The evolution of image and position of women in American popular music from the 90s to modernity.

licenciate
dc.abstract.enThis work is about women in the music industry with a focus on popular music. It describes the history of popular music and women in popular music. It presents how female performers create their image by using different means of communication. This focuses on their relationship with fashion, social media and their own lyrics and music videos. It also portrays how female singers use their platform for social causes, which include feminism, support for LGBTQ communities and political involvement. The thesis describes the role of female singers throughout history as well as in modern times as multidimensional personas who give more to the society than just their musical creativity. These aspects are presented by particular examples of modern singers representing past three decades - Madonna, Britney Spears and Taylor Swift.pl
dc.abstract.plPraca dotyczy kobiet w przemyśle muzycznym, ze skupieniem się na muzyce popularnej. Przedstawia historię muzyki popularnej oraz historię kobiet w muzyce popularnej. Pokazuje, jak piosenkarki kreują swój wizerunek za pomocą różnych środków komunikacyjnych. To skupia się na ich relacjach z modą, platformami społecznościowymi oraz ich własnymi tekstami piosenek i teledyskami. Przedstawia również to, w jaki sposób piosenkarki używają swojej platformy dla celów społecznych, w których zawarty jest feminizm, poparcie dla społeczności LGBTQ oraz zaangażowanie polityczne. Praca opisuje rolę piosenkarek w historii oraz współcześnie jako wielowymiarowe postacie, które oferują społeczeństwu więcej, niż tylko ich kreatywność muzyczną. Te aspekty są przedstawione za pomocą konkretnych przykładów współczesnych piosenkarek reprezentujących ostatnie trzy dekady, a konkretnie: Madonny, Britney Spears i Taylor Swift.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorLaidler, Paweł - 129851 pl
dc.contributor.authorJurek, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerLaidler, Paweł - 129851 pl
dc.contributor.reviewerRybkowski, Radosław - 100834 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T07:14:34Z
dc.date.available2020-07-28T07:14:34Z
dc.date.submitted2020-07-13pl
dc.fieldofstudyamerykanistykapl
dc.identifier.apddiploma-142376-248204pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241715
dc.languageengpl
dc.subject.enmusic industry, popular music, women, female, singers, performers, image, social media, fashion, music videos, lyrics, feminism, LGBTQ, political involvementpl
dc.subject.plprzemysł muzyczny, muzyka popularna, kobiety, piosenkarki, wizerunek, social media, moda, teledyski, teksty piosenek, feminizm, LGBTQ, zaangażowanie politycznepl
dc.titleThe evolution of image and position of women in American popular music from the 90s to modernity.pl
dc.title.alternativeZmiana wizerunku i pozycji kobiet w amerykańskiej muzyce popularnej od lat 90. do współczesnościpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work is about women in the music industry with a focus on popular music. It describes the history of popular music and women in popular music. It presents how female performers create their image by using different means of communication. This focuses on their relationship with fashion, social media and their own lyrics and music videos. It also portrays how female singers use their platform for social causes, which include feminism, support for LGBTQ communities and political involvement. The thesis describes the role of female singers throughout history as well as in modern times as multidimensional personas who give more to the society than just their musical creativity. These aspects are presented by particular examples of modern singers representing past three decades - Madonna, Britney Spears and Taylor Swift.
dc.abstract.plpl
Praca dotyczy kobiet w przemyśle muzycznym, ze skupieniem się na muzyce popularnej. Przedstawia historię muzyki popularnej oraz historię kobiet w muzyce popularnej. Pokazuje, jak piosenkarki kreują swój wizerunek za pomocą różnych środków komunikacyjnych. To skupia się na ich relacjach z modą, platformami społecznościowymi oraz ich własnymi tekstami piosenek i teledyskami. Przedstawia również to, w jaki sposób piosenkarki używają swojej platformy dla celów społecznych, w których zawarty jest feminizm, poparcie dla społeczności LGBTQ oraz zaangażowanie polityczne. Praca opisuje rolę piosenkarek w historii oraz współcześnie jako wielowymiarowe postacie, które oferują społeczeństwu więcej, niż tylko ich kreatywność muzyczną. Te aspekty są przedstawione za pomocą konkretnych przykładów współczesnych piosenkarek reprezentujących ostatnie trzy dekady, a konkretnie: Madonny, Britney Spears i Taylor Swift.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Laidler, Paweł - 129851
dc.contributor.authorpl
Jurek, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Laidler, Paweł - 129851
dc.contributor.reviewerpl
Rybkowski, Radosław - 100834
dc.date.accessioned
2020-07-28T07:14:34Z
dc.date.available
2020-07-28T07:14:34Z
dc.date.submittedpl
2020-07-13
dc.fieldofstudypl
amerykanistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-142376-248204
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241715
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
music industry, popular music, women, female, singers, performers, image, social media, fashion, music videos, lyrics, feminism, LGBTQ, political involvement
dc.subject.plpl
przemysł muzyczny, muzyka popularna, kobiety, piosenkarki, wizerunek, social media, moda, teledyski, teksty piosenek, feminizm, LGBTQ, zaangażowanie polityczne
dc.titlepl
The evolution of image and position of women in American popular music from the 90s to modernity.
dc.title.alternativepl
Zmiana wizerunku i pozycji kobiet w amerykańskiej muzyce popularnej od lat 90. do współczesności
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
153
Views per month
Views per city
Warsaw
9
Krakow
8
Boone
5
Goiânia
5
Guayaquil
5
Poznan
5
Wroclaw
5
Philadelphia
4
Alicante
3
Buffalo
3

No access

No Thumbnail Available