WPŁYW PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH NA DECYZJE ZAKUPOWE KONSUMENTÓW NA PRZYKŁADZIE PROGRAMÓW OBECNYCH NA STACJACH PALIW

master
dc.abstract.enThe subject of the research was to analyze the influence of the loyalty programs on the consumers' buying decisions as well as the correlation between the consumers' loyalty and commercial decisions. That issue was divided into more specific elements in order to test different levels and backgrounds of the buying decisions. For the hypothesis verification, the questionnaire was used. The design of the questionnaire enabled the verification of specific assumptions. The testing tool comprised of the combination of single choice questions, multiple-choice questions as well as open-ended questions. As a result of the research, all of the tested hypothesis turned out to be confirmed. The test results showed that consumers are more likely to participate in loyalty programs, they experience relevant benefits of loyalty programs subscriptions, and they need significantly less time to make a commercial decision in such a scenario. It is also noticeable that the price can be a relevant factor determining the likelihood of making the commercial decision. The less the price is, the more likely it is for the consumer to take the risk connected with the decision making. It also corresponds to consumers experiencing benefits, because the price remains an important factor in decision making. Research implications can be considered as relevant indicators for the consumers-winning offers in the design and presentation process. Implications seem to also show methods of how to simplify the decision-making process, build loyalty across the customers and meet defined sales targets as a result.pl
dc.abstract.plW pracy analizowano jaki wpływ na reakcje nabywcze ludzi mają programy lojalnościowe oraz jaka występuje korelacja między ich lojalnością a decyzjami. To zagadnienie zostało podzielone na mniejsze, bardziej szczegółowe, dzięki czemu można było sprawdzić różne płaszczyzny i podłoża decyzji zakupowych. Do weryfikacji hipotez posłużono się kwestionariuszem, który został przygotowany w sposób pozwalający na weryfikacje założeń szczegółowych. Jego forma zakładała pytania jednokrotnego wyboru, wielokrotnego wyboru, a także pytania otwarte. Efektem przeprowadzonego badania było potwierdzenie wszystkich weryfikowanych hipotez. Badanie wykazało, że konsumenci chętnie korzystają z programów lojalnościowych, odczuwają płynącą korzyść z uczestnictwa w nich oraz potrzebują dużo mniej czasu na podjęcie decyzji o zakupie, jeśli uczestniczą w programie. Zauważalne jest także to, że cena przekłada się na podatność i skłonność zakupową, gdyż im jest niższa, tym bardziej konsumenci skłonni są do podejmowania ryzyka. Współgra to z odczuwaniem przez nich korzyści, dlatego cena pozostaje wciąż ważnym argumentem przy podejmowaniu decyzji. Implikacje wskazują na to jak należy konstruować ofertę i jak należy ją przedstawiać, aby ta była chętnie wybierana przez konsumentów. Ponad to wskazują, jak skracać procesy decyzyjne i zdobywać lojalność klientów, by osiągać zamierzone rezultaty sprzedażowe.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.authorPezdek, Tomasz - USOS200722 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.reviewerAdamus, Wiktor - 102333 pl
dc.date.accessioned2024-07-09T23:11:31Z
dc.date.available2024-07-09T23:11:31Z
dc.date.submitted2021-07-09pl
dc.fieldofstudyrachunkowość i zarządzanie finansamipl
dc.identifier.apddiploma-149006-200722pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374357
dc.languagepolpl
dc.subject.enloyalty programs – consumer – decision making – sales – gas stationspl
dc.subject.plprogramy lojalnościowe – konsument – decyzje – sprzedaż – stacje paliwpl
dc.titleWPŁYW PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH NA DECYZJE ZAKUPOWE KONSUMENTÓW NA PRZYKŁADZIE PROGRAMÓW OBECNYCH NA STACJACH PALIWpl
dc.title.alternativeThe influence of gas stations loyalty programs on the consumers’ decision making processpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the research was to analyze the influence of the loyalty programs on the consumers' buying decisions as well as the correlation between the consumers' loyalty and commercial decisions. That issue was divided into more specific elements in order to test different levels and backgrounds of the buying decisions. For the hypothesis verification, the questionnaire was used. The design of the questionnaire enabled the verification of specific assumptions. The testing tool comprised of the combination of single choice questions, multiple-choice questions as well as open-ended questions. As a result of the research, all of the tested hypothesis turned out to be confirmed. The test results showed that consumers are more likely to participate in loyalty programs, they experience relevant benefits of loyalty programs subscriptions, and they need significantly less time to make a commercial decision in such a scenario. It is also noticeable that the price can be a relevant factor determining the likelihood of making the commercial decision. The less the price is, the more likely it is for the consumer to take the risk connected with the decision making. It also corresponds to consumers experiencing benefits, because the price remains an important factor in decision making. Research implications can be considered as relevant indicators for the consumers-winning offers in the design and presentation process. Implications seem to also show methods of how to simplify the decision-making process, build loyalty across the customers and meet defined sales targets as a result.
dc.abstract.plpl
W pracy analizowano jaki wpływ na reakcje nabywcze ludzi mają programy lojalnościowe oraz jaka występuje korelacja między ich lojalnością a decyzjami. To zagadnienie zostało podzielone na mniejsze, bardziej szczegółowe, dzięki czemu można było sprawdzić różne płaszczyzny i podłoża decyzji zakupowych. Do weryfikacji hipotez posłużono się kwestionariuszem, który został przygotowany w sposób pozwalający na weryfikacje założeń szczegółowych. Jego forma zakładała pytania jednokrotnego wyboru, wielokrotnego wyboru, a także pytania otwarte. Efektem przeprowadzonego badania było potwierdzenie wszystkich weryfikowanych hipotez. Badanie wykazało, że konsumenci chętnie korzystają z programów lojalnościowych, odczuwają płynącą korzyść z uczestnictwa w nich oraz potrzebują dużo mniej czasu na podjęcie decyzji o zakupie, jeśli uczestniczą w programie. Zauważalne jest także to, że cena przekłada się na podatność i skłonność zakupową, gdyż im jest niższa, tym bardziej konsumenci skłonni są do podejmowania ryzyka. Współgra to z odczuwaniem przez nich korzyści, dlatego cena pozostaje wciąż ważnym argumentem przy podejmowaniu decyzji. Implikacje wskazują na to jak należy konstruować ofertę i jak należy ją przedstawiać, aby ta była chętnie wybierana przez konsumentów. Ponad to wskazują, jak skracać procesy decyzyjne i zdobywać lojalność klientów, by osiągać zamierzone rezultaty sprzedażowe.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.authorpl
Pezdek, Tomasz - USOS200722
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.reviewerpl
Adamus, Wiktor - 102333
dc.date.accessioned
2024-07-09T23:11:31Z
dc.date.available
2024-07-09T23:11:31Z
dc.date.submittedpl
2021-07-09
dc.fieldofstudypl
rachunkowość i zarządzanie finansami
dc.identifier.apdpl
diploma-149006-200722
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374357
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
loyalty programs – consumer – decision making – sales – gas stations
dc.subject.plpl
programy lojalnościowe – konsument – decyzje – sprzedaż – stacje paliw
dc.titlepl
WPŁYW PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH NA DECYZJE ZAKUPOWE KONSUMENTÓW NA PRZYKŁADZIE PROGRAMÓW OBECNYCH NA STACJACH PALIW
dc.title.alternativepl
The influence of gas stations loyalty programs on the consumers’ decision making process
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections