Shockvertising w kontekście etyki reklamy

master
dc.abstract.enThis paper addresses the topic of shockvertising in the context of ethics. A proposed thesis states that the use of shockvertising in advertising has nothing in common with ethics. Therefore, the following question was researched: how do controversial motifs used in advertising influence the viewer? The analysis is focused on advertising's influence on humanfunctioning from the point of view of an ethical approach to advertising. In the paper, a netnographic survey was used and an original interview questionnaire was created as a research tool which targeted respondents on interest groups. Survey respondents were asked to address questions about their perceptions of controversial ads.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy podjęto tematykę szokującej reklamy w kontekście etyki. Obrano tezę, iż użycie shockvertising’u w reklamie z etyką nie ma nic wspólnego. Z tego powodu za główne pytanie badawcze uznano: w jaki sposób kontrowersyjne motywy wykorzystywane w reklamach wpływają na odbiorcę? Badana problematyka wiążę się z kwestią wpływania reklamy na funkcjonowanie człowieka z punktu widzenia etycznego podejścia do reklamy. W pracy zastosowano badanie netnograficzne, a narzędziem badawczym uczyniono kwestionariusz autorskiego wywiadu, który skierowano do respondentów na grupach tematycznych. Zostali oni poproszeni o odniesienie się do pytań dotyczących postrzegania kontrowersyjnych reklam.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPopiołek, Malwinapl
dc.contributor.authorKosowska, Klaudiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.date.accessioned2023-10-30T22:37:15Z
dc.date.available2023-10-30T22:37:15Z
dc.date.submitted2023-10-30pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-164415-308132pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322566
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertisement, shockvertising, advertising ethics, brand image, manipulationpl
dc.subject.plreklama, shockvertising, etyka reklamy, wizerunek marki, manipulacjapl
dc.titleShockvertising w kontekście etyki reklamypl
dc.title.alternativeShockvertising in the context of advertising ethicspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper addresses the topic of shockvertising in the context of ethics. A proposed thesis states that the use of shockvertising in advertising has nothing in common with ethics. Therefore, the following question was researched: how do controversial motifs used in advertising influence the viewer? The analysis is focused on advertising's influence on humanfunctioning from the point of view of an ethical approach to advertising. In the paper, a netnographic survey was used and an original interview questionnaire was created as a research tool which targeted respondents on interest groups. Survey respondents were asked to address questions about their perceptions of controversial ads.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy podjęto tematykę szokującej reklamy w kontekście etyki. Obrano tezę, iż użycie shockvertising’u w reklamie z etyką nie ma nic wspólnego. Z tego powodu za główne pytanie badawcze uznano: w jaki sposób kontrowersyjne motywy wykorzystywane w reklamach wpływają na odbiorcę? Badana problematyka wiążę się z kwestią wpływania reklamy na funkcjonowanie człowieka z punktu widzenia etycznego podejścia do reklamy. W pracy zastosowano badanie netnograficzne, a narzędziem badawczym uczyniono kwestionariusz autorskiego wywiadu, który skierowano do respondentów na grupach tematycznych. Zostali oni poproszeni o odniesienie się do pytań dotyczących postrzegania kontrowersyjnych reklam.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Popiołek, Malwina
dc.contributor.authorpl
Kosowska, Klaudia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.date.accessioned
2023-10-30T22:37:15Z
dc.date.available
2023-10-30T22:37:15Z
dc.date.submittedpl
2023-10-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-164415-308132
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322566
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertisement, shockvertising, advertising ethics, brand image, manipulation
dc.subject.plpl
reklama, shockvertising, etyka reklamy, wizerunek marki, manipulacja
dc.titlepl
Shockvertising w kontekście etyki reklamy
dc.title.alternativepl
Shockvertising in the context of advertising ethics
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
43
Views per month
Views per city
Warsaw
24
Krakow
5
Poznan
2
Gdansk
1
Katowice
1
Lubaczów
1
Ostrów Wielkopolski
1
Rabka-Zdroj
1
Smolec
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available
Collections