidimensional personas who give more to the society than just their musical creativity. These aspects are presented by particular examples of modern singers representing past three decades - Madonna, Britney Spears and Taylor Swift. | pl |
dc.abstract.pl | Praca dotyczy kobiet w przemyśle muzycznym, ze skupieniem się na muzyce popularnej. Przedstawia historię muzyki popularnej oraz historię kobiet w muzyce popularnej. Pokazuje, jak piosenkarki kreują swój wizerunek za pomocą różnych środków komunikacyjnych. To skupia się na ich relacjach z modą, platformami społecznościowymi oraz ich własnymi tekstami piosenek i teledyskami. Przedstawia również to, w jaki sposób piosenkarki używają swojej platformy dla celów społecznych, w których zawarty jest feminizm, poparcie dla społeczności LGBTQ oraz zaangażowanie polityczne. Praca opisuje rolę piosenkarek w historii oraz współcześnie jako wielowymiarowe postacie, które oferują społeczeństwu więcej, niż tylko ich kreatywność muzyczną. Te aspekty są przedstawione za pomocą konkretnych przykładów współczesnych piosenkarek reprezentujących ostatnie trzy dekady, a konkretnie: Madonny, Britney Spears i Taylor Swift. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Laidler, Paweł - 129851 | pl |
dc.contributor.author | Jurek, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Laidler, Paweł - 129851 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rybkowski, Radosław - 100834 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T07:14:34Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T07:14:34Z | |
dc.date.submitted | 2020-07-13 | pl |
dc.fieldofstudy | amerykanistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-142376-248204 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241715 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | music industry, popular music, women, female, singers, performers, image, social media, fashion, music videos, lyrics, feminism, LGBTQ, political involvement | pl |
dc.subject.pl | przemysł muzyczny, muzyka popularna, kobiety, piosenkarki, wizerunek, social media, moda, teledyski, teksty piosenek, feminizm, LGBTQ, zaangażowanie polityczne | pl |
dc.title | The evolution of image and position of women in American popular music from the 90s to modernity. | pl |
dc.title.alternative | Zmiana wizerunku i pozycji kobiet w amerykańskiej muzyce popularnej od lat 90. do współczesności | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |